Stargate Atlantis
Enquete: (beëindigd op 0000-00-00 00:00:00)
Totaal aantal stemmers: 0 | |||
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd. |
- farscapevr6
- Onderwerp Auteur
na seizoen 7 is er dus seizoen 8 en daar apart van heb je de spinn off stargate atlantis
sg1 gaat verder tegen de gaould s en atlantis vecht tegen die vampier achtige dingen
klopt dit ongeveer wat ik zeg?
wie helpt
bvd sander
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- mattymat
-
Overgenomen van scifi.com:
ATLANTIS RISING
A new team of adventurers visits the lost city of the
Ancients — and can't get back — in Stargate Atlantis.
STEP THROUGH THE STARGATE, and this time, you might not be able to step back. That's the premise as the Stargate saga take the next step forward in Stargate Atlantis. On the original Stargate SG-1, the crew uses a Stargate to go on missions, but at the end of the day, always gets to come home to Earth. In Atlantis, however, they'll step through a gate and end up in another galaxy, in the lost city of Atlantis. And though they can travel through the gate to other places in the new galaxy, they won't be able to get back to our own galaxy ... or to Earth.
Ze komen dus in een heel ander universum terecht, waar de stargates nog wel werken, maar terug naar Aarde lukt niet meer. Aan de foto te zien, spelen er ook andere acteurs in deze serie.
Het hele artikel staat op www.scifi.com/atlantis/whatsnew/press03.html
- Frank
- kikkertje
Momenteel zijn er al 10 afleveringen geaired in de us door de scifi-channel (de rest komt in januari, dacht ik) In canada hebben ze vorige ook al aflevering 11 geaired en bezig... en in de UK op skyone zitten ze rond aflvering 4 en willen ze gewoon doorairen zonder mid-season breaks.
- awesomemac
Even zoeken...
Op www.watchfarscape.com post iemand elke week de kijkcijfer top 10 van SciFi.
Paar voorbeelden van de laatste maanden:
Stargate Atlantis 1.9
Stargate SG-1 1.8
9/13/04 - 9/19/04.
Stargate Atlantis 1.7
Stargate SG-1 1.7
9/6/04 - 9/12/04.
Stargate SG-1 2.1
Stargate Atlantis 1.9
8/23/04 - 8/29/04.
Stargate Atlantis 1.9
Stargate SG-1 1.8
8/9/04 - 8/15/04
Stargate SG-1 2.2
Stargate Atlantis 2.2
8/2/04 - 8/8/04.
Vraag me niet voor hoeveel kijkers al die cijfers staan. Ik weet alleen dat SciFi SG-1 als een kijkcijfer hit beschouwd, die altijd bovenaan de top 10 staat. Ik zou dus zeggen dat Atlantis het behoorlijk goed doet op SciFi.
Een vraag aan diegenen die Atlantis al gezien hebben: is het wat? Ik kijk al jaren SG-1 en zou graag willen weten of Atlantis de moeite waard is.
- awesomemac
Ik vind het eerlijk gezegd wel interessant klinken. Moet ik toch maar gaan kijken dan."If everything goes according to plan, there will be a little bit of crossover right at the end of Season Eight and at the end of Atlantis [Season One] and the storylines will converge. And in Season Two of Atlantis there will be much more crossover between the worlds. They will no longer be isolated in Pegasus. There will be trips home to Earth, and characters from SG-1 visiting Atlantis, and so forth and so on. So it's not really the same as Voyager in that they're not always going to be trapped in Pegasus."

- awesomemac
- kikkertje
Is het wat?
Ik vind het wel tof, de ene aflevering is tuurlijk iets beter dan de andere maar het eerste seizoen is zo ongeveer even spannend als een seizoen van Stargate SG1. Vind je SG1 goed, dan zal je ook van Atlantis houden.
- awesomemac
Audaces schreef : Volgens mij gaat dat nog wel een tijdje duren, aangezien de serie nog maar net op tv is. Weet iemand nog hoelang het duurde voordat SG-1 hier in Nederland werd uitgebracht (zowel op DVD als op tv)?
durf ik niet te zeggen, weet wel dat ik de videobanden kocht van StarGate SG-1 omdat Veronica (de huidige Yorin) toen weer eens ophield ergens halverwege seizoen 2. Heb hier nog de oude videobanden van seizoen 1 t/m 3.
ff opgezocht, de eerste dvd was is uitgebracht in 2000. Maar toen had ik al de videobanden t/m seizoen 3. Kijk, seizoen 7 heb ik ook al op dvd, dus als zeizoen 8 voorbij is zal het niet al te lang duren. En dan is Atlantis ook haar eerste seizoen voorbij, dus wie weet, allebei tegelijkertijd?
- doperwtje
Na al deze positieve berichten over SG-Atlantis, wou ik eigenliojk ook wel eens weten of het werkelijk zo tof was. Dus heb ik gekeken naar Aflevering 1 én 2. Voor degenen die het nog niet hebben gezien, zal ik dus zo min mogelijk van het verhaallijn provberen te verklappen.
----P.S. Voor degenen die het willen downloaden en alleen maar de eerste aflevering kunnen vinden, dit klopt, want blijkbaar werden ze alletwee achter elkaar uitgezonden, dus als één geheel!----
is de serie tof? ik vind van wel. Je moet waarschijnlijk wél enkele dingen van SG1 weten, wil je het beter kunnen snappen, maar meer dan enkele referenties en personages zie niet echt terug, dus een globale kennis voldoet.
Wat me opviel, is dat het wel wat aardige raakvlakken had met SG-1, en dan met name bepaalde concepten, die daardoor nét wat minder vernieuwend uit de mouw komen dan je misschien zou verwachten. Het is een voorkomend gezegde met Spin-offs: 'Hoe meer er verandert, hoe meer ze hetzelfde blijven'

