Stargate SG1

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • awesomemac
05 apr 2005 11:54 #2899 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Stargate SG1
Goed nieuws!!!!

Scheelt weer een hoop centen, want ik zat er al bijna aan te denken om de Engelse versie te kopen, maar zo vervelend voor mijn vader die ik de Stargate dvd's uitleen, die geen Engels kan. Dus ook goed nieuws voor hem. :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• awesomemac
09 okt 2005 18:15 #3128 door awesomemac
Heb de dvd's van seizoen 8 en seizoen 1 van Atlantis een maandje geleden gekocht en in 2 weken gekeken. Gaaf, wauw...Kon niet wachten op het vervolg en zo dus seizoen 9 en seizoen 2 gedownload. Onwijs gaaf om Ben Browder en Claudia Black te zien in StarGate SG-1. En tegelijkertijd heel vreemd...

• doperwtje
15 okt 2005 00:26 #3129 door doperwtje
Beantwoord door doperwtje in topic Stargate SG1
Ik heb datzelfde gevoel ook gekregen, en ik moest eerlijk gezegd bekennen dat ik de eerste aflevering van het nieuwe seizoen niet zo geweldig vond, zelfs met BB CB erin.
Gelukkkig begon het bij zo'n beetje episode 3 weer omhoog te krabblen, om daarna erg goed te blijven, vooral omdat ik S2 van atlantis een beetje 'meer van hetzelfde' kijk te vinden.....

• awesomemac
16 okt 2005 22:40 #3130 door awesomemac
ja, dat heb ik nu eigenlijk ook. SG-1 ging met aflevering 3 van seizoen 9 lekker op dreef en een nieuw plot, de Ori, de Jaffa, Baal. En Atlantis is idd een beetje van hetzelfde. De Wraith zijn niet spannend genoeg. Dit waarschijnlijk omdat ze niet zo "gepersonaliseerd" zijn als bijv. de tegenstanders in SG-1. De Wraith lijken veel op de Replicators, zo onpersoonlijk. Want die afleveringen vond ik ook minder. Maar goed, wat niet is kan nog komen.

Nu ff wachten tot ze in de VS weer verder gaan in januari.

• doperwtje
21 okt 2005 22:35 #3131 door doperwtje
Atlantis Season 1 vond ik eigenlijk het beste. Nu lijkt het een beejte 'Seen that, Been There' gevoel te krijgen.
SG-1 Season 8 is leuk, maar het begon nogal op z'n laatste benen te lopen. Gelukkig is met Season 9 een hele nieuwe weg ingeslagen. Hier kunnen ze rustig nog 2 of 3 seizoenen achteraan plakken..

• mattymat
  • mattymat's Profielfoto
Lees meer
22 okt 2005 11:48 #3132 door mattymat
Beantwoord door mattymat in topic Stargate SG1
En als je er over nadenkt... toch eigenlijk wel super cool dat zo'n SciFi serie al zoveel seizoenen bestaat! Helemaal omdat een serie is die begon met een film, dan is het altijd maar afwachten of het wat wordt of dat mensen het een slap aftreksel van de film vinden. Dat is in het geval van Stargate SG1 in ieder geval niet zo!

• doperwtje
22 okt 2005 16:10 #3133 door doperwtje
Volgens mij is SG-1 nu, samen met The X-Files, de langstlopende SciFi/Drama Serie ooit, dus dat is al hoopvol.

Met Season 9 lijkt het bijna wel of alle voorgaande seizoenen een beejte als opwarmertjes waren, een soort van Stargate-For-Kids, respectloos als het klinkt, maar waar. Ik ben in ieder geval blij dat ze nu wat meer met het Mytologisch aspect doorgaan.

• awesomemac
23 okt 2005 00:22 #3134 door awesomemac
helemaal mee eens. Atlantis heeft vele afleveringen in seizoen 2 zoals je zegt die erg bekend voor komen. Dat had Enterprise ook, waar vele dingen in voorkwamen die al eens in TNG of Voy een keer voorkwamen.

