Stargate Atlantis stopgezet; wel vervolgfilm

Enquete: (beëindigd op 0000-00-00 00:00:00)

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • audaces
  • audaces's Profielfoto Onderwerp Auteur
Lees meer
21 aug 2008 13:33 #18014 door audaces
Slechts nieuws voor de fans: Stargate Atlantis zal na vijf seizoenen ten einde komen. Toch is er nog een lichtpuntje: de serie zal worden voorgezet in DVD vervolgfilms, net als voorganger Stargate SG-1.

De eerste Atlantis film wordt in 2009 uitgebracht. Verwacht wordt dat dit de aanzet zal geven tot meerdere vervolgfilms. Verdere details (zoals welke acteurs aan het project zullen meewerken) zijn nog onbekend.

Over de reden van de stopzetting is geen officiële verklaring gegeven. De kijkcijfers van Atlantis waren de afgelopen jaren licht gedaald, wat er waarschijnlijk mee te maken zal hebben. Ook zijn de productiekosten in Canada de laatste jaren gestegen door de zwakke dollar.

Ten slotte nog een kleine waarschuwing: de laatste aflevering van het vijfde seizoen eindigt met een cliffhanger.

Bron: Gateworld

Toch wel onverwacht, want ik dacht dat de kijkcijfers de laatste tijd juist weer beter waren geworden?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Dallista
21 aug 2008 14:18 #18015 door Dallista
Beantwoord door Dallista in topic Stargate Atlantis stopgezet; wel vervolgfilm
Ja hoor, natuurlijk. Logisch. Zit ik eindelijk in een periode dat ik mezelf echt Atlantis fan beschouw (seizoen 5 so far is heel goed, IMHO), cancellen ze de show. Flikten ze ook al bij SG-1. Na seizoen 9 mochten ze het wat mij betreft meteen cancellen, maar seizoen 10 was geweldig... en voila.

Balen, maar ja. Eerst 5x06 The Shrine zaterdagochtend kijken, en daarna zal het hopelijk pas echt tot me doordringen.

• awesomemac
21 aug 2008 22:13 #18020 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Stargate Atlantis stopgezet; wel vervolgfilm
Sjees, dit had ik niet aan zien komen zeg!

Ik dacht na 10 jaar SG-1 nog jaren te kunnen genieten van Atlantis en eventueel later nog een andere spin-off. Maar lijkt wel in de ijskast gedaan te worden.

Dat er nog "direct on dvd" speelfilms komen daarna is maar een troostprijs. Een film kan nooit 20 afleveringen van een heel seizoen opvangen.

Ik kijk juist meer series dan films omdat de personages beter uitgediept kunnen worden.

In een Atlantis film zullen vast anderen weinig of niet meer aan bod komen, zoals Michael, (kloon) Beckett, Jennifer Keller. En wordt het een John, Roan, Teyla en McKay film.

Hoewel in mijn mening Atlantis nooit dezelfde kwaliteit haalde als SG-1 (al was seizoen 1 erg goed) blijft het zonde.

Een onbegrijpelijke beslissing voor een goed lopende serie.

• Stoney3K
22 aug 2008 02:00 #18023 door Stoney3K
Beantwoord door Stoney3K in topic Stargate Atlantis stopgezet; wel vervolgfilm

Audaces schreef : Ten slotte nog een kleine waarschuwing: de laatste aflevering van het vijfde seizoen eindigt met een cliffhanger.

Ik verwacht in 520 een letterlijke "cliffhanger" zelfs, sinds het weer eens een honderdste aflevering is. (Remember "Wormhole X-Treme" en "200"?). So bring your rappelling gear!

• Stoney3K
22 aug 2008 11:04 #18027 door Stoney3K
Beantwoord door Stoney3K in topic Stargate Atlantis stopgezet; wel vervolgfilm
Okee, hier mag groot nieuws bij:

Stargate: Universe is net greenlit. Dit is geen toeval!

gateworld.net/news/2008/08/sci_f ... e_un.shtml

Universe will have a 2-hour premiere in 2009, and land in a regular time slot next summer -- meaning there will not be a production gap between the second and third Stargate television series.

Mijn gok is dat ze nog een aantal SG1/SGA karakters in de pilot terug laten komen en zo de series tot op zekere hoogte "mergen".

• Dallista
22 aug 2008 14:32 #18031 door Dallista
Beantwoord door Dallista in topic Stargate Atlantis stopgezet; wel vervolgfilm

Stoney3K schreef : Dit is geen toeval!

Nee, dat lijkt me ook niet. Wel een beetje, uhm... niet-zo-heel-erg-sociaal tegenover de Atlantis acteurs. Basically: we hebben zin in een nieuwe serie, sorry luitjes, byebye.
Zo makkelijk is het natuurlijk niet, maar ja, met zo'n bekendmaking amper een dag na de cancellation gaan er toch wel rare gedachtes door je hoofd spoken. ;)

• Mrlinkjw
26 aug 2008 18:34 #18039 door Mrlinkjw
Beantwoord door Mrlinkjw in topic Stargate Atlantis stopgezet; wel vervolgfilm
beetje jammer!!
mijn stargate was begonnen met atlantis en daarna heb ik SG1 pas ondekt.
ik vond de laatste film van SG1 maar een ff snel een einde aan breien film.
ik hoop dat dat bij atlantis anders loopt en dat er nog een spinn off volgt.
het idee van door een poort stappen naar andere werelden mag niet zo maar afgelopen zijn!!

• koiboy
27 aug 2008 12:46 #18042 door koiboy
Beantwoord door koiboy in topic Stargate Atlantis stopgezet; wel vervolgfilm
Bah wat een prut nieuws was dat zeg. Echt niet leuk. Hoop dat ze weten wat ze doen met universe want zo als het nu lijkt lijkt het me niks.

Moderators: audaces