Torchwood: Miracle Day

• audaces
  • audaces's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
25 juli 2011 15:04 #20708 door audaces
Torchwood: Miracle Day werd gestart door audaces
Het nieuwe seizoen is inmiddels al weer enkele weken oud. Wat vinden jullie er tot nu toe van?

Ik moet eerlijk zeggen dat het Amerikaanse Torchwood me een beetje tegen valt. De eerste aflevering was wel aardig, met nog een juiste mix tussen Amerika en Wales. Maar sindsdien speelt het verhaal zich alleen nog maar af in de V.S. en daardoor is de Welshe sfeer (die de serie juist zo uniek maakte) wel verloren gegaan.

Uiteraard vind ik het erg leuk om Jack en Gwen weer in actie te zien, maar de nieuwe Amerikaanse personages doen me nog niet zo veel. (Hoewel ik Rex al een beetje sympathieker begin te vinden.)

Een nadeel is ook dat er dit keer 10 afleveringen zijn i.p.v. 5 afleveringen, waardoor men langer heeft om het verhaal te vertellen. Hierdoor vond ik bijvoorbeeld de tweede aflevering maar erg traag.

Tot nu toe blijft seizoen 3 voor mij kwalitatief het beste seizoen.

(Of misschien waren mijn verwachtingen voor Miracle Day gewoon te hooggespannen?)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• valen
26 juli 2011 09:38 #20710 door valen
Beantwoord door valen in topic Torchwood: Miracle Day
Ik heb ongeveer hetzelfde gevoel hoewel ik het niet echt slecht vind of zo schijnt er toch iets te missen. Wel vind ik dat er leuke dingen zijn zoals de agente met de geboken nek die achter ze aan zit echt hillarisch zoals die er uit zag.

• audaces
Meer
26 juli 2011 10:32 #20711 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Torchwood: Miracle Day
Ja, echt super slecht is het niet (en er zitten inderdaad vele leuke scenes of grapjes in), maar over het algemeen mis ik toch het oude Torchwood gevoel. Nu is alles zo ... Amerikaans.

• Ru_Piraatje
26 juli 2011 10:42 #20712 door Ru_Piraatje
Beantwoord door Ru_Piraatje in topic Torchwood: Miracle Day
Ik ben het helemaal met jullie eens. De Amerikanen zijn erg Amerikaans en omdat John Barrowman natuurlijk zelf al een Amerikaan is, is er een beetje een overkill. Ik heb aflevering 3 nog niet gezien, maar ik miste Rys in aflevering 2 al erg.
Bij aflevering 1 moest ik nog wel erg inkomen en had ik nog niet echt het Torchwood gevoel. Aflevering 2 vond ik de verhaallijn iets meer Torchwood-achtig (alleen in Torchwood is het mogelijk om een vliegtuig te ontmantelen om een tegengif te kunnen maken), maar daar mist inderdaad het Welsche sfeertje. Ik hoop dat dat nog wel een beetje terug gaat komen de komende afleveringen.

• valen
29 juli 2011 12:08 #20721 door valen
ligt het aan mij of lijkt het dat de afleveringen ongeveer eerst 20 minuten een beetje dommelen en dat het dan in een hogere versnelling gaat. Het lijkt er op dat het afleveringen van 30 minuten zijn met een stuk er voor geplakt. Even voor de duidelijkheid dat gevoel heb ik bij de eerdere series nooit gehad.

• audaces
Meer
29 juli 2011 13:40 #20722 door audaces
Misschien ben ik al een beetje gewend geraakt aan het nieuwe, Amerikaanse Torchwood, maar ik begin de serie langzaamaan toch iets beter te vinden (aflevering 3).

Rex en Esther beginnen voor mijn gevoel ook wat beter uit de verf te komen. Er lijkt nu ook wat meer richting in het verhaal te komen (PhiCorp, Jilly en Oswald). Het niveau van seizoen 3 zal wel niet gehaald worden, maar hopelijk zet de stijgende lijn zich in de komende afleveringen voort.

(Maar Wales blijf ik missen! Erg leuk Rhys weer even te zien, maar veel te kort helaas.)

ligt het aan mij of lijkt het dat de afleveringen ongeveer eerst 20 minuten een beetje dommelen en dat het dan in een hogere versnelling gaat. Het lijkt er op dat het afleveringen van 30 minuten zijn met een stuk er voor geplakt.

