Doek valt voor Stargate Universe

• Ru_Piraatje
  • Onderwerp Auteur
17 dec 2010 14:12 #20110 door Ru_Piraatje
Doek valt voor Stargate Universe werd gestart door Ru_Piraatje
Na slechts 2 seizoenen komt er al een eind aan Stargate Universe. Syfy heeft besloten de serie niet te verlengen voor een derde seizoen.

De beslissing komt niet helemaal onverwachts. Nadat Stargate SG-1 en Atlantis jaren op vrijdag waren uitgezonden, werden de afleveringen van Universe ineens op dinsdag geplaatst, waar veel meer concurrentie is van andere populaire programma's. Als gevolg hiervan haalde de serie niet meer dan 1 miljoen kijkers.

Het eind van Stargate Universe betekent ook het einde van een tijdperk Stargate op tv. Vanaf het begin van SG-1 in 1997 was er altijd wel een Stargate serie te vinden.

De laatste 10 afleveringen worden dit voorjaar uitgezonden.

Bron 1
Bron 2

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
17 dec 2010 15:28 #20111 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Doek valt voor Stargate Universe
Eerlijk gezegd was ik al gestopt met kijken tijdens het eerste seizoen. Ik vond de serie (in vergelijking met bijvoorbeeld SG-1) niet echt geweldig, vandaar. Om de serie zelf ben ik dan ook niet echt rouwig. Ik ben blijkbaar ook niet de enige, want ik zie op veel fora positieve reacties. Dat zie je niet vaak bij een stopzetting. ;)

Maar het is natuurlijk wel heel jammer dat hiermee ook de hele Stargate franchise ten einde komt. Ik verwacht namelijk niet dat de SG-1 en Atlantis vervolgfilms er nu ooit nog zullen komen. Daar zat ik al jaren op te wachten.

• awesomemac
17 dec 2010 22:06 #20112 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Doek valt voor Stargate Universe
Toch heb ik me wel vermaakt met deze serie.

Tuurlijk, ik had liever nog een paar seizoenen Atlantis gehad en/of wat tv films ervan en van SG-1, maar het was wel realistischer dan de twee voorgangers.

Ik denk alleen niet dat het tijdstip een probleem was, het was gewoon totaal anders, er zullen vast een hoop StarGate fans afgehaakt zijn.

• Mario
18 dec 2010 13:37 #20113 door Mario
Beantwoord door Mario in topic Doek valt voor Stargate Universe
Het grote probleem bij deze reeks was, vond ik, het gebrek aan actie. Er gebeurde zo weinig, of wat er wél gebeurde was eerder psychologisch. De grote gevechten bleven uit, de slechteriken, de complotten... Het kroop vooruit...

• verypsb
26 dec 2010 16:36 #20123 door verypsb
Beantwoord door verypsb in topic Doek valt voor Stargate Universe
Het gaat mijn pet te boven dat mensen dit slechter vinden dan SG-1. SG-1 is denk ik wel één van de meest slechte sf series die ik gezien heb. 10 seizoenen lang hetzelfde verhaaltje opnieuw. Het plot is elke episode hetzelfde... Erg voorspelbaar.
Stargate Universe was de eerste SG serie die ik interessant vond. (Stargate Atlantis kan ik niet echt over oordelen, te weinig van gezien. Lijkt me wel beter dan SG-1)
Jammer dat het stopt...

• awesomemac
28 dec 2010 23:27 #20129 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Doek valt voor Stargate Universe
tja...ik vind alle 3 series hun eigen charme hebben.

Ik heb genoten van SG-1 en Atlantis. Tuurlijk zijn de verhalen daar soms wat simpel, maar juist de chemie tussen de acteurs/personages was juist erg goed en leuk.

Ik vind dat je Universe niet moet vergelijken met de twee voorgangers en dat daar het juist voor SG-1/Atlantis fans het scheef liep en ze Universe lieten vallen, terwijl Universe het zo verdiende.

Maar eerlijk is eerlijk=meer actie, bad ass alien had de serie wel meer goed gedaan denk ik.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
20 jan 2015 19:24 #21017 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Doek valt voor Stargate Universe
Ik las net mijn reactie in dit topic terug, dat ik het 4 jaar geleden niet erg vond dat de serie was stopgezet.

Inmiddels ben ik helemaal van mening veranderd. Ik heb SGU de afgelopen weken opnieuw bekeken en vind het nu een prachtige serie. Of ik heb er destijds niet echt de tijd voor genomen of mijn smaak is de afgelopen jaren erg veranderd. Hoe dan ook, doodzonde dat deze serie zo vroeg werd stopgezet. :(

Moderators: audaces