3.09 Losing Time

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
10 apr 2004 17:34 #949 door Frank
3.09 Losing Time werd gestart door Frank
Hmm, niet zo een heel bijzondere episode eerlijk gezegd. Vooral het plot met de 'Rider' interesseerde me helemaal niet. Ik had het gevoel dat iets dergelijks al wel eens eerder gedaan is in Farscape. Verder vond ik het een beetje jammer dat zowel de alien in Chiana (en ook wel de andere bemanningsleden) als de alien in Pilot 'slecht' waren. Toen de alien in Pilot zei dat hij daar bleef zitten, vond ik dat zo ontzettend voorspelbaar.
Een pluspunt aan de episode is het verhaal met Scorpius. Wat hij zei over een mogelijke Peacekeeper/Scarren war vond ik erg leuk (3x raden waar de mini-serie waarschijnlijk over gaat :wink: ).

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• mattymat
  • mattymat's Profielfoto
Lees meer
11 apr 2004 12:27 #951 door mattymat
Beantwoord door mattymat in topic 3.09 Losing Time
Helaas de aflevering niet gekeken... :oops:

Wat betreft het hele gedoe met de peacekeepers en de scarrens, dat vind ik echt goed aan Farscape. John komt als eerste mens in dat stukje van de ruimte en zit meteen midden in een oorlogsdrama. De peacekeepers hebben (nu dat we verder in de serie zitten) ook zo hun problemen! Het personage Scorpius blijft brilliant bedacht natuurlijk.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
11 apr 2004 17:38 #952 door Frank
Beantwoord door Frank in topic 3.09 Losing Time
*kleine seizoen 4 spoiler*

mattymat schreef : Het personage Scorpius blijft brilliant bedacht natuurlijk.

Scorpius is een goed geschreven vijand; een beetje te vergelijken met Dukat in DS9. Ik vond het heel erg leuk hoe hij in seizoen 4 is neergezet; aan boord van Moya!
Zoals ik in een ander topic geloof ik ook al heb gezegd, is Scorpius heel erg gegroeid sinds zijn eerste aflevering. In 'Nerve' was hij nog een klein beetje de standaard vijand, maar nu we z'n motieven leren kennen wordt hij steeds een beter uitgewerkt karakter. Karakterontwikkeling is sowieso het sterkste punt van Farscape, vind ik. Ja, de verhalen zijn ook sterk, maar het uitwerken van de karakters vind ik toch nog net wat beter gedaan :D .

mattymat schreef : Helaas de aflevering niet gekeken...

Wat heeft iedereen toch? Sinds Farscape na de zaterdag is verhuisd krijg ik het idee dat iedereen hier (en ook op een ander forum) de serie vergeet/niet kijkt :?: . Op een of andere manier vergeet ik het op zaterdag minder vaak dan op zondag :D .

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
13 apr 2004 17:25 #955 door audaces
Beantwoord door audaces in topic 3.09 Losing Time
'Losing Time' was de allereerste Farscape aflevering die ik ooit op de BBC zag. Ik begreep toen helemaal niks van het verhaal, maar blijkbaar vond ik het toch interessant genoeg om de volgende week weer te kijken. En een nieuwe fan werd geboren...

Nu ik deze aflevering voor de tweede keer gezien heb kan ik maar moeilijk begrijpen dat ik door deze aflevering besloot om Farscape te gaan kijken. Het verhaal is nog steeds 'middelmatig' en gaf mij een soort 'gaat wel' gevoel.
Farscape kan beter, veel beter.

Het enige hoogtepunt is inderdaad Scorpius, zeker gezien de toekomstige gebeurtenissen. En Moya natuurlijk: normaal wordt ze alleen bij naam genoemd, dit keer ondernam ze zelf ook actie. Go Moya!! 8)

SPOILERS

VOOR

HET

4de SEIZOEN!!

Frank schreef : Ik vond het heel erg leuk hoe hij in seizoen 4 is neergezet; aan boord van Moya!

Dat vond ik juist wat minder. Ik had vaak het gevoel dat Scorpius een beetje verloren rondliep, zonder dat er echt goed gebruik van zijn personage gemaakt werd (en dan heb ik het niet over de laatste helft van het 4de seizoen, want dan is Scorpy weer in topvorm). Ik bedoel, Scorpius is de grootste bad-boy in het Farscape universium en daar heb ik in zijn tijd op Moya maar weinig van gemerkt. Ze hadden daar IMHO veel meer van kunnen maken.

