3.06 Eat me

Enquete: (beëindigd op 0000-00-00 00:00:00)

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
20 mrt 2004 17:38 #870 door Frank
3.06 Eat me werd gestart door Frank
Ten eerste: eet smakelijk. Iedereen die de aflevering gezien heeft weet wat ik bedoel.

De episode zelf vond ik wel ook, maar het eind was zeer goed. Af en toe was het plot wat verwarrend, maar over het algemeen is het verhaal wel aardig. Het subplot van Crais en Talyn maakt me wel nieuwsgierig naar wat er is gebeurd, door wie Talyn is aangevallen.

Dan het eind. Tsja, er zijn weinig sciencefictionseries die risico's als dit willen nemen. Farscape is er een van en mag daar best trots op zijn :D .

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• doperwtje
21 mrt 2004 15:46 #871 door doperwtje
Beantwoord door doperwtje in topic 3.06 Eat me
Ik heb deze aflevering niet kunnen zien, Frell!

• CmdrCrichton
31 mrt 2004 14:05 #895 door CmdrCrichton
Beantwoord door CmdrCrichton in topic 3.06 Eat me

Frank schreef : Ten eerste: eet smakelijk. Iedereen die de aflevering gezien heeft weet wat ik bedoel.

Ehh ja, ik snap wat je bedoeld. Ik zit standaard aan mijn avondeten als ik farscape kijk.(In het vervolg kijk ik geen afleveringen meer tijdens het eten waar in de titel het woord 'eat' in voorkomt.) ;)

Frank schreef : De episode zelf vond ik wel oke, maar het eind was zeer goed. Af en toe was het plot wat verwarrend, maar over het algemeen is het verhaal wel aardig. Het subplot van Crais en Talyn maakt me wel nieuwsgierig naar wat er is gebeurd, door wie Talyn is aangevallen.

Inderdaad, ligt het nu aan mij of begint Stark steeds gestoorder te worden sinds Zhaan dood is. Hij doet steeds zo raar als hij in beeld komt.. of is dat gewoon het karakter?

Frank schreef : Dan het eind. Tsja, er zijn weinig sciencefictionseries die risico's als dit willen nemen. Farscape is er een van en mag daar best trots op zijn :D .

Waaar ik dus voor vrees is dat de andere karakters nu minder screentime zullen krijgen. Moet nog afwachten of dit inderdaad zo gaat zijn of niet.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
31 mrt 2004 14:18 #897 door audaces
Beantwoord door audaces in topic 3.06 Eat me

Frank schreef : Dan het eind. Tsja, er zijn weinig sciencefictionseries die risico's als dit willen nemen. Farscape is er een van en mag daar best trots op zijn :D .

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Star Trek en Stargate (en vast een heleboel andere SF-series ook) hebben het plot van de 'twins' vaak gebruikt. Waar Farscape echter wel een uitzondering mee is, is dat die 'twins' meestal binnen één aflevering weer dood gaan. Het is zeker een risico om een hoofdrolspeler te 'twinnen' en ze dan alletwee voor een langere periode in leven te houden. En hiermee is voor mij het derde seizoen nu dan ook echt begonnen. Ik kan niet wachten om alle afleveringen nog een keer te bekijken! :D Vooral de laastse helft van dit seizoen vind ik nog steeds één van de beste van Farscape.

Ook heb ik deze aflevering meer sympathie gekregen voor het gedrag van Jool. Ik had het ook niet fijn gevonden om daar op dat schip vast te zitten...

CmdrCrichton schreef : Ligt het nu aan mij of begint Stark steeds gestoorder te worden sinds Zhaan dood is. Hij doet steeds zo raar als hij in beeld komt.. of is dat gewoon het karakter?

Alletwee denk ik. 'Anders' is hij altijd al geweest, maar het is de laatste tijd erger geworden. Zhaan was toch zijn grote liefde?

• Frank
  • Onderwerp Auteur
31 mrt 2004 20:38 #900 door Frank
Beantwoord door Frank in topic 3.06 Eat me

Audaces schreef :

Waar Farscape echter wel een uitzondering mee is, is dat die 'twins' meestal binnen één aflevering weer dood gaan. Het is zeker een risico om een hoofdrolspeler te 'twinnen' en ze dan alletwee voor een langere periode in leven te houden.

