TW 2x01: Kiss, kiss, bang, bang

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Ru_Piraatje
  • Onderwerp Auteur
16 jan 2008 23:14 #16692 door Ru_Piraatje
TW 2x01: Kiss, kiss, bang, bang werd gestart door Ru_Piraatje
Net de eerste nieuwe aflevering van Torchwood gezien.

Fantastisch zeg! Ik vond deze aflevering echt veel beter dan een gemiddelde aflevering van vorig jaar. Veel meer wat ik verwacht had van de serie.

Een aantal opvallende dingen:
- Er is voor zover ik zag/hoorde geen 1 keer F*CK gezegd (volgens mij voor het eerst in een TW-aflevering)
- Er zat superveel humor in (Help me, Obi-Wan Kenobi)
- Het team lijkt zowaar iets professioneler te zijn geworden.
- Er lijkt dit seizoen ook een soort van story-arc te komen. (Who's Grey?)
- We hebben geen monoloog van Jack meer aan het begin (Torchwood, outside the gouverment, beyond the police, etc.)

De teaser aan het eind (wat een teaser leek voor de rest van het seizoen) schreeuwt naar meer. Kan niet wachten!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
17 jan 2008 01:10 #16693 door audaces
Beantwoord door audaces in topic TW 2x01: Kiss, kiss, bang, bang
Ik vond het ook een erg leuke aflevering. Torchwood is weer helemaal terug! :)

- Het team is inderdaad veel professioneler geworden en voelt nu veel meer als een echte eenheid, in tegenstelling tot vorig seizoen.
- Talloze grappige oneliners. (O.a. "murder rehab" :lol: ) Dat geeft de serie meteen een veel frisser sfeertje.
- Leuk om PC Andy weer te zien, al was het maar kort. Ik hoop dat hij vaker zal opduiken dit seizoen.
- Zeer interessante trailer aan het einde. Ik kijk erg uit naar de afleveringen met Martha.
- Ik kijk ook uit naar de verdere optredens van Captain John.
- Enige minpuntje dat het verhaal zelf filterdun was. De humor maakte dat echter grotendeels wel goed.
- Kinderversie: ga ik volgende week zeker kijken. Nadat alle seksgrapjes uit deze aflevering gesneden zijn, hou je volgens mij nog maar een halfuurtje over. ;)

Kortom: mooie start van dit seizoen. Dat smaakt zeker naar meer!

• Blaidd drwg
17 jan 2008 09:21 #16697 door Blaidd drwg
Beantwoord door Blaidd drwg in topic TW 2x01: Kiss, kiss, bang, bang

Audaces schreef : Ik vond het ook een erg leuke aflevering. Torchwood is weer helemaal terug! :)

Het ging er weer heftig aan toe, in alle opzichten.

Audaces schreef : Kinderversie: ga ik volgende week zeker kijken. Nadat alle seksgrapjes uit deze aflevering gesneden zijn, hou je volgens mij nog maar een halfuurtje over. ;)

Zoveel nog?

• Ru_Piraatje
  • Onderwerp Auteur
17 jan 2008 09:38 #16698 door Ru_Piraatje
Beantwoord door Ru_Piraatje in topic TW 2x01: Kiss, kiss, bang, bang
Even daarover. Deze aflevering van TW wordt volgende week woensdag om 20.00 uur dus herhaald op BBC2 (maar gezien de tijdsduur lijkt het me te gaan om de gewone aflevering), gevolgd door een aflevering van Torchwood Declassified om 20.50 uur. Dan ff een uurtje wachten op de nieuwe aflevering om 22.00 uur.

Iemand trouwens enig idee wanneer de kindvriendelijke Torchwood wordt uitgezonden. Lijkt me wel grappig om te zien.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
17 jan 2008 11:55 #16700 door audaces

Ru_Piraatje schreef : Iemand trouwens enig idee wanneer de kindvriendelijke Torchwood wordt uitgezonden. Lijkt me wel grappig om te zien.