In 'Twice Shy' zegt Crichton bijvoorbeeld dat hij vermoedt dat hij door Scorpius wordt afluisterd. Hoewel ik er geen seconde aan twijfel dat Scorpius dat ook daadwerkelijk deed, had het me leuk geleken om te zien hoe Crichton aan zijn vermoedens kwam. Zo'n claustrofobisch sfeertje: je weet dat je ergste vijand aan boord is en hij je de hele tijd nauwlettend in de gaten houdt, een constante dreiging. In plaats daarvan kwam Scorpius maar in weinig verhalen voor en dat vind ik jammer.

.
.
.

Frank schreef : Wat heeft iedereen toch? Sinds Farscape na de zaterdag is verhuisd krijg ik het idee dat iedereen hier (en ook op een ander forum) de serie vergeet/niet kijkt :?: . Op een of andere manier vergeet ik het op zaterdag minder vaak dan op zondag :D .

Het probleem is dat ik overdag in het weekend weinig tijd heb om voor de tv te gaan zitten. Opnemen is bij mij helaas op dit moment niet mogelijk. Toen Farscape nog op zondag werd uitgezonden was ik op dat tijdstip vaak onderweg naar Nijmegen / andere bestemming en op zaterdag ben ik 's middags meestal boodschappen ofzo aan het doen. Het beste zou zijn als Yorin, net als vroeger, weer series tijdens etenstijd zou uitzenden. Dan zou ik tijd zat hebben. Maar ja, dat gebeurd toch niet. :(

• Frank
  • Onderwerp Auteur
13 apr 2004 18:01 #957 door Frank

Audaces schreef :

Frank schreef : Ik vond het heel erg leuk hoe hij in seizoen 4 is neergezet; aan boord van Moya!

Dat vond ik juist wat minder. Ik had vaak het gevoel dat Scorpius een beetje verloren rondliep, zonder dat er echt goed gebruik van zijn personage gemaakt werd (en dan heb ik het niet over de laatste helft van het 4de seizoen, want dan is Scorpy weer in topvorm). Ik bedoel, Scorpius is de grootste bad-boy in het Farscape universium en daar heb ik in zijn tijd op Moya maar weinig van gemerkt. Ze hadden daar IMHO veel meer van kunnen maken.

Daar heb je denk ik inderdaad gelijk in; er had veel meer mee gedaan kunnen worden. Maar het idee dat de grootste bad-guy die er is op het schip van de hoofdpersoon zelf rondloopt, is natuurlijk wel ontzettend leuk. Dat vond ik teminste toen ik Farscape voor het eerst op de BBC zag.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
14 apr 2004 13:55 #960 door audaces
SPOILERS

VOOR HET

4de SEIZOEN!!

Frank schreef : Maar het idee dat de grootste bad-guy die er is op het schip van de hoofdpersoon zelf rondloopt, is natuurlijk wel ontzettend leuk.

Zeker. Maar zoals gezegd had ik er dus wat meer van verwacht. Er heeft een tijdje een zeer belangrijk personage aan boord rondgelopen, maar er was geen enkele aflevering die echt over Scorpius ging. In plaats daarvan zag je hem een paar keer op de achtergrond door het beeld schuiven.

Maar goed, er zijn wel meer dingen die ik een beetje raar vond aan het hele 'Scorpius is aan boord' verhaal. Bijvoorbeeld hoe en waar kwamen Scorpius en Aeryn elkaar tegen en waar(door/om) besloot Aeryn hem mee te nemen naar Moya? Daar is ook nooit antwoord op gegeven.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
14 apr 2004 15:28 #962 door Frank
Kleine seizoen 4 spoiler

Audaces schreef : Maar goed, er zijn wel meer dingen die ik een beetje raar vond aan het hele 'Scorpius is aan boord' verhaal. Bijvoorbeeld hoe en waar kwamen Scorpius en Aeryn elkaar tegen en waar(door/om) besloot Aeryn hem mee te nemen naar Moya? Daar is ook nooit antwoord op gegeven.

Ik heb het einde van seizoen 3 nog niet gezien; ik dacht dat er daar wel een antwoord op gegeven zou worden. Zou een beetje jammer zijn, als dat niet zo was. Misschien geeft de mini-serie een antwoord, alhoewel ze die tijd misschien beter voor andere zaken kunnen gebruiken :D .

Trouwens, ik vond Scorpius wel ontzettend goed (ook al had hij maar een scene) in de video aflevering Bringing Home the Beacon.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
15 apr 2004 11:37 #965 door audaces

Frank schreef : Trouwens, ik vond Scorpius wel ontzettend goed (ook al had hij maar een scene) in de video aflevering Bringing Home the Beacon.