Bij aflevering 1 en 2 had ik dat gevoel ook, maar bij aflevering 3 niet meer.

• bramkaandorp
29 juli 2011 22:53 #20723 door bramkaandorp
Beantwoord door bramkaandorp in topic Torchwood: Miracle Day
Ik lees net op Seriable dat de serie (die ik zelf trouwens niet volg) niet verniewd zal worden voor een nieuw seizoen.

Ik dacht, ik geef het even door.

Don't shoot the messenger.

• audaces
Meer
29 juli 2011 23:18 #20724 door audaces

bramkaandorp schreef : Ik lees net op Seriable dat de serie (die ik zelf trouwens niet volg) niet verniewd zal worden voor een nieuw seizoen.

Ik dacht, ik geef het even door.

Don't shoot the messenger.

Dit artikel? http://seriable.com/torchwood-renewal-n ... -the-starz

Dat blijkbaar is afgeleid van dit artikel: http://insidetv.ew.com/2011/07/29/torch ... t-renewed/

Kleine correctie: daarin staat niet dat Torchwood zeker stopgezet zal worden, maar alleen dat het gewoon nog niet zeker is of de serie jaarlijks vernieuwd gaat worden. Maar dat is eigenlijk elk seizoen zo. Het maakt ook niet uit als we een paar jaar op een nieuw seizoen moeten wachten. Dat moesten we de afgelopen jaren ook al.

De kijkcijfers zijn tot zo ver redelijk goed (zowel in de VS alsook in de UK), dus het zou me verbazen als ze Torchwood ineens helemaal zouden stopzetten. Zelfs al zou Starz de serie niet meer willen co-produceren, dan zoekt de BBC gewoon een nieuwe productie partner. Het ligt ook aan wat RTD wil doen, hij gaat binnenkort bijvoorbeeld een nieuwe serie voor zender Showtime schrijven. Jane Espenson heeft dacht ik al gezegd dat ze Torchwood eventueel van RTD wil overnemen als schrijver/producer, mocht hij geen tijd/zin meer hebben.

Kortom: het einde is nog niet in zicht.

• bramkaandorp
30 juli 2011 15:49 #20725 door bramkaandorp
Beantwoord door bramkaandorp in topic Torchwood: Miracle Day

Audaces schreef : Dit artikel? http://seriable.com/torchwood-renewal-n ... -the-starz

Dat blijkbaar is afgeleid van dit artikel: http://insidetv.ew.com/2011/07/29/torch ... t-renewed/

Kleine correctie: daarin staat niet dat Torchwood zeker stopgezet zal worden, maar alleen dat het gewoon nog niet zeker is of de serie jaarlijks vernieuwd gaat worden. Maar dat is eigenlijk elk seizoen zo. Het maakt ook niet uit als we een paar jaar op een nieuw seizoen moeten wachten. Dat moesten we de afgelopen jaren ook al.

De kijkcijfers zijn tot zo ver redelijk goed (zowel in de VS alsook in de UK), dus het zou me verbazen als ze Torchwood ineens helemaal zouden stopzetten. Zelfs al zou Starz de serie niet meer willen co-produceren, dan zoekt de BBC gewoon een nieuwe productie partner. Het ligt ook aan wat RTD wil doen, hij gaat binnenkort bijvoorbeeld een nieuwe serie voor zender Showtime schrijven. Jane Espenson heeft dacht ik al gezegd dat ze Torchwood eventueel van RTD wil overnemen als schrijver/producer, mocht hij geen tijd/zin meer hebben.

Kortom: het einde is nog niet in zicht.

Dat is goed nieuws (dat van Jane Espensen). Ze heeft voor zowel Warehouse 13 en Firefly geschreven, beide heel goede series.

En ik moet voortaan beter lezen merk ik. Dan kan ik dit soort glitches voorkomen.

• audaces
Meer
26 aug 2011 00:02 #20772 door audaces
Wie kijkt er nog?

