Stargate SG1

Enquete: (beëindigd op 0000-00-00 00:00:00)

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
30 aug 2004 23:27 #1708 door Frank
Stargate SG1 werd gestart door Frank
Stargate SG1

Als iemand wil praten over Stargate Atlantis, leuk, maar liever niet hier. Ik heb nu seizoen 3 van deze serie gezien op Yorin (Veronica kan ik niet ontvangen) en ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. Wel heb ik een paar sz. 1 afleveringen gezien.

Ik zit te overwegen om de boxen te kopen, iig van seizoen 1. Ze zijn niet heel erg duur in vergelijking met andere series, maar dan, er zijn ook nog andere series die m'n aandacht hebben (en zelfs voorrang hebben).

Wat vinden jullie van deze serie en kopen jullie de boxsets?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
31 aug 2004 11:37 #1714 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Stargate SG1
Stargate SG-1 staat in mijn top 4 van favo sf-series. Zo'n 90% van alle afleveringen heb ik gezien. Aangezien Veronica nooit verder dan seizoen 3 heeft uitgezonden, download ik trouw elke week nieuwe afleveringen. Ik vind het een hele aardige serie, maar niet goed genoeg om er DVD's van te kopen. (Want dat doe ik alleen bij Farscape :wink: )

In het begin ging de serie vooral om de Egyptische mythologie en dat was ook de reden waarom ik ooit begonnen ben met kijken (ik ben namelijk een mythologie-freak). Tegenwoordig draait het meer om de actie. Hoewel ik de afleveringen vroeger leuker vond, blijf ik nu toch kijken. Ik weet niet goed waarom. Misschien omdat de serie vrij luchtig is en ze zichzelf ook niet al te serieus nemen (bijvoorbeeld O'Neill).

• The Peacekeeper
31 aug 2004 11:57 #1719 door The Peacekeeper
Beantwoord door The Peacekeeper in topic Stargate SG1
Beginseizoenen heb ik gezien, ik vond het ook erg leuk, maar na een tijdje, na wisselvallige uitzendingen, ben ik gestopt met kijken.

• awesomemac
01 sept 2004 01:17 #1735 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Stargate SG1
Ik vind het nog steeds een wereldserie. De personages zijn goed, alleen Sam Carter is wat minder. Maar de SF, de humor (met O'Neill, Jackson en Teal'c) is vaak heel goed.

Het is alleen jammer dat we in seizoen 6 het met maar 3 afleveringen met Daniel Jackson (Michael Shanks) moeten doen en in seizoen 7 is O'Neill juist weinig aanwezig en dat wordt straks alleen maar minder van wat ik las, omdat hij Hammon gaat vervangen en Brigadier-Generaal (eén ster) wordt en leiding neemt over SGC.

Seizoen 8 moet ik nog downloaden, nog geen tijd voor gevonden.

Zelf heb ik tot en met seizoen 7 al gezien (heb alle dvd's thuis, gekocht). Tussen seizoen 6 en 7 zat een hele tijd, maar gelukkig is MGM de serie weer gaan uitgeven.

Seizoen 8 schijnt de laatste te wezen, jammer, maar ook weer begrijpelijk. Hoe Atlantis wordt? We'll see.

• Macros de Zwarte
06 sept 2004 18:37 #1790 door Macros de Zwarte
Beantwoord door Macros de Zwarte in topic Stargate SG1
wat zijn ze vaag bezig met het uitbrengen van die boxen btw :evil:

• awesomemac
06 sept 2004 23:49 #1793 door awesomemac
Zeg dat!

Eerst seizoen 7 (wat wel te begrijpen is) samen met seizoen 1 (Best of..) en seizoen 2.

Dan seizoen 3 en 6 in september
Dan seizoen 4 en 5 in oktober
En dan seizoen 1 (compleet) in november.

Seizoen 7 heb ik gekocht en zal alleen seizoen 1 nog kopen. De rest heb ik al op dvd. Heb alleen dan niet die mooie look als je al die seizoenen naast elkaar hebt.