Dat bedoelde ik eigenlijk ook :D . Er zijn maar weinig sf-series die het risico willen nemen om voor een lange tijd een grote verandering plaats te laten vinden. DS9 deed dit met de Occupation Arc begin seizoen 6 en B5 deed het eigenlijk wel vaker. Stargate weet ik zo niet (heb nog maar weinig van de serie gezien, helaas).

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
31 mrt 2004 21:02 #901 door audaces

Frank schreef : Dat bedoelde ik eigenlijk ook :D

Sorry. Dat vind ik het grote nadeel van internet: het is soms moeilijk te zien wat er bedoeld wordt of hoe iets bedoeld wordt. :wink:

Frank schreef : Stargate weet ik zo niet (heb nog maar weinig van de serie gezien, helaas).

De aflevering 'Tin Man' uit het eerste seizoen. Het team ontdekt dat ze 'getwind' (sp?) zijn, later blijkt het om dubbelganger-robots te gaan die ook dezelfde herinneringen als de orginele personen hebben (of zoiets). Het is alweer een paar jaar geleden dat ik die aflevering gezien heb...

• Frank
  • Onderwerp Auteur
31 mrt 2004 22:06 #902 door Frank
^

Ik bedoelde niet of er wel eens personages werden 'getwind'; ik bedoelde eigenlijk meer of de serie risico's durft te nemen door bijv. een personage te twinnen voor een langere periode (Farscape) of het ruimtestation in handen van aliens laten vallen voor meedere afleveringen (Deep Space Nine) of onafhankelijkheid van de Aarde uit te roepen voor meerdere seizoenen :shock: (Babylon 5). Ik weet niet of Stargate zulke grote risico's heeft genomen.
Een serie als Voyager zou zoiets nooit doen voor een periode groter dan twee afleveringen. Daardoor krijg je van die (vaak) standaard cliffhangers waarin in aflevering a een probleem wordt geschetst en in aflevering b het probleem wordt opgelost.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
31 mrt 2004 22:32 #904 door audaces
In dat geval heeft Stargate maar weinig risico's genomen. Echt wereldschokkende gebeurtenissen met grote gevolgen zijn daar nooit gebeurd. Ja, er wordt wel eens iemand door een alien in bezit genomen, maar ook dat duurt hoogstens maar twee afleveringen. En de kans is groot dat zoiets in latere seizoen nooit meer genoemd wordt. (In het tweede seizoen gebeurd dit bv met één van de hoofdpersonen. Eerst werd dit zo nu en dan wel eens genoemd, maar ondertussen zijn we zo'n 6 jaar verder en heb ik er al minstens 4 jaar niks meer over gehoord.) De enige schokkende dingen gebeuren in 'reset' afleveringen of in afleveringen die zich in alternatieve universums afspelen.

De dubbelgangers in bovengenoemde afleveringen gingen trouwens niet dood na één aflevering. De robots besloten achter te blijven op een verre planeet. 5 jaar later doken ze echter toch weer op en gingen ze alsnog allemaal dood.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
01 apr 2004 21:32 #911 door Frank

Audaces schreef : De dubbelgangers in bovengenoemde afleveringen gingen trouwens niet dood na één aflevering. De robots besloten achter te blijven op een verre planeet. 5 jaar later doken ze echter toch weer op en gingen ze alsnog allemaal dood.

Lijkt trouwens wel verdacht veel op VOY's Demon en het vervolg erop genaamd Course Oblivion.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
05 apr 2004 01:49 #929 door audaces

Frank schreef : Lijkt trouwens wel verdacht veel op VOY's Demon en het vervolg erop genaamd Course Oblivion.

Inderdaad, maar zoals we al zeiden: SF is zelden origineel.

Er zijn trouwens wel meer Voyager / SG-1 afleveringen die erg op elkaar lijken. Ik weet niet meer welke eerder werd uitgezonden, maar VOY had (in het zevende seizoen ?) een aflevering waarin de bemanning zijn geheugen kwijt raakt en gedwongen wordt om te werken in een soort fabriek. SG-1 had een aflevering waarin iedereen zijn geheugen kwijt raakt en gedwongen wordt om te werken in een mijn. Ik had echt het gevoel alsof ik twee keer hetzelfde verhaal zat te kijken, maar dan met andere acteurs.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
05 apr 2004 11:03 #931 door Frank
^

Dat was de VOY aflevering Workforce :D . Een van de betere afleveringen (deel 1 dan) van het niet zo beste zevende seizoen.

Moderators: audaces