Volgens de berichten is de kinderversie de aflevering die volgende week woensdag om 20.00 uur wordt uitgezonden. (Vreemd, omdat die aflevering dan blijkbaar gewoon 50 min. zendtijd heeft. Ik had wel gedacht dat ze er meer uit zouden snijden, aangezien er elke 5 minuten wel een grapje over een orgie werd gemaakt.)

19.00 uur (Britse tijd) is voor de Britten nog pre-watershed (voor de kiddies), dus ik neem inderdaad aan dat dan de kinderversie te zien zal zijn.

Ik lees net trouwens op OG dat de kijkcijfers bekend zijn. 3.7 miljoen kijkers, marktaandeel 14.8%.

• Dallista
17 jan 2008 22:07 #16707 door Dallista
Beantwoord door Dallista in topic TW 2x01: Kiss, kiss, bang, bang

Audaces schreef : aangezien er elke 5 minuten wel een grapje over een orgie werd gemaakt.

Voor zover ik weet gaan ze alleen maar 'violence' gerelateerde zaken knippen. De kissing etc. zou er gewoon in moeten blijven. Als we John Barrowman mogen geloven, tenminste.

• doctor who fan
18 jan 2008 08:37 #16709 door doctor who fan
Beantwoord door doctor who fan in topic TW 2x01: Kiss, kiss, bang, bang
In deze aflevering werd geen een keer f*ck gezegd, dus er wordt niet veel uitgeknipt, of hoor je gewoon een piep als er een vies woord word gezegd.

• Stoney3K
22 jan 2008 22:07 #16726 door Stoney3K
Beantwoord door Stoney3K in topic TW 2x01: Kiss, kiss, bang, bang
Zenden ze de Declassified nu ook op BBC2 uit? Ik heb hem vorige week gemist (verondersteld dat ie op Beeb 3 draaide) maar als ie nu op BBC2 uitgezonden wordt blijf ik uiteraard nog een uurtje langer zitten!

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
23 jan 2008 01:43 #16728 door audaces
TW Declassified is vorige week niet uitgezonden. De afleveringen hiervan zijn nu inderdaad elke week op BBC2 te zien. Deze week worden de Declassifieds van ep 1 & 2 vertoond.

Ep 1:

BBC tv Torchwood Declassified Wed 23 Jan, 19:50 - 20:00
BBC Two
Torchwood Declassified goes exclusively backstage to reveal the secrets behind some of the first episode's sensational stunt sequences.

Ep 2:

BBC tv Torchwood Declassified Thu 24 Jan, 19:50 - 20:00
BBC Two
On location in the centre of Cardiff, director Colin Teague and producer Richard Stokes explain the complications of filming the series' biggest ever visual effect.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
23 jan 2008 20:48 #16732 door audaces
Ik ben een zielige TW fan en heb tijdens de TV uitzending van de ‘kinderversie’, op de achtergrond de aflevering voor volwassenen op mijn PC laten meedraaien. Handig om even te vergelijken. ;)

Scènes waarin gesneden is:

Scène waarin John iemand van het dak gooit. (Je ziet hem niet meer vallen en je ziet het lijk naderhand niet liggen.)

Dialoog over ‘Sex, drugs & murder rehab’ is verwijderd.

Eén zin tijdens de Tosh/Owen scène. (Iets over een swimming pool?)

Je ziet Jack’s lijk niet meer liggen, nadat hij van het dak is gegooid.

Twee zinnen tijdens de scènes waarin John wordt geconfronteerd door team TW in de Hub.

Eén zin in de laatste scène over ‘little bit of you inside of me’.

Aangepaste trailer zonder verwijzingen naar seks en orgies.