• Macros de Zwarte
09 sept 2004 21:30 #1804 door Macros de Zwarte
season 2 onlangs gekocht; hierna ga ik verder met season 3 etc etc en op laats dan season 1; maar daar kan ik mee leven

trouwens die boxen zijn teministe gunstig geprijst 43 euro; bij de Music Store, in tegenstelling tot die schandalige prijzen van star trek boxen :evil: (maar okay dan heb je 100.000 extras erbij :roll: )

• awesomemac
09 sept 2004 21:52 #1806 door awesomemac
Wat ik alleen jammer vindt is dat ik de seizoenen 2 t/m 6 al op losse dvd's heb. Vind de nieuwe boxen eigelijk mooier, maar om daarom alles weer opnieuw te kopen.

Jij had wel de juiste seizoen 2 gekocht? Schijnt dat er een versie uit was gebracht waar geen Engelse taaal bij zat, alleen Frans.

Bij het opnieuw uitbrengen (en voor het eerst door MGM) van seizoen 2 van Stargate SG_1 is een foutje geslopen. In de fabriek, waar de DVD's verpakt worden, heeft men de eerste twee disc's van seizoen 2 verwisseld met de Franse versie. Hierop staan wel Nederlandse ondertitels maar dus geen Engels gesproken teksten.

Mensen die deze box al gekocht hebben moeten terug naar de winkel waar zij hem gekocht hebben. De winkelier is op de hoogte gebracht van de procedure en beslist wat te doen. Dan kan zij geld terug of een tegoedbon of zo. Vanaf volgende week woensdag zullen de nieuwe goede versies in de winkels liggen.

Voor mensen die hun DVD bij de Free Record Shop hebben gekocht geldt het volgende:
- Ga met je bon terug naar de winkel waar je de box gekocht hebt.
- Zij noteren je gegevens.
- Er worden nieuwe disc's worden besteld.
- Zodra deze binnen zijn krijg je een bericht en kun je ze omruilen in het filiaal waar je ze gekocht hebt.
- Verder wordt er je dan gezegd of de gehele box omgeruild wordt of alleen de disc's (dit moet nog bekeken worden).

Wij hopen dat alles zo goed zal verlopen en dat iedereen uiteindelijk de juiste disc's in zijn bezit zal krijgen.

Bron: dvd-home.nl

En wat betreft de verpakking, las ik dit daar:

Onlangs is MGM begonnen met het (deels opnieuw) uitgeven van de Stargate SG-1 seizoenen. Hierdoor word DVD-Home overladen met vragen over de verpakking.

De echte Stargate fans, waaronder wijzelf, hebben natuurlijk al de losse delen 1 t/m 23 (Best Of Season 1 en de delen seizoenen 2 t/m 6). Nu zijn seizoenen 2 en 7 recent uitgekomen. Dit geeft je de kans om je serie compleet te maken en alle seizoen bij elkaar te sparen, want ook het ontbrekende seizoen 1 gaat uitkomen. Echter het artwork van de seizoenboxen wijkt sterk af van de eerdere door Fox uitgebrachte losse delen.

Nu gaat dan het volgende in je kast gebeuren. De boxen van seizoen 1, 7 en 8 heb je dan in de mooie wit/zilveren verpakking, waarvan het artwork doorloopt op de zijkant (zie plaatje) zodat zij een geheel vormen. Maar de tussenliggende seizoenen 2 t/m 6 heb je in de hoesjes met de gekleurde
inlays. Natuurlijk wil iedereen graag dat zijn serie mooi compleet als een geheel in de kast staat.

DVD-Home krijgt daarover veel vragen of MGM ook de lege boxen van "The Best Of Season 1" en de "seizoenen 2 t/m 6" los gaat verkopen, zodat iedereen zijn collectie compleet kan maken met dat mooie artwork.

Helaas moeten wij deze mensen (waaronder onszelf) zeer teleurstellen. Na contact te hebben gehad met MGM hebben zij ons toegezegd dat ze niet van plan zijn de tussenliggende boxen leeg te verkopen (dat wordt dus klussen door creativelingen in photoshop!).
De stelling van MGM is dat zij DVD's verkoopt en geen verpakkingen, maar je moet hierbij ook niet uit het oog verliezen dat de seizoenboxen een heel stuk voordeliger zijn dan de losse delen.

