3.03 - 3.04 Self Inflicted Wounds

Enquete: (beëindigd op 0000-00-00 00:00:00)

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
28 feb 2004 18:13 #773 door Frank
3.03 - 3.04 Self Inflicted Wounds werd gestart door Frank
Vanmiddag deel 1 gekeken van deze two-parter.
Ik vond het wel goed, maar het behoort zeker niet tot de beste Farscape afleveringen. Het verhaal was wel aardig, alhoewel soms heel lastig te volgen. Er zaten wel enkele heel goede karaktermomenten in. Leuk om Harvey even te zien. En zo te zien een nieuw bemanningslid, Jool. Ik vraag me alleen af waarom ze juist nu geintroduceerd wordt. Ze voegt nog niet al te veel bijzonders toe aan het verhaal. Maar misschien komt dat nog wel. En wel leuk commentaar op Star Treks technobabbel. Alien: Begrijp je me (na een hoop technobabbel)? John: Ja, ik kijk Star Trek :D .

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• mattymat
  • mattymat's Profielfoto
Lees meer
29 feb 2004 14:28 #775 door mattymat
Beantwoord door mattymat in topic 3.03 - 3.04 Self Inflicted Wounds
Heheh... dat soort uitspraken van John vind ik echt geweldig! :lol:

• Frank
  • Onderwerp Auteur
29 feb 2004 14:38 #777 door Frank
Beantwoord door Frank in topic 3.03 - 3.04 Self Inflicted Wounds

mattymat schreef : Heheh... dat soort uitspraken van John vind ik echt geweldig! :lol:

Ik vind een beetje commentaar op Star Trek altijd wel leuk :D . Star Trek is ook niet perfect (maar daarom ook nog wel leuk om naar te kijken).

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
02 mrt 2004 16:02 #782 door audaces
Beantwoord door audaces in topic 3.03 - 3.04 Self Inflicted Wounds

Frank schreef : En zo te zien een nieuw bemanningslid, Jool. Ik vraag me alleen af waarom ze juist nu geintroduceerd wordt.

Waarschijnlijk omdat dit de laatste afleveringen van Zhaan zijn. Jool blijkt later ook een soort medische opleiding te hebben gehad. Misschien was ze bedoeld als een soort vervanging voor Zhaan. Of om alle onderlinge relaties weer eens overhoop te halen (net als toen Chi aan boord kwam). Ook zijn deze afleveringen de voorlopers van de 2 crews-verhaallijn die het grootste deel van het derde seizoen beheerst. Zonder Jool zouden alleen Chiana, D'Argo en M-John aan boord van Moya geweest zijn. Met een beperkt aantal mensen kun je ook maar een beperkt aantal verhaallijnen verzinnen. Dus: een nieuw bemanningslid. Kortom: geen idee eigenlijk.

En ik vond deze aflevering zo nu en dan ook lastig te volgen. Het probleem is dat ze teveel verhaallijnen in 45 minuten hebben gepropt. Zhaan is stervende, D'Argo heeft nog steeds problemen met Chiana, Jool is nieuw en dan is er ook nog het Probleem Van De Week. Continuïteit in verhaallijnen is natuurlijk altijd goed, maar er gaat een belangrijk personage dood en daar worden maar een paar scenes aan besteed. Daardoor is de impact van "O jee, Zhaan gaat dood" bij mij niet zo groot.

Overgens vond ik het toch nog een aardige aflevering, die ook heel duidelijk laat zien hoezeer Aeryn veranderd is. D'Argo heeft het moeilijk en zij vraagt aan hem of hij erover wil praten. Da's toch een groot verschil met de 'oude' Aeryn uit het eerste seizoen die het belachelijk vond dat Crichton altijd over alles wilde praten.

Aeryn: Do you understand any of those words?
John: Yeah, I watched all kinds of Star Trek, it's just the order they're in.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
02 mrt 2004 16:29 #784 door Frank
Over de introductie van Jool: ik snap wel dat de schrijvers met de dood van Zhaan een nieuw karakter willen introduceren (alhoewel Chiana en Stark eerder ook al waren geintroduceerd), maar in deze aflevering schijnt het nogal onzinnig.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
02 mrt 2004 16:38 #788 door audaces
Daarom ook mijn kritiek: ze hebben teveel in één aflevering gepropt. Als kijker krijg je totaal geen tijd om alles te verwerken en krijg je ook het gevoel dat alles een beetje vreemd in elkaar steekt.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
02 mrt 2004 21:59 #791 door Frank
Daar ben ik het mee eens :D .

