DVD-recensie

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
17 feb 2004 18:25 #724 door Frank
DVD-recensie werd gestart door Frank
Alhoewel ik de DVD's zelf (voorlopig) niet koop, wilde ik hier toch even de recensie van www.dvd-home.nl plaatsen. Een beetje aandacht voor Farscape kan geen kwaad :D . Hieronder staat alleen de conclusie, de eigenlijke tekst is wat te groot.

---

Dit is een DVD box-set met een meer dan goede beeldkwaliteit en een zeer goede geluidskwaliteit. De discs bevatten ook een redelijk aantal extra’s, welke helaas veel spoilers over de rest van de serie bevat en bovendien gaan twee extra's over 2 karakters die niet in deze 8 afleveringen voorkomen. Ook al is de kwaliteit van de discs zeergoed, de autorisatie is onnodig slordig met een laagovergang op een slecht gekozen momenten midden in een aflevering en afleveringen die in de verkeerde volgorde staan. Waarbij de verkeerde volgorde van de afleveringen er voor zorgt voor dat de houdingen m.b.t. de onderlinge relaties sterk wisselen en onlogisch overkomen.
Ook door slechts 2 afleveringen op een DVD-9 te te zetten gaat men verkwistend met de capaciteit om. Hierdoor zijn er 11 discs nodig voor de 22 afleveringen van seizoen 1. Dit leidt tot de algehele conclusie dat er niet optimaal gebruik van het medium DVD word gemaakt.
Deze serie is een samenwerking tussen Engelsen, Amerikanen en Australiërs en levert een bizarre mix op van Buck Rogers, Star Trek en Star Wars, maar ik herken ook elementen van de Engelse SF-strip Storm. De serie heeft aan het begin veel weg van Buck Rogers, maar dit is alleen maar om de sprong naar het andere universum te maken. Daarna volgt de serie geheel zijn eigen weg, met een geheel eigen uitstraling, waarbij de makers er niet voor terugdeinzen om de spot met zichzelf en andere SF films en TV-series te drijven (elke aflevering heeft wel een opmerking verwijzing naar de moderne film industrie). De decors, make-up, special effects zien er prachtig geloofwaardig uit en er wordt overtuigend geacteerd, in goede en spannende verhalen met een vleugje humor (à la Star Gate) en sensualiteit (zoals in Lexx).
Zoals gebruikelijk weet men in Nederland niet met Science Fiction om te gaan, dus de meeste series komen in Nederland gewoon niet uit. Als ze per ongelijk wel uitkomen komen ze verschrikkelijk laat uit in vergelijk met de rest van de wereld en zijn meestal matig uitgevoerd, maar dit is gelukkig een van de uitzonderingen. Dus laten we hopen dat Bridge ook de snel rest van de serie gaat uitbrengen. Een absolute aanrader voor de SF fans onder ons.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
17 feb 2004 20:02 #726 door audaces
Beantwoord door audaces in topic DVD-recensie

Frank schreef : Een absolute aanrader voor de SF fans onder ons.

Eindelijk iemand die het begrijpt!! :mrgreen:

Over het algemeen ben ik het wel eens met deze recensie. Twee afleveringen op één DVD -> had beter gekund. En de video profielen van Chiana, Crais en Scorpius zijn inderdaad een vreemde keuze voor deze box. Volgens mij stonden deze stukjes op de Engelse DVD's dan ook op de boxen van het tweede seizoen.
De enige opmerking die ik niet begrijp is 'afleveringen die in de verkeerde volgorde staan'. De afleveringen zijn inderdaad in een andere volgorde op tv uitgezonden dan ze zijn opgenomen, maar dat heet niet gelijk dat ze in de verkeerde volgorde staan. Volgens de episode guides van www.farscapeworld.com en www.farscape.com staan de afleveringen op de DVD's in de dezelfde volgorde als ze op tv zijn uitgezonden. En dat 'de houdingen m.b.t. de onderlinge relaties' daardoor sterk zouden wisselen heb ik eigenlijk nog nooit gemerkt. Zal wel weer aan mij liggen..

Is al bekend wanneer de volgende box uitkomt?

• Frank
  • Onderwerp Auteur
17 feb 2004 20:30 #728 door Frank
Beantwoord door Frank in topic DVD-recensie
Dacht ergens gelezen te hebben dat de volgende DVD box eind dit jaar uit kwam.
En 'verkeerde volgorde' heeft waarschijnlijk te maken met de volgorde hoe de afleveringen in Amerika uitgezonden zijn. Niet dat ik er wat van kan merken, trouwens.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
17 feb 2004 22:05 #730 door audaces

Frank schreef : Dacht ergens gelezen te hebben dat de volgende DVD box eind dit jaar uit kwam.

Dan pas?! :shock:

• ayashoka
17 feb 2004 22:45 #735 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic DVD-recensie
De set is OK - mis alleen de concept schetsen die op de engelse DVD's staan, wat me intressant leek!

Materiaal opmerking voor de uitgever: Het karton had iets dikker gekund = steviger en de DVD doosjes ook van dikker plastic.
Het voldoet, maar een stevig, robuust en iets zwaardere box geeft gelijk een kwaliteits gevoel. En geef toe, je wilt ze ook eens uitlenen en ze heel terug krijgen ;)

• mattymat
  • mattymat's Profielfoto
Lees meer
18 feb 2004 20:29 #741 door mattymat
Beantwoord door mattymat in topic DVD-recensie
Yep. Dat was ook wat mij meteen opviel. De DVD's zitten in een niet al te stevige box. Ook jammer dat als je de box in de kast hebt staan dat positie van de letters op de zijkant niet helemaal hetzelfde is bij elk hoesje.

Hee maar op zich wel een goede recentie dus! Kan me er wel in vinden. Het is volgens mij door iemand geschreven die er wel verstand van heeft.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
02 mrt 2004 15:08 #779 door audaces
Heeft Bridge Entertainment eigenlijk een e-mail adres (klantenservice ofzo)? Want uit die website van hun word ik ook niet echt wijs.

• ayashoka
05 mrt 2004 21:25 #809 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic DVD-recensie

Mattymat: Ook jammer dat als je de box in de kast hebt staan dat positie van de letters op de zijkant niet helemaal hetzelfde is bij elk hoesje.

Als je de DVD's zelf bedoelt, schuif de covers allemaal naar beneden in het plastic hoesje en ze lijnen aardig netjes uit ;) Productie dingetje....

Audaces: Heeft Bridge Entertainment eigