Opnieuw cast veranderingen voor Stargate Atlantis

Enquete: (beëindigd op 0000-00-00 00:00:00)

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • audaces
  • audaces's Profielfoto Onderwerp Auteur
Lees meer
06 feb 2008 13:47 #16802 door audaces
Enkele maanden geleden werd bekend gemaakt dat er door SciFi Channel USA groen licht was gegeven voor het vijfde seizoen van Stargate Atlantis. De opnames hiervoor zullen nu deze maand van start gaan.

Opvallend is echter dat de cast voor de zoveelste keer overhoop gegooid wordt. (Spoilers!)

- Amanda Tapping (Sam Carter), die vorig seizoen met veel bombarie als de nieuwe leider van Atlantis werd binnengehaald, zal de serie weer gaan verlaten. De actrice heeft namelijk andere verplichtingen in de vorm van het fantasy project ‘Sanctuary’. Carter zal niet helemaal uit Atlantis verdwijnen, want ze zal nog in enkele afleveringen een gastrol krijgen.

- De positie van Tapping zal overgenomen worden door Robert Picardo (vooral bekend als de Dokter uit ‘Star Trek: Voyager’). Picardo zal terugkeren in zijn rol van Richard Woolsey, die namens het IOA (International Oversight Advisory) de nieuwe leider van Atlantis wordt. Woolsey was de afgelopen jaren al meerdere malen in zowel ‘Atlantis’ als ‘SG-1’ te zien.

- Paul McGillion (Dr. Carson Beckett) zal in vijf afleveringen een gastrol hebben. Zijn (bij de fans zeer geliefde) personage werd in het derde seizoen uit de serie geschreven door hem te laten sterven. Nu keert hij dus op mysterieuze wijze terug.

- Michael Shanks (Daniel Jackson uit ‘SG-1’) zal in meer dan één aflevering een gastrol hebben. Het is echter nog onbekend om hoeveel afleveringen het precies gaat.

- Torri Higginson (Elizabeth Weir), die ook in het derde seizoen uit de serie werd geschreven, zal volgens de geruchten in enkele afleveringen te zien zijn. (Maar dit is nog onbevestigd.)

Verder zullen de personages Sheppard (Joe Flanigan), McKay (David Hewlett), Teyla (Rachel Luttrell), Ronon (Jason Momoa) en Dr. Keller (Jewel Staite), net als in het vierde seizoen, de vaste cast vormen.

Bron: Gateworld + persbericht

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• mattymat
  • mattymat's Profielfoto
Lees meer
06 feb 2008 18:47 #16803 door mattymat
Beantwoord door mattymat in topic Opnieuw cast veranderingen voor Stargate Atlantis
Heeft dit ook iets te maken met dat de Melbourne Shuffle nu helemaal in is? :wink:

Heheh, maar effe serieus... ik moet alleen maar zuchten en glimlachen om dit nieuws. Het wordt lekker verwarrend om naar te kijken, lijkt me.

• Mario
06 feb 2008 22:58 #16805 door Mario
Beantwoord door Mario in topic Opnieuw cast veranderingen voor Stargate Atlantis
Is het misschien het moment om Lt. Aiden Ford ook maar weer terug te brengen. Wat mis ik die!

• audaces
Lees meer
06 feb 2008 23:06 #16806 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Opnieuw cast veranderingen voor Stargate Atlantis

MattyMaT schreef : Heheh, maar effe serieus... ik moet alleen maar zuchten en glimlachen om dit nieuws. Het wordt lekker verwarrend om naar te kijken, lijkt me.

Ik heb eerlijk gezegd nog geen enkele aflevering van het vierde seizoen bekeken. What's the point als al mijn favoriete personages toch steeds uit de serie worden geschreven?

• awesomemac
07 feb 2008 00:00 #16807 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Opnieuw cast veranderingen voor Stargate Atlantis
Carter is zelf in seizoen 4 maar heel weinig te zien. Zeker als je het vergelijkt Weir in de vorige 3 seizoenen. Maar om Woolsey als "baas" neer te zetten lijkt mij geen goede zet. Vond zijn personage in SG-1 en Atlantis maar niets.