Kijken of deel 2 beter wordt.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
06 mrt 2004 18:05 #815 door Frank
Net deel 2 gezien. Niet zo goed als ik had gehoopt, maar de moeite van het bekijken zeker waard. Zhaan's doodscene was goed uitgevoerd (alhoewel die in Die Me, Dichotomy beter was). Alleen de speech die ze gaf was een beetje jammer. De hele aflevering loopt iedereen te gillen en te schreeuwen en tijdens de speech zwijgt iedereen, alsof de tijd stil staat. Beetje vreemd. Jool had in deze aflevering meer te doen, maar nog steeds niet zoveel als ik had gehoopt. Verder was de aflevering nog steeds af en toe onnavolgbaar. De scene tussen Pilot en Rygel was leuk, dat doet veel vooroordelen over de karakters vergeten. Harvey was ook leuk om te zien, maar had niet echt een grote rol. Al met al een goede aflevering, maar het had beter kunnen zijn :D .

• CmdrCrichton
07 mrt 2004 00:53 #816 door CmdrCrichton
Beantwoord door CmdrCrichton in topic 3.03 - 3.04 Self Inflicted Wounds
Mee eens, gedeeltes van de aflevering kon ik ook niet helemaal volgen. Jool bevalt me wel tot nu toe, ze lijkt het me wel een aardig personage.

Ik ben benieuwd hoe ze verder zullen gaan, wat ik ook wel leuk vond is dat John nu weet hoe ver hij ongeveer van de aarde is verwijderd. :)

• Frank
  • Onderwerp Auteur
07 mrt 2004 08:52 #820 door Frank
Hmm, waarom komt deze discussie me bekend voor :D .

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
07 mrt 2004 15:47 #823 door audaces
Ik vond deze aflevering juist beter dan de vorige, eerlijk gezegd. De vorige keer kwam alles nogal gehaast op mij over en daardoor was niet alles goed te volgen. Bij deze aflevering had ik dat gevoel veel minder, daardoor leek het voor mij net of de aflevering veel langer duurde. (Op een gegeven moment keek ik op mijn horloge en zag dat er nog maar een half uur voorbij was, terwijl ik het gevoel had dat ik al een uur zat te kijken.)
Er werd gelukkig ook veel meer aandacht aan Zhaan besteed en haar sterfscene (incl. speech) vond ik zeer mooi gedaan: een waardige exit voor een haar personage. En na het kijken van deze aflevering kan ik ook begrijpen waarom er eerst zoveel mensen waren die Jool haatten: al dat gegil :? . Gelukkig werd dat later wat minder. Al met al een zeer geslaagde aflevering.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
07 mrt 2004 21:31 #827 door Frank
Ik vond deel 2 wel leuk, maar er waren een paar dingen die ik hierboven genoemd heb, die me ervan weerhielden deze aflevering als een topper te bestempelen.

• Spoon
08 mrt 2004 12:28 #831 door Spoon
Beantwoord door Spoon in topic 3.03 - 3.04 Self Inflicted Wounds
ik vind het oo kwe leuk dat je een beetje een beter beeld krijgt van hoe wormholes werken. en het is oo kwel cool als john de arde ontdekt als hij in dat info apparaatje kijkt.
en dan nog watt: zou die harbey weer steeds meer controle over john krijgen, dat vatte ik niet helemaal.

• Spoon
08 mrt 2004 12:28 #832 door Spoon
Beantwoord door Spoon in topic 3.03 - 3.04 Self Inflicted Wounds
ik vind het oo kwe leuk dat je een beetje een beter beeld krijgt van hoe wormholes werken. en het is oo kwel cool als john de arde ontdekt als hij in dat info apparaatje kijkt.
en dan nog watt: zou die harbey weer steeds meer controle over john krijgen, dat vatte ik niet helemaal.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
09 mrt 2004 17:04 #847 door audaces

Frank schreef : Ik vond deel 2 wel leuk, maar er waren een paar dingen die ik hierboven genoemd heb, die me ervan weerhielden deze aflevering als een topper te bestempelen.

Ik zeg ook niet dat dit een geweldige aflevering was, maar ik vond 'm wel goed. De echt geweldige afleveringen komen pas later in het seizoen. :D

Spoon schreef : en dan nog wat: zou die harvey weer steeds meer controle over john krijgen, dat vatte ik niet helemaal.

Uit de Farscapeworld recensie: "Harvey has now retaken control, and will not allow John to put him back in the dumpster." Ja, dus.

En volgens mij moet je even een berichtje wissen.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
09 mrt 2004 18:08 #852 door Frank

Audaces schreef :

Spoon schreef : en dan nog wat: zou die harvey weer steeds meer controle over john krijgen, dat vatte ik niet helemaal.

Uit de Farscapeworld recensie: "Harvey has now retaken control, and will not allow John to put him back in the dumpster." Ja, dus.

Dat wordt interessant. Ben benieuwd wat er vanaf nu tot en met eind seizoen 3 gaat gebeuren.
Dat is een van de kenmerken van een goede (story-arc gebaseerde) serie, dat de kijker wil gaan raden wat er gaat gebeuren. Farscape voldoet hier over het algemeen wel aan.

Moderators: audaces