Ik vond hem vooral goed in de We're So Screwed triologie. Dat was weer ouderwets raden wie nou eigenlijk aan welke kant staat. 8)

• Frank
  • Onderwerp Auteur
15 apr 2004 13:38 #966 door Frank

Audaces schreef :

Frank schreef : Trouwens, ik vond Scorpius wel ontzettend goed (ook al had hij maar een scene) in de video aflevering Bringing Home the Beacon.

Ik vond hem vooral goed in de We're So Screwed triologie. Dat was weer ouderwets raden wie nou eigenlijk aan welke kant staat. 8)

Ook daar was Scorpius wel goed; het enige probleem dat ik had met de We're So Screwed trilogie is dat alles op het eind toch weer vrij voorspelbaar afloopt (dat is mijn commentaar op deel 3; deel 2 was zeer goed :D ).

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
15 apr 2004 15:03 #967 door audaces

Frank schreef : Ook daar was Scorpius wel goed; het enige probleem dat ik had met de We're So Screwed trilogie is dat alles op het eind toch weer vrij voorspelbaar afloopt (dat is mijn commentaar op deel 3; deel 2 was zeer goed :D ).

Mijn probleem met deel 3 is dat bij de Scarrens (en ook bij Scorpy) alles uiteindelijk om 'bloemetjes' blijkt te draaien. Ik had eigenlijk wat spectaculairders verwacht. Ik dacht ergens een interview met de acteur die Scorpius speelt gelezen te hebben waarin hij zei dat hij daar zelf ook niet zo tevreden over was.

Voor de rest vond ik de hele trilogie eigenlijk erg sterk en denk ik wel dat in de miniserie op de gevolgen van vooral het derde deel zal worden ingegaan.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
15 apr 2004 18:06 #968 door Frank

Audaces schreef : Voor de rest vond ik de hele trilogie eigenlijk erg sterk en denk ik wel dat in de miniserie op de gevolgen van vooral het derde deel zal worden ingegaan.

Denk ik ook, samen met Bad Timing natuurlijk. Braca heeft het commando overgenomen; wat is er gebeurd met Grayza etc.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
15 apr 2004 21:47 #969 door audaces
Ook deze opmerking van Scorpius (in Bad Timing) vond ik erg interessant: "See to it that the older cook (= Noranti) is brought aboard unharmed". Misschien werkt(e) ze voor Scorpius?

Aangezien in alle persberichten vermeld staat dat de huidige verhaallijnen in de miniserie zullen worden afgerond hoop ik dat we op alle vragen nog een antwoord krijgen.

Maar dat duurt nog zooooooooooooooo laaaaaaaaaaaaaaannnnnnngggggg.... :(

• ayashoka
17 apr 2004 19:18 #985 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic 3.09 Losing Time

Maar dat duurt nog zooooooooooooooo laaaaaaaaaaaaaaannnnnnngggggg....

Audaces, ga er van uit dat je over pakweg 5 jaar pas de uitslag krijgt! Dan valt het alleen maar mee ;) (en wie gebruikte deze truuk nog meer????)

• Anton
18 apr 2004 16:34 #995 door Anton
Beantwoord door Anton in topic 3.09 Losing Time

Audaces schreef : Ook deze opmerking van Scorpius (in Bad Timing) vond ik erg interessant: "See to it that the older cook (= Noranti) is brought aboard unharmed". Misschien werkt(e) ze voor Scorpius?

En misschien waardeerde hij gewoon haar kookkunst. Als enige dan, toegegevn, maar van Scorpius kun je alles verwachten.
Overigens kwan Noranti van een zekere Command-Carrier -ik blijf een beetje vaag vanwege mogelijke spoilers- en daar zat ze niet voor niets.

Nog even een reactie op een opmerking over 'bloemetjes'. Als ik het mij goed herinner komt die bloem voor het eerst voor in 'Incubator', zie as zaterdag. In die aflevering blijft de bloem zonder (duidelijke) betekenis, niet meer dan een zinloos decorstuk. Op aandringen van Wayne Pygram (Scorpius), die dat kennelijk een doorn in het oog was, is het gegeven 'bloem' verder uitgewerkt en heeft dat uiteindelijk (volgens zijn zeggen dan) geleid tot het hele bloemetjes-gebeuren van seizoen 4.
Een zwak gegeven? Ach, als je 'bloem' vertaald met 'drugs' wordt het al een heel ander verhaal. En over drugs of kruiden gesproken.... Noranti!!
(En zo is de cirkel weer rond. Mag ik graag zien.)

Anton

Moderators: audaces