En helaas moet ik ook zeggen dat ik Atlantis steeds minder interessant vindt. Seizoen 4 heeft meer saaie afleveringen dan goeie. Hopelijk wordt het beter.

• Dallista
07 feb 2008 18:04 #16812 door Dallista
Beantwoord door Dallista in topic Opnieuw cast veranderingen voor Stargate Atlantis

awesomemac schreef : Seizoen 4 heeft meer saaie afleveringen dan goeie. Hopelijk wordt het beter.

Het maakt helemaal niet meer uit welke acteurs/personages er in Stargate zitten. Zolang de schrijvers hetzelfde blijven en niet in de gaten hebben dat hun schrijfwerk saai is, geen drama heeft, en ze al viel jaar steeds weer dezelfde paar verhalen reclyclen (eigenlijk al tien jaar, vanaf seizoen 4 van SG-1, *evil grin*) zal de serie er helaas niet beter meer op worden. *geeuw gaap* Gelukkig hebben we tegenwoordig andere goede sci-fi series met schrijvers die het *wel* snappen.
En toch blijf ik stug volhouden met kijken omdat Rodney McKay erin zit. Da's de enige personage waarvoor de schrijvers wel goed kunnen schrijven, IMHO.

• Mario
07 feb 2008 19:08 #16814 door Mario
Beantwoord door Mario in topic Opnieuw cast veranderingen voor Stargate Atlantis

awesomemac schreef : En helaas moet ik ook zeggen dat ik Atlantis steeds minder interessant vindt. Seizoen 4 heeft meer saaie afleveringen dan goeie. Hopelijk wordt het beter.

Das nu toch ook wat overdreven hé... Ik heb nog niet te veel passieve afleveringen zien voorbij komen eerlijk gezegd?!

• little_blue_fairy
08 feb 2008 21:32 #16818 door little_blue_fairy
Beantwoord door little_blue_fairy in topic Opnieuw cast veranderingen voor Stargate Atlantis
Daniel komt terug dus Christa is blij :) *hmm note to self; WTF is christa? So even voorstelbericht schrijven...*

Ik heb een enorme zwak voor nerds, dus Woolsey, McKay en Jackson morgen GRAAG weer terug komen. Zolang die kale van de Daedelus maar niet teveel verschijnt ben ik blij.

Overigens zijn manlief en ik nu ergens begin seizoen bij Atlantis. Al tijden de afleveringen in huis, maar tot nog toe geen tijd om te kijken. Ben dus bang dat ik wat achterloop; verder niet teveel spoilen dus bvd!

• awesomemac
09 feb 2008 00:09 #16832 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Opnieuw cast veranderingen voor Stargate Atlantis
okay okay, ik ben goed in overdrijven :wink:

Zaten natuurlijk wel goeie afleveringen tussen hoor, maar van sommige dacht ik echt "sjees...been there, done that" en de aflevering met dat meisje/prinses heb ik niet eens afgekeken.

• Mario
09 feb 2008 00:22 #16836 door Mario

awesomemac schreef : Zaten natuurlijk wel goeie afleveringen tussen hoor, maar van sommige dacht ik echt "sjees...been there, done that" en de aflevering met dat meisje/prinses heb ik niet eens afgekeken.

ok, dat was nu ook wel de zwakste deruit.

• audaces
Lees meer
12 feb 2008 23:30 #16858 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Opnieuw cast veranderingen voor Stargate Atlantis
Ik lees nu op Gateworld dat Torri Higginson definitief niet meer zal terugkeren. ( Bron )

Jammer, maar erg begrijpelijk. Als ik zo eens lees hoe zij uit de serie geschopt werd (zie dit interview) ... dat is niet erg netjes.

• awesomemac
13 feb 2008 23:16 #16864 door awesomemac
ja, als je het zo leest is het wel begrijpelijk dat ze bedankt voor het 5e seizoen.

Moderators: audaces