Stargate Atlantis seizoen 3 / 4 spoilers

Enquete: (beëindigd op 0000-00-00 00:00:00)

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • audaces
  • audaces's Profielfoto Onderwerp Auteur
Lees meer
22 nov 2006 18:29 - 16 feb 2009 22:51 #12214 door audaces
Stargate Atlantis seizoen 3 / 4 spoilers werd gestart door audaces
Ik las net dat er grote veranderingen in de cast zitten aan te komen.

- Carter gaat van SG1 naar Atlantis. ( Bron. ) Michael Shanks schijnt gezegd te hebben dat Daniel NIET naar Atlantis zal gaan.

- het personage Beckett verdwijnt uit de serie. Hij zal niet sterven, maar hij zal niet meer in de tweede helft van seizoen 3 te zien zijn en zal ook in seizoen 4 geen hoofdpersonage meer zijn. ( Bron )

- Michael Beach (bekend uit ER en Third Watch) komt in de tweede helft van seizoen 3 bij de cast. ( Bron. )

Dat van Beckett vind ik jammer. Hij is niet mijn favo personage, maar ik vind hem zeker wel sympathiek. Dit doet me een beetje herinneren aan de exit van Dr. Frasier uit SG1.
Laatst bewerkt 16 feb 2009 22:51 door audaces.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Trekscaper
22 nov 2006 19:06 #12218 door Trekscaper
Beantwoord door Trekscaper in topic Stargate Atlantis seizoen 3 / 4 spoilers
Inderdaad jammer van Beckett, wist het al een tijdje van www.savecarsonbeckett.com/ , maar was nog niet bekend of hij zou sterven of niet.

Dan Carter naar Atlantis, oei, daar ben ik niet zo blij mee. McKay is de brilliante wetenschapper van het Atlantis team, nu met Carter erbij worden dat er 2. Vind wat teveel van het goede. Ik vind persoonlijk dat ze de huidige karakters wat verder moeten uitdiepen (vooral Ronan en Teyla).

• audaces
Lees meer
22 nov 2006 19:14 #12219 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Stargate Atlantis seizoen 3 / 4 spoilers

Trekscaper schreef : Dan Carter naar Atlantis, oei, daar ben ik niet zo blij mee. McKay is de brilliante wetenschapper van het Atlantis team, nu met Carter erbij worden dat er 2. Vind wat teveel van het goede.

Op zich vindt ik hun scenes samen altijd erg leuk, maar je hebt wel gelijk: dat kan snel te veel van het goede worden. De Carter/McKay interactie moet een beetje gedoseerd worden, dan zal het hopelijk wel meevallen.

Ik was eigenlijk vooral verbaasd, omdat ik gedacht had dat juist Daniel naar Atlantis zou gaan. Die zou in zo'n omgeving wel passen denk ik, vooral omdat Daniel van begin af aan al gefascineerd was door Atlantis.

Trekscaper schreef : Ik vind persoonlijk dat ze de huidige karakters wat verder moeten uitdiepen (vooral Ronan en Teyla).

Dat zeker en dan met name Teyla. Ik kan maar weinig hoogte van haar krijgen, behalve dan dat ze altijd half naakt door de stad huppelt. Kunnen ze haar geen echte kleren geven? Waarschijnlijk niet dus, want dan zou ze geen 'sexy space babe' meer zijn. :roll:

En dan te bedenken dat er nog een nieuwe actrice bij de cast komt (is ook oud nieuws, maar voor de volledigheid): Jewel Staite, die de nieuwe docter zal gaan spelen. ( Bron. )

• awesomemac
23 nov 2006 00:59 #12226 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Stargate Atlantis seizoen 3 / 4 spoilers
mmm, had zelf liever Daniel gehad dan Sam. Heb Sam in SG-1 altijd het buitenbeentje gevonden. Teal'c, Jack en Daniel werden goed uitgewerkt, maar Sam niet en dan het gedoe met die politieman leek geforceerd.

Jammer, vond de laatste tijd toch al Atlantis minder interessant dan seizoen 1. Te veel "been there, done that" gevoel krijg ik bij Atlantis. De SG-1 seizoenen met Ben Browder vond ik zelfs beter dan seizoen 2 en 3 bij Atlantis. Al was de cliffhanger wel weer vanouds.

En ja, Teyla en Roan zijn maar luchtige personages, wat ik dus ook met Sam vond.

We gaan het wel zien.

• kikkertje
26 nov 2006 15:19 #12264 door kikkertje
Beantwoord door kikkertje in topic Stargate Atlantis seizoen 3 / 4 spoilers
Wat mij opvalt aan stargate is dat ze nieuwe karakters steeds casten uit andere succesvolle Science-fiction series. (Firefly, Farscape, X-Files,...)

Battlestar Galactica probeert goeie acteurs van eender waar toe te voegen (Xena, Carl Lumbly uit Alias)

• awesomemac
26 nov 2006 15:46 #12267 door awesomemac
dat is zeker waar. Hopelijk geen type-casting zoals ze dat geloof ik noemen.

• audaces
Lees meer
26 nov 2006 15:58 #12273 door audaces

awesomemac schreef : Jammer, vond de laatste tijd toch al Atlantis minder interessant dan seizoen 1. Te veel "been there, done that" gevoel krijg ik bij Atlantis.

Bij mij is het omgekeerd. Het eerste seizoen van Atlantis vond ik niet zo bijzonder, maar nu vind ik dat de serie al flink beter is geworden.

Het "been there, done that" gevoel krijg ik soms ook wel een beetje. Komt denk ik, omdat er in Atlantis lang niet zo veel verhalen mogelijk zijn als bij SG1. De setting beperkt het verhaal. Bij Atlantis draait het voornamelijk om de Wraith. De niet-Wraith afleveringen lijken weer veel op SG1: we vinden een nieuwe planeet en beleven daar een avontuur.