Met het negende seizoen heeft SG-1 zeker een goed seizoen en hiermee kan zeker nog een paar seizoenen aan geplakt worden. En ook kijk je naar seizoen 1 t/m 8 op een hele andere manier gelijk.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
09 jan 2006 13:25 #3253 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Stargate SG1
Iemand nog de afleveringen met Ben en Claudia gekeken? Ik vond het echt de beste afleveringen in jaren. Ben daarom ook erg blij dat Claudia volgend seizoen in elke aflevering te zien zal zijn. :D

• ayashoka
16 jan 2006 15:15 #3339 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic Stargate SG1
Nog niet gekeken. Ik heb zelf alleen de afleveringen op veronica en yorin gekeken, waarschijnlijk tot seizoen 1-3 ofzo en daarna (helaas) nooit veel aandacht meer besteed aan deze (toch leuke) serie.

Bij de herhalingen van veronica laatst was ik weer net te laat - verleden week echt begonnen en nu blijken ze weer net te stoppen :( Het is ook altijd wat!

Nu dan maar de seizoen 1 box gehaald om een beetje in de serie te komen. De rest zal wel downloaden worden ;)

BTW: het zal vast eerder gezegd zijn op het net, maar is Stargate niet hard om weg om de nieuwe Startrek te worden?

• Frank
  • Onderwerp Auteur
16 jan 2006 17:27 #3342 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Stargate SG1
Qua serie vind ik Stargate eerlijk gezegd heel anders dan Star Trek. Dat er van Stargate zoveel seizoenen gemaakt worden, tsja, dat is een ander punt :D .

• awesomemac
17 jan 2006 02:42 #3361 door awesomemac
Zoals ik eerder zei, seizoen 8 was een mooie afronder en seizoen 9 is gewoon erg goed. Beter dan seizoen 2 van Atlantis is tot nu toe. BB is een hele goeie aanwinst voor deze serie, al blijft het "My name is John...." nog steeds in mijn hoofd spelen als ik hem zie, zeker in combinatie met CB.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
19 jan 2006 13:58 #3402 door audaces
Ik vond Vala echt een geweldig personage. 8)

Cam Mitchel is echter naar mijn mening nog niet echt genoeg uitgediept dat ik echt denk "da's een compleet ander personage als Crichton." :wink:

Maar de eerste 6 afleveringen van het seizoen vond ik in ieder geval de beste in jaren, daarna werd het weer wat minder. :wink:

• awesomemac
21 jan 2006 23:25 #3453 door awesomemac
Idd, de aflevering Collateral Damage vond ik het minst tot nu toe. Het enige wat goed was is dat je meer zag van Mitchell zijn verleden.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
22 jan 2006 21:04 #3482 door audaces
2x13 Ripple Effect was weer erg leuk, voelde zelfs een beetje als de 'oude' SG1. :D

Veel twists die ik niet zag aankomen en veel humor. :D

Vooral leuk om Janet weer te zien. Ik mis haar wel. :wink:

En natuurlijk ook Martouf. Grappig om hem weer te zien, maar ik vond ik 'm altijd een beetje een kwalletje en van die mening ben ik nog steeds niet veranderd. Vooral al dat Sam/Martouf gedoe had wel weggelaten kunnen worden. :wink:

Het enige wat goed was is dat je meer zag van Mitchell zijn verleden.

Idd.

Mijn grote probleem met 9x12 was trouwens, dat het één grote ST:VOY rip off was. :wink:

• awesomemac
23 jan 2006 00:55 #3490 door awesomemac
Nog niet gezien, maar ze hadden we een SG-1 team kunnen neerzetten met O'Neill. Dan had hij weer ff in beeld geweest.

Over de vorige aflevering: Helemaal waar, precies zoals B'lanna meemaakte in een aflevering.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
23 jan 2006 08:23 #3491 door audaces
En Tom Paris. :wink: ("Ex Post Facto")

En O'Neill, ja dat had erg leuk geweest. Maar aangezien RDA heeft gezegd niet meer terug te zullen komen, zal dat helaas niet meer gebeuren. :?

• awesomemac
23 jan 2006 10:57 #3492 door awesomemac
oh ja, die aflevering was er ook nog!! Helemaal in seizoen 1!!

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
23 jan 2006 11:14 #3493 door audaces
Over welke aflevering met B'Elanna had jij het trouwens? (Ik kan het me zo snel niet herinneren.)

• awesomemac
24 jan 2006 01:04 #3503 door awesomemac
Ja, maar dat was wel een beetje anders. Jouw vergelijking met de Tom Paris aflevering is veeeeeeeel beter.

Moderators: audaces