• Macros de Zwarte
10 sept 2004 22:33 #1815 door Macros de Zwarte
Momentueel heb ik hier nog geen last van ondervonden

• awesomemac
10 sept 2004 23:31 #1816 door awesomemac
Dan heb je de nieuwe persing :)

• Macros de Zwarte
12 sept 2004 02:07 #1820 door Macros de Zwarte
Anders zo desbetreffende winkel het gouw genoeg horen, ik heb niet zo op fransen

• Macros de Zwarte
13 sept 2004 21:51 #1831 door Macros de Zwarte
ah; geweldige serie.... :!: :!: :!:

• awesomemac
15 sept 2004 23:54 #1838 door awesomemac

Macros de Zwarte schreef : ah; geweldige serie.... :!: :!: :!:

het tweede seizoen bekeken?

• Macros de Zwarte
16 sept 2004 17:04 #1839 door Macros de Zwarte
ben bezig; maar tot nu toe vind ik echt een heerlijke heroische serie; maar wel een heroische serie met intelligentie :!:

• awesomemac
16 sept 2004 22:44 #1840 door awesomemac
En met een leuke dosis humor op zijn tijd. Met name de aflevering 1969.

• Macros de Zwarte
20 sept 2004 00:20 #1853 door Macros de Zwarte
ja 1969 is wel vermakelijk; die aflevering met die ouwe gast en zijn - zielverplaatser (om maar even te noemen)

is ook wel lachen, als o'neil en teal'c hun lichamen worden verwisseld, en als die ouwe vent als daniel, in de stad gaat rondlopen

trouwens, die dvd collectie zal niet compleet worden, omdat ik onzin vind om een best of season 1; te kopen en later toch season 1 dvd box ga kopen... ben nog steeds een nederlander he

• awesomemac
22 sept 2004 02:58 #1863 door awesomemac
Mee eens. Ik vind het alleen jammer omdat ze er juist nu mooi uitzien als je alle seizoenen naast elkaar hebt staan. Maar ja, 3x StarGate kopen (eerst video tot seizoen 3, toen dvd en dan weer?) is een beetje té gek.

Holiday is door het geswitch van de lichamen (goh, waar zag ik dat eerder?) is erg leuk. Met name hoe Teal'c en O'Neill van lichaam veranderen, leuk!

En dat dan die man, Machello, ook nog eens door Michael Shanks wordt gespeeld naast dat hij al Daniel doet is ook leuk.

• Macros de Zwarte
22 sept 2004 18:15 #1867 door Macros de Zwarte
ja nou ik vind zonden van mijn geld; en als er nou extra's bij die season 1 beste serie dvd waren, okay... dan kon ik er nog over nadenken maar voorzover ik op die box kijk zal het alleen afleveringen... (als ze nou bijvoorbeeld de stargate film er op gefrot hadden: zeg niet dat markt en geld technisch mogelijk was)...

Nou; ja dan maar minder mooi... kan ik wel mee leven gaat toch om de serie...

Die aflevering met parralel universum is indrukwekkend mag ik zeggen, vooral omdat het in die aflevering eigenlijk slecht afloopt, en dat zie je niet al te vaak (op enkele serie uitgezonderd na dus)

• awesomemac
22 sept 2004 22:32 #1871 door awesomemac

Macros de Zwarte schreef : Die aflevering met parralel universum is indrukwekkend mag ik zeggen, vooral omdat het in die aflevering eigenlijk slecht afloopt, en dat zie je niet al te vaak (op enkele serie uitgezonderd na dus)

Jij bedoeld neem ik aan de aflevering die maandag op tv was?

• Macros de Zwarte
23 sept 2004 17:08 #1878 door Macros de Zwarte
ja; de eerste aflevering dat ze terecht komen in een parralel universum... van afgelopen maandag (zonder die aflevering met die tollans mee gerekend)

Moderators: audaces