SG-1 seizoen 10
Enquete: (beëindigd op 0000-00-00 00:00:00)
Totaal aantal stemmers: 0 | |||
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd. |
- audaces
-
Onderwerp Auteur
10x13 - The Road Not Taken
Als grote fan van AU’s heb ik me uitstekend vermaakt bij deze aflevering. Vond het erg leuk om Major Lorne en McKay in SG-1 te zien. Verder leuke McKay/Carter scènes. Arme Cam. En de terugkeer van General Hammond natuurlijk!
En als BSG fan vond ik het idee van de Prometheus als Colonial – ahem Air Force One erg grappig.

10x14 - The Shroud
Het hoogtepunt was zeker de terugkeer van O’Neill. Ook leuk dat hij hier eindelijk weer eens wat nuttigs te doen had. Hij dook de afgelopen seizoenen wel vaker in één of twee afleveringen op, maar daarin had hij vaak niets beters te doen dan een paar gekke bekken te trekken/maffe opmerkingen te maken en verder niks. Vooral de scènes tussen Daniel en Jack waren goed. Bijna net als vroeger.

De rest van de aflevering vond ik helaas een beetje voorspelbaar.
10x15 – Bounty
Erg grappige aflevering! Vooral de Vala/Cam stukjes waren leuk. Vala was weer heerlijk op dreef (bijvoorbeeld de scène met Cam’s ouders: “sex, sex, sex” of de scène waarin ze de verzekeringsman ondervraagt over de mogelijkheden om te profiteren van Cam’s eventuele dood LOL). En Claudia zag er erg goed uit in die kleren.
Ook die vrouwelijke bounty hunter die door een bus wordt platgereden: heerlijk random.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- awesomemac
En 10x14 was zeker ook een goeie aflevering, maar zoals je zegt een heel klein beetje voorspelbaar. Maar de interactie tussen Jack en Daniel waren erg goed.
10x15 heb ik nog niet gezien, dus nog ff afwachten.
Tja, SG-1 staat helaas nou niet bekend om het nemen van grote risico's. Dat alles aan het einde van de aflevering weer normaal zou zijn was dus te verwachten. Het had denk ik interessanter geweest als Daniel een echte Prior was geworden. Hadden ze hem dan nog kunnen 'redden', etc?awesomemac schreef : En 10x14 was zeker ook een goeie aflevering, maar zoals je zegt een heel klein beetje voorspelbaar.
- Trekscaper

- awesomemac
Het verhaal ging in principe nergens over, maar ik vond het wel een grappige aflevering.
Afleveringen als deze laten ook goed zien dat SG-1 totaal niet als serieuze drama serie gezien moet worden, maar vooral als luchtige serie, zoals bijvoorbeeld Eureka.
Dat het een museum was en geen echte piramide vond ik een leuke twist. Weten ze na 10 seizoen toch nog een keer wat origineels te verzinnen.

Vala was lekker op dreef, met haar 'hoe jat ik een zwaar beveiligd museumstuk in 3 simpele stappen?' (en dan gaat het nog mis). Daniel als wannabe kidnapper was ook erg grappig en natuurlijk Teal'c met zijn leuke oneliners. ('Die Hard') LOL
Alleen het einde was weer een beetje voorspelbaar, maar ja, dat ben ik ondertussen wel gewend van deze serie.

- Trekscaper
Audaces schreef : Daniel als wannabe kidnapper was ook erg grappig
Ja

Daniel:
"What the hell are you doing?" Stop it!
"Shut up You are hostages"
"This is a life and death situation here, start acting like it"

Een geinige aflevering gewoon, heb me er goed mee vermaakt.
Ik vond het een leuke aflevering, hoewel het gegeven van geheugenverlies behoorlijk cliché SF is. Maar gelukkig deed Claudia het goed en vind ik Vala steeds sympathieker worden. Deze aflevering liet ook goed zien dat Vala eigenlijk van binnen zo slecht nog niet is.
Verder goede Cam/Vala (en Ben/Claudia) interactie, vooral de scènes in de hotel kamer. (Ik kreeg een paar Farscape flashbacks.) En ook de ‘date’ van Daniel/Vala aan het begin was erg grappig. Die twee personages zijn leuk samen.
- Daniel: Just say what you were going to say before I interrupted.
- Vala: Okay. I need to use the bathroom.

Mitchell op de motor was een erg coole scène, net als het ‘verhoor’ van Teal'c. Dat moet wel een erg indrukwekkend dreigement zijn geweest.

10x17 - Talion
Wow, ik ben echt onder de indruk! Voor mijn gevoel was dit één van de beste afleveringen uit de hele serie. Ik kreeg de laatste tijd een beetje het idee dat SG-1 alleen nog maar half gare niet-serieuze komedie afleveringen voort kon brengen, maar dit laat zien dat SG-1 zeker nog aan drama ala BSG (nou ja, het komt in de buurt) kan doen.
Teal’c is echt badass. Die wil je niet als je vijand hebben! Hij had een paar zeer goede one liners, zoals bijvoorbeeld: “I am leaving, you are going to explode.” (Over die scène: ik was positief verrast dat Teal’c die Jaffa ook echt liet exploderen. Meestal ben ik van Stargate gewend dat ze alleen met zoiets dreigen, maar deze dreiging dan niet in de daad omzetten.)
Van begin tot aan het einde een zeer sterke aflevering. Die beelden van die explosie aan het begin waren echt heftig. Verder de confrontatie tussen Teal’c en Mitchell. Dat laatste gevecht op leven en dood. (Dat was voor Stargate begrippen trouwens behoorlijk bloederig.) Ik vond ook dat die vent die Arcad speelde het erg goed deed. (Zijn Britse accent erbij vond ik leuk.

Tot slot: gelukkig overleefde Bratac. Ik was even bang dat hij was overleden. Hij is één van mijn favo personages, dus dat zou ik jammer hebben gevonden. Zeker nu Jacob er nu ook niet meer is.
10x18 - Family Ties
Op zich niet zo’n bijzondere aflevering, maar er zaten toch veel leuke momenten in. (Die superfoute Stardust reclame. LOL)
Bijvoorbeeld dat we een beetje meer achtergrond over Vala krijgen of dat we Vala/Carter als vriendinnen zien. Nu weten we eindelijk waar Vala haar streken vandaan heeft.
En niet te vergeten alle ‘subtiele’ opmerkingen richting de zender SciFi (en nieuweling Eureka) voor het cancellen van SG-1:

- "They cancelled it, really? I didn't even know a new season had started."
- Jasec: I don't mind telling ya, I'm a bit disappointed in this facility. I was expecting more.
- Carter: Well, at times so do we. But the truth is the Stargate program just doesn't get the support it used to from the people in charge.
- Jasec: Why not?
- Dr. Lee: Eureka! One down, twelve to go.
- Jasec: That's too bad because after all your Stargate program has accomplished for this network of planets I would think the decision makers would show it the respect it deserves.
Carter: Yeah.
Ook het einde met Teal’C en de ‘Virginia Dialogen’.

- awesomemac
- Trekscaper
Laatste scene met Teal'c was gewoon hilarisch.
"We only hear vagina this, vagina that"

Arme Teal'c
- awesomemac

- awesomemac

- awesomemac
Schiet me de eerste aflevering te binnen van Stargate waar Sha're helemaal naakt te zien is als ze gekozen wordt door Apophis. Showtime dan wel richting HBO?

Duidelijk wel.Showtime dan wel richting HBO?

- awesomemac

- Mrlinkjw
ze als ze eenmaal het wapen van te pakken hebben.
is het gedaan met de ori.
- awesomemac