Ik zelf zou bijvoorbeeld veel meer van Atlantis (de stad zelf) willen zien.

• awesomemac
27 nov 2006 10:57 #12278 door awesomemac
Juist, dat zeg je goed. Maar heb het hier al een keer gezegd, de Wraith zijn te onpersoonlijk zoals de Goa'uld. Behalve Michael de laatste keer dan.

• kikkertje
27 nov 2006 18:33 #12287 door kikkertje
Beantwoord door kikkertje in topic Stargate Atlantis seizoen 3 / 4 spoilers
kvind Stargate sowieso niet speciaal genoeg.
De twist in s3e11 bijvoorbeeld was erg voorspelbaar (er was dan nog een lange uitleg voor iets dat ik al lang door had). Eveneens blijken de gevonden Ancients weer dood, bijgevolg, zal het verhaal opnieuw zonder hen draaien. kVond de komst van Ancients juist zo leuk omdat het een nieuwe draai en complexere relaties zou geven. Maar stargate kiest als vanouds vooral voor korte, spannende verhaaljes met een grote dosis actie.

• audaces
Lees meer
27 nov 2006 19:08 #12288 door audaces

Maar stargate kiest als vanouds vooral voor korte, spannende verhaaljes met een grote dosis actie.

Dat is zeker waar. Ik vind het erg jammer dat de personages niet goed worden uitgewerkt, waardoor de diepgang een beetje ontbreekt.

Ik ben verwend door BSG. :wink:

• audaces
Lees meer
12 dec 2006 18:30 #12651 door audaces
Jewel Staite heeft een stukje in haar blog geschreven over haar rol:

I know it's finally been revealed that Paul McGillion is leaving the show, and since I'm coming on the show, a lot of you have it in your head that I'm "replacing" him. First of all, our characters are quite different from each other. Second of all, Paul has a penis, so we're quite opposite from each other. Third of all, I'm not a regular cast member and I've only signed on to do a certain number of episodes (not 15—or at least that was news to me when I heard that on the internet!).
One thing I should tell you is that Paul and I are very close friends. He lives three blocks away from me [...] and we see each other all the time. I can honestly say he's one of the sweetest and most lovely people to work with (the crew of Atlantis raves about him), and I really just adore him. I can't comment on the why in terms of his character's absense in the next season, but the best thing about sci fi is nothing is forever! [...]
Anyway, I'm really excited about coming on to Atlantis and playing another prodigy—genius mechanic to genius doctor, I am truly moving up in the world! Maybe next time I'll play the president! heh heh. Just please have an open mind, and don't hate me—it's not my fault. I'm just an actor who jumped at the chance to work with a really fun cast in my favorite city (mine) and play a young smarty pants MD with a cool uniform. Can you blame me?

O, jee, krijgen we dat weer: fans die het verschil tussen feit en fictie niet kennen en de schuld geven aan de actrice die de opvolger moet spelen. Lekker volwassen. :roll:

Sterkte, Jewel.

Bron

• awesomemac
13 dec 2006 01:57 #12654 door awesomemac
overigens, had Paul McGillion zelf de keuze gemaakt of was deze voor hem gedaan om de serie te verlaten?

• audaces
Lees meer
13 dec 2006 02:08 #12657 door audaces
Dat is onbekend. Zo ver ik weet heeft hij in ieder geval geen nieuwe serie of film. Ook heb ik nooit gehoord dat hij moeilijk deed op de set ofzo (in tegendeel) en daarom ontslagen werd. Misschien wisten ze gewoon niet meer wat ze met zijn personage aan moesten? Net als bij Lt. Ford?

• awesomemac
13 dec 2006 11:10 #12663 door awesomemac
mmm, als dat zo zou zijn is het wel erg makkelijk. "Sorry, we weten niet meer wat we met je kunnen doen in Atlantis, bedankt en tot ziens".

• audaces
Lees meer
13 dec 2006 13:34 #12666 door audaces
Op de Save Carson Beckett site zeggen ze trouwens dat de acteur gedwongen werd te vertrekken.

"Sorry, we weten niet meer wat we met je kunnen doen in Atlantis, bedankt en tot ziens".

Zo ging het ook met Ford. Die acteur smeekte naderhand op zijn blog of 'ie terug mocht komen, maar zijn personage schijnt ondertussen ook vergeten te zijn.

• awesomemac
13 dec 2006 22:46 #12670 door awesomemac
ja, zonde. Terwijl als je kijkt naar Roan daar gebeurd ook weinig mee, gaat 'ie dan straks ook weg?

• audaces
Lees meer
13 dec 2006 23:04 #12673 door audaces
Haha, nee, die mag blijkbaar blijven. :wink:

(Nu vind ik Ronan op zich leuker dan Ford, dus daarmee heb ik niet echt een probleem. Grote diepgang heeft hij niet, maar hij is ten minste grappig.)

• awesomemac
13 dec 2006 23:41 #12676 door awesomemac
dat is waar. En kan McKay zo lekker stangen, Conan en Xena hihi

• audaces
Lees meer
15 jan 2007 20:55 #13184 door audaces
Volgens Gateworld zal Torri Higginson in seizoen 4 geen hoofdpersonage meer zijn. Ze wordt ´recurring´, alleen nog gastoptredens dus.

Bron

Dat gaat lekker zo. Willen ze daar de hele cast weg hebben? :?

• awesomemac
15 jan 2007 23:19 #13186 door awesomemac
oh, gaat lekker dan. Neemt John het straks over en krijgen we hetzelfde als seizoen 8 van SG-1?

Moderators: audaces