óók een raakvlak: in het begin van Aflevering 1 krijg je de meeste referenties aan SG-1 voor je kiezen, en dan met name de heren Richard Dean Anderson — Col. Jonathan "Jack" O'Neill en Michael Shanks — Dr. Daniel Jackson die er waarschijnlijk inzitten om aan te geven dat dit het officiele eindpunt van de SG-1 saga is, en het beginpunt van Atlantis. Overigens is dit niet slecht bedoeld. Het geeft aan dat er een diepgang in zit. Al gauw zul je de personages niet meer missen, en je kunnen concentreren op de nieuwe.
Qua special effects is deze serie goed bezig. Net zoals meer SF-series wordt er marginaal omgesprongen met zulke beelden, maar degenen dié werden vertoond, lonen zeker de moeite. Zo zijn er bijzonder mooie beelden van Atlanits zelf, alsook heftige space dogfights.
De aktuers doen hun best om zo goed mogleijk te acteren, maar soms krijg ej wel een gevoel van onwennigheid, maar aangezien dit maar het begin is, kan dit nog wel veranderen.
Fiet is wel dat je je gaat binden aan bepaalde karakters, en dit komt vooral door de humor die, soms wat al te geforceerd aan kan voelen, je vaak wel in de stemming kan krijgen.
*Spoiler* Aardig detail: fans van X-files kunnen genieten van Robert Patrick (Doggett), die een nogal irritante kolonel speelt, waarvan je gewoon aanvóelt dat 'ie het niet lang zal maken... /*Spoiler*
Het einde is veelbelovend, mede omdat het me hetzelfde gevoel gaf dat de SG film in verband bracht met de orginele serie toen ze Ra hadden gedood: "Dit is nog maar het begin van het verhaal!".
Al met al heeft het wel wat. Het is duidelijk een andere draai aan de Legacy van Stargate, maar misschine zullen er mensen zijn die hier hun twijfels over hebben, aangaande de orginaliteit en langdurigheid van zoiets. Aan die mensen kan ik alleen zeggen: bekijk de eerste paar afleveringen, en maak dat je mening erover.
Doperwtje
SPOILERS VOOR DE NIEUWSTE AFLEVERINGEN
Ik moet nog een beetje wennen aan Atlantis, maar dat komt natuurlijk omdat een nieuwe serie is. Het interessantste van de serie vind ik tot nu toe de personages. Erg leuk vind ik bijvoorbeeld dat er in Atlantis niet alleen Amerikanen rond lopen, maar ook Canadezen, Schotten enz. Ook de relatie tussen Weir en Sheppard is interessant: ze willen alle twee de baas zijn.
Aan de nieuwe bad guys kan ik nog niet echt wennen (the Wraith). Als ik namelijk aan de Stargate denk, denk ik in de eerste plaats aan de Egyptische goden en de Goa´uld.
Het is voor mij dus een beetje te vroeg om te zeggen dat ik een super grote Atlantis fan ga worden, maar de serie heeft in ieder geval potentieel. Ik ga het zeker in de gaten houden.
- doperwtje
Audaces schreef : Aan de nieuwe bad guys kan ik nog niet echt wennen (the Wraith). Als ik namelijk aan de Stargate denk, denk ik in de eerste plaats aan de Egyptische goden en de Goa´uld.
Waar, maar naarmate je er beter naar gaat kijken, lijken de twee anders verdacht veel op elkaar, zowel qua mentalitiet als overkomen op de bewoners van andere planeten. Ik vind persoonlijk dat er wel ERG veel raakvlakken zijn, en vind ze daarom wel wat minder orgineel als een paar andere delen van de serie.
Volume 01 - Feb 28 2005
Volume 02 - Apr 04 2005
Volume 03 - Apr 25 2005
Volume 04 - May 30 2005
Volume 05 - Jun 27 2005
Prijs: €23,99
Bron: www.play.com
Da´s snel!
- Frank
Lijkt mij ook. Maar ja, nog niet alle afleveringen zijn uitgezonden en aangezien de serie erg populair is op het moment kan ik me voorstellen dat ze zo snel mogelijk willen beginnen met DVD´s verkopen. Money, money, money.Frank schreef : Hadden ze het niet beter in seizoensboxen kunnen doen? Veel handiger lijkt me.

- doperwtje
Audaces schreef :
Lijkt mij ook. Maar ja, nog niet alle afleveringen zijn uitgezonden en aangezien de serie erg populair is op het moment kan ik me voorstellen dat ze zo snel mogelijk willen beginnen met DVD´s verkopen. Money, money, money.Frank schreef : Hadden ze het niet beter in seizoensboxen kunnen doen? Veel handiger lijkt me.
Nee, het is lekker met die mensen: hébben we eindelijk een opslagmedium als de DVD, waar je zoveel op kan doen, en dan doen ze het niet omdat dat meer 'moollah' opbrengt..

- awesomemac