Acteur Don S Davis overleden (Stargate SG-1)
Enquete: (beëindigd op 0000-00-00 00:00:00)
Totaal aantal stemmers: 0 | |||
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd. |
- audaces
-
Onderwerp Auteur
Hij zal fans vooral bekend zijn als Generaal George Hammond in Stargate SG-1 en Major Garland Briggs in Twin Peaks. Daarnaast speelde hij in zijn carrière talloze gastrollen in series, waaronder The X Files, The Outer Limits en The Dead Zone.
Davis speelde van 1997 t/m 2003 de rol van Hammond in SG-1. (Hij kon voor deze rol ervaring putten uit zijn echte leven: hij was ooit namelijk een Kapitein in het Amerikaanse leger en diende een tijdlang in Korea.) Al snel werd hij een door fans alom geliefd personage. In 2003 verliet hij de serie om gezondheidsredenen, hoewel hij later nog wel enkele keren terugkwam voor een gastrol in zowel SG-1 en Atlantis. De afgelopen jaren bezocht hij veel conventies, waar hij een graag geziene gast was.
Davis was een getalenteerde kunstenaar, die zijn eigen kunstwerken via het internet aan zijn fans presenteerde. (Zie: www.DonSDavisArt.com ) Tevens had hij de laatste jaren nog gastrollen in o.a. Andromeda, Supernatural en Flash Gordon.
De familie van Davis heeft gisteren een mededeling gepubliceerd:
Dear Fans and Friends of Don S. Davis,
So many of you have been touched by not only the work and art of Don S. Davis, but by the man himself, who always took the time to be with you at the appearances he loved, that it is with a tremendous sense of loss I must share with you that Don passed away from a massive heart attack on Sunday morning, June 29th.
On behalf of his family and wife, Ruby, we thank you for your prayers and condolences. A family memorial where Don's ashes will be scattered in the ocean will take place in a few weeks, and should you wish to, please make a donation to the American Heart Association in Don's memory.
De acteur zal nog voor een laatste keer als Hammond te zien zijn in de DVD film Stargate: Continuum, die deze zomer uitkomt.
Voor meer informatie over het leven van Davis: www.donsdavis.com
Bron
Hammond was altijd één van mijn favoriete personages.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- awesomemac

Dan zal ik Stargate: Continuum toch met een anderen ogen bekijken.
- mattymat
-
Inderdaad een vreemd idee dat we hem nog gaan zien in de Stargate film. Maarja, dan zien we hem nog een keer in actie als generaal Hammond zoals we hem graag willen herinneren!
- Landje
Ik had wel gehoop hem te zien was in Ark of the truth die ik laats hebt aangeschaft.
Gelukkig zien we hem nog een keer in de nieuwe film van Stargate, ik kan haast niet wachten .
- Dark Angel
ik ken hem uit de tv serie MacGyver, hij speelde als baas van Phoenix Foundation, precies... Die Richard Dean Anderson heeft ook in Stargate: SG-1 gespeeld (als Colonel Jack O'Neill).
Dat was trouwens een andere acteur, Dana Elcar, die helaas ook al is overleden. Dana Elcar speelde Pete Thorton, maar Don S. Davis was zijn stunt double, omdat Elcar (net als zijn personage) ook in het echt blind was. Hierdoor worden beiden vaak met elkaar verwisseld.Dark Angel schreef : ik ken hem uit de tv serie MacGyver, hij speelde als baas van Phoenix Foundation, precies...
Maar dit was inderdaad de serie waar Richard Dean Anderson en Don S. Davis elkaar tegenkwamen.