--- ---

Ik ben een beetje verbaasd dat ze er nog zoveel in hebben gelaten. Het John/Jack gevecht aan het begin was toch tamelijk heftig. In het ‘geflirt’ van John is grotendeels intact gelaten, aangezien zijn uitspraken vaak dubbelzinnig zijn. Zo 'kindervriendelijk' was dit uiteindelijk helemaal niet. ;)

• Ru_Piraatje
  • Onderwerp Auteur
23 jan 2008 21:34 #16734 door Ru_Piraatje
Beantwoord door Ru_Piraatje in topic TW 2x01: Kiss, kiss, bang, bang

Audaces schreef : Zo 'kindervriendelijk' was dit uiteindelijk helemaal niet. ;)

Ik ben het helemaal met je eens. Ik had het begin gemist en viel pas in bij het gedeelte dat Jack de rest van het team aan John voorstelt.

Het enige wat mij idd opviel was toch dat je het lijk van Jack niet zag liggen en ook de aangepaste trailer (ik miste in eerste instantie alleen het beeld van Captain John (It's all sex, sex, sex with you people), maar tijdens TW Classified zag ik nog meer scènes die er idd vorige week wel inzaten, zoals Owen (So this is the end of the world, let's all have sex))

• Stoney3K
24 jan 2008 01:22 #16739 door Stoney3K
Beantwoord door Stoney3K in topic TW 2x01: Kiss, kiss, bang, bang

Audaces schreef :

BBC Two
On location in the centre of Cardiff, director Colin Teague and producer Richard Stokes explain the complications of filming the series' biggest ever visual effect.

Die komt dus volgende week. En waarschijnlijk bedoelen ze met de "biggest ever visual effect" dan die ontploffing voor de legerbasis? Ben benieuwd hoe ze dat gevecht in de "kinderversie" gaan knippen.

Overigens viel me pas na het kijken van de Declassified op: De scène waarin Jack en John elkaar weer ontmoeten (in die kroeg) is nagenoeg rechtstreeks uit Firefly gegapt. Waar Jack stond, in die deuropening, had net zo goed Mal kunnen staan. De combinatie lange jas + bretels maakt het allemaal nog een slagje verdachter. ;)

Overigens werd er gezegd dat de agent van Marsters met Russell contact opnam omdat James graag in TW wilde spelen. Weet iemand toevallig wie die agent is? Needless to say heeft hij/zij redelijk rechtstreekse contacten met de heer Whedon, dus het staat buiten twijfel dat Joss van Torchwood af weet. :D

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
24 jan 2008 01:57 #16740 door audaces

Stoney3K schreef :

Audaces schreef :

BBC Two

Die komt dus volgende week.

Nee, vandaag al. Eerst komt om 20.00 uur de kinderversie van 2x02 en daarna om 20.50 de bijbehorende Declassified.

Stoney3K schreef : Overigens werd er gezegd dat de agent van Marsters met Russell contact opnam omdat James graag in TW wilde spelen. Weet iemand toevallig wie die agent is? Needless to say heeft hij/zij redelijk rechtstreekse contacten met de heer Whedon, dus het staat buiten twijfel dat Joss van Torchwood af weet. :D

Geen idee wie zijn agent is, maar ik kwam toevallig net dit tegen in een interview:

Were you a fan of Doctor Who or Torchwood before you joined the show?

[...]

I was on a music tour about eight months ago and one of my tour managers, Lisa Power, said that she wouldn't go out to the bar with me after the show because Doctor Who was on, so if I wanted to hang out with her I had to bring my bottle up to the room, so I did.

About 15 minutes into the episode, I was convinced that I wanted to be on that show, so I called my manager, who was in the next room, and he called Russell [T Davies] and asked if there was any room for me on the show - and he said "No" [laughs]. But they said they would be willing to put me on Torchwood. And Lisa said, "Oh my God, I love Torchwood more than Doctor Who! Go on that!" My only real question was, is Russell T Davies producing this as well? They said "Yes". That was all I needed.

Bron: Radio Times

Moderators: audaces