We zijn nu bij aflevering 7 en inmiddels begint het verhaal erg interessant te worden. (Eindelijk!) Het niveau van seizoen 3 zal Miracle Day helaas niet meer halen, maar het blijft wel leuk vermaak, vooral de scenes tussen Gwen en Jack. (En de verwijzingen naar Doctor Who natuurlijk.)

Toch denk ik dat dit seizoen over het algemeen misschien wat beter was geweest als er minder dan 10 afleveringen waren, bijvoorbeeld maar 5/6 afleveringen zoals de vorige keer. Nu voelt het een beetje alsof er vrij weinig gebeurde in de eerste paar afleveringen, wat natuurlijk jammer is. Er zijn nog maar 3 afleveringen over en ik vraag me af hoe ze alles gaan afronden de komende weken.

En ben ik nou de enige die vind dat die seksscenes de vaart uit het verhaal halen?

• valen
26 aug 2011 10:06 #20773 door valen
Ik kijk nog steeds en je hebt gelijk denk dat minder afleveringen (6-8) wel genoeg waren geweest maar het begint beter te worden dus de laatste afleveringen kunnen heel goed worden. Wat de sex scenes betreft die van gisteren heeft volgens mij gewoon een functie in het verhaal, maar de keer dat Jack de barkeeper versierde en Rex en Vera bezig waren die had je er gewoon uit kunnen laten. De verklaring is natuurlijk dat John Barrowman een mooie kerel is en dat er genoeg dames zijn die hem wel even willen bekijken :wink:

• Ru_Piraatje
27 aug 2011 16:56 #20777 door Ru_Piraatje
Ik kijk ook nog steeds. Het wordt inderdaad steeds beter, ook al had ik donderdag een soort Deja Vu gevoel.

!!!!!!!!SPOILERS!!!!!!!!!!

Ik had het idee dat ik naar een combinatie van wat afleveringen uit het tweede seizoen zat te kijken. Eerst deel van het verleden van Jack onderzoeken (in S2 zijn relatie met Gray, in MD zijn relatie met Angelo) en aan het eind ontdekken we dat de betreffende persoon de grote persoon is achter het mysterie. Wel goeie aflevering op zich, met ouderwets Torchwood gevoel, maar de cliffhanger kwam voor mij persoonlijk niet echt als een verrassing.

Anywayz, het was sowieso al een bijna onmogelijke taak om het excellente COE op te volgen, dus dat had ik niet verwacht. Vond het erg leuk om Nina Visitor weer te zien en verwachtte elk moment Odo of Gul Dukat op te zien duiken. Volgende week zien we in elk geval nog John deLancie verschijnen. Star Trek-reünie daar op de Torchwood set :D

• audaces
Meer
30 aug 2011 13:09 #20782 door audaces
Inderdaad erg leuk om al die Star Trek acteurs weer eens te zien. :)

Wel begin ik me af te vragen of er hierna ooit nog een nieuw seizoen van Torchwood zal komen, omdat de kijkcijfers inmiddels behoorlijk zijn ingezakt helaas.

• valen
30 aug 2011 20:17 #20785 door valen
zelfs zonder die kijkcijfers kan je je dat afvragen want wat moeten ze hierna nog verzinnen ? En bestaat Torchwood hierna nog wel want wie blijven er dit keer over ? Ik heb zo een gevoel dat Rex het niet haalt.

• audaces
Meer
30 aug 2011 21:23 #20786 door audaces

valen schreef : zelfs zonder die kijkcijfers kan je je dat afvragen want wat moeten ze hierna nog verzinnen ? En bestaat Torchwood hierna nog wel want wie blijven er dit keer over ?

Ik denk dat ze in een eventueel volgend seizoen vrij eenvoudig weer opnieuw zouden kunnen beginnen, eerlijk gezegd. (Als alle nieuwe personages bijvoorbeeld aan het eind van het huidige seizoen zouden sterven.) Jack, Gwen en weer een nieuw team, net zoals in dit seizoen. Ik hoop wel dat ze de volgende keer wat meer aliens in het verhaal hebben, want die mis ik nu toch wel.

valen schreef : Ik heb zo een gevoel dat Rex het niet haalt.

Ik durf er geen voorspellingen over te doen. Als die Oswald maar dood gaat op het eind, dan ben ik al tevreden.

