3.05 ...Different Destinations

Enquete: (beëindigd op 0000-00-00 00:00:00)

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
13 mrt 2004 17:48 #862 door Frank
3.05 ...Different Destinations werd gestart door Frank
Dit was een goede episode met goed karakterwerk. De episode was wat rustiger dan de afgelopen weken en eerlijk gezegd beviel me dat wel. Jool was wat minder irritant dan de vorige afleveringen, maar voor mij gevoel heeft ze nog niet al te veel toegevoegd aan de serie, maar dat zullen we wel zien. Stark ga ik steeds meer waarderen: 'Different beliefs, different destinations'. Verder zat het verhaal zat goed in elkaar. Een leuke (tijdreis)aflevering met wat minder focus op de story-arc voor de verandering.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• CmdrCrichton
13 mrt 2004 20:35 #863 door CmdrCrichton
Beantwoord door CmdrCrichton in topic 3.05 ...Different Destinations
Ben ik het mee eens. :)

Overigens was het wel eens 'leuk' om te zien dat niet alles een happy end heeft. :)

Het viel me trouwens op dat Zhaan nu al uit het intro is gehaald.

• doperwtje
14 mrt 2004 21:09 #864 door doperwtje
Beantwoord door doperwtje in topic 3.05 ...Different Destinations

CmdrCrichton schreef : Overigens was het wel eens 'leuk' om te zien dat niet alles een happy end heeft. :)

Dit is volgens mij ook de eindmoraal van deze aflevering: Je doet maar wat je kan, en soms is dat genoeg, en soms ook niet. En misschien zullen mensen je later zien als een held die vrede bracht, maar misschien kan het ook zijn, dat ze je zien als een moordenaar. Vaak gaat dit meer over de interpretatie van anderen dan jouw eigen daden of jouw eigen gevoelens daarover.

Eigenlijk doet dit me denken aan Willem van Oranje: iedereen zegt: 'Hij heeft de Spanjaarden uit Nederland verdreven, en hij was zo dapper, en...', maar heeft iemand dat eigenlijk wel eens aan hem zelf gevraagd? misschien zag hij het wel heel anders!
(ja, probeer het nu maar eens aan hem te vragen, he?)

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
31 mrt 2004 13:57 #893 door audaces
Beantwoord door audaces in topic 3.05 ...Different Destinations

CmdrCrichton schreef : Overigens was het wel eens 'leuk' om te zien dat niet alles een happy end heeft.

Inderdaad. Wat ik zo waardeer aan deze aflevering is dat het verhaal totaal anders afloopt. Als dit bijvoorbeeld Star Trek was geweest had iedereen uiteindelijk nog lang en gelukkig geleefd. Daarom vind ik Farscape ook realistischer: het laat zien dat elke daad z'n gevolgen heeft.

CmdrCrichton schreef : Het viel me trouwens op dat Zhaan nu al uit het intro is gehaald.

Dat lijkt me ook niet zo vreemd gezien het feit dat ze hierna niet meer in de afleveringen voorkomt. :(

Frank schreef : Stark ga ik steeds meer waarderen: 'Different beliefs, different destinations'.

Stark heb ik altijd al een toffe gast gevonden, ondanks dat er veel fans zijn die hem onzettend irritant schijnen te vinden. Hij valt voor mij in dezelfde categorie als Noranti (en Zhaan). Die hebben altijd van die diepzinnige (en vaak ook grappige) uitspraken.

• CmdrCrichton
31 mrt 2004 14:01 #894 door CmdrCrichton

Dat lijkt me ook niet zo vreemd gezien het feit dat ze hierna niet meer in de afleveringen voorkomt. :(

Dat wist ik dus niet, maar vandaar dus dat ze er al uit is geknipt.

Stark heb ik altijd al een toffe gast gevonden, ondanks dat er veel fans zijn die hem onzettend irritant schijnen te vinden. Hij valt voor mij in dezelfde categorie als Noranti (en Zhaan). Die hebben altijd van die diepzinnige (en vaak ook grappige) uitspraken.

Ik vind hem een beetje gestoord overkomen, in ieder geval de laatste paar afleveringen lijkt hij steeds ineens te 'flippen' als hij in beeld komt.
Ik vond hem aan het einde van seizoen 1 weer wel cool. 8)

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
31 mrt 2004 14:32 #898 door audaces
Beantwoord door audaces in topic 3.05 ...Different Destinations

CmdrCrichton schreef :

Dat wist ik dus niet, maar vandaar dus dat ze er al uit is geknipt.

In veel SF-series komen overleden personages vaak nog een paar keer 'op bezoek'. Dat is hier niet het geval ...tenminste voorlopig dan. Meer zeg ik niet, want dat is een spoiler. 8) :P

Ik vind hem een beetje gestoord overkomen, in ieder geval de laatste paar afleveringen lijkt hij steeds ineens te 'flippen' als hij in beeld komt.
Ik vond hem aan het einde van seizoen 1 weer wel cool. 8)

Ik hou wel een beetje van dat gestoorde. Noranti is bijvoorbeeld één van mijn favouriete personages uit het vierde seizoen. Zij is zo'n beetje de koningin der gestoorden... :P

• CmdrCrichton
01 apr 2004 18:12 #909 door CmdrCrichton
In ieder geval dank dat je het (nog) niet spoilt. ;) :)

Moderators: audaces