• Ru_Piraatje
31 aug 2011 10:34 #20787 door Ru_Piraatje
Ja, die Oswald... Ik vind hem trouwens wel de beste acteur in de nieuwe serie. Steeds als hij opkomt krijg ik rillingen. He scares the hell out of me. Best knap als je dat kan doen.
Gwen irriteert me nog meer dan in de vorige series en het lijkt ook wel of ze dit jaar echt alleen maar slechte dialogen krijgt. Rex is echt zo'n Amerikaans helden stereotype, wat me ergens ook irriteert, maar toch ook weer niet. Esther is leuk en maakt een hele mooie groei door. Van naief meisje tot iemand die echt haar mannetje staat. Mooi om te zien.

• audaces
Meer
31 aug 2011 13:27 #20788 door audaces
Gwen is juist mijn favoriete personage, dat is ze altijd al geweest. Rex vond ik eerst super irritant, maar is de afgelopen weken al een stuk sympathieker geworden. Met Esther kan ik op dit moment nog niet zoveel eerlijk gezegd. Bill Pullman speelt inderdaad een fantastische rol, echt zo'n personage that you love to hate. Lauren Ambrose (Jilly) idem.

Ik ben ook blij dat Jack nu weer wat meer aandacht krijgt in de laatste paar afleveringen, want het begon er bijna op te lijken dat hij een bijrol speelde in zijn eigen serie. (Maar in Doctor Who vind ik 'm stiekem toch altijd veel leuker.)

• valen
09 sept 2011 09:59 #20797 door valen
Na aflevering 9 van gisteren is het wel heel duidelijk dat deze serie teveel delen heeft, ik kreeg het gevoel van schiet nou eens op en los de zaak op maar daar moeten we dus nog een week op wachten.

• Ru_Piraatje
17 sept 2011 17:00 #20804 door Ru_Piraatje
SPOILERS!!!!!!!!!!!!

Goed... dat was dus Miracle Day. Laatste aflevering vond ik wel erg goed. Typische Torchwood-twist waarmee de zaak werd opgelost.
De "cliffhanger" met Rex voelde ik na de twist echter al wel aankomen. Maar het kan voor leuke, grappige maar ook spannende verhaallijnen zorgen voor een eventueel seizoen 5. Vond het wel erg jammer dat Esther in de laatste 5 minuten het loodje legde. Zoals ik vorige keer al zei, vond ik de groei van grijs muisje naar Torchwood-member heel duidelijk en ook wel vrij natuurlijk. Ze kreeg steeds meer potentie vond ik.

Maar toch bleef ik met een onbevredigd gevoel zitten. Teveel vage plotlijnen waar niets meer mee werd gedaan (de vader van Rex in aflevering 3 of 4 ofzo, de zoektocht van Rex naar het boek in aflevering 9 en ik weet nog steeds niet wie de 3 Families zijn). Ook de ontdekking van The Blessing vond ik heel erg tegenvallen (op verschillende sites kwam ik niet heel fraaie vergelijkingen tegen, waar die Blessing idd wel wat van weg had).

Op de schaal van 1 tot 10 denk ik dat ze heel blij mogen zijn met een heel mager zesje.

• audaces
Meer
17 sept 2011 21:44 #20805 door audaces
Ik ben het helemaal met je eens.

Ru_Piraatje schreef : Maar toch bleef ik met een onbevredigd gevoel zitten. Teveel vage plotlijnen waar niets meer mee werd gedaan (de vader van Rex in aflevering 3 of 4 ofzo, de zoektocht van Rex naar het boek in aflevering 9 en ik weet nog steeds niet wie de 3 Families zijn).

En Oswald Danes. De eerste paar afleveringen speelde hij bijna een hoofdrol, maar uiteindelijk werd hij in het verhaal vrij makkelijk aan de kant geschoven en bleek hij ineens toch niet meer zo belangrijk te zijn. En waarom hebben de families eigenlijk een eigen PR dame nodig?

Ru_Piraatje schreef : Op de schaal van 1 tot 10 denk ik dat ze heel blij mogen zijn met een heel mager zesje.

Ik maak er een 6,5 van. Voor een enkele aflevering een 7, maar meer ook niet.

Jammer, want voor mijn gevoel hadden ze er veel meer van kunnen maken.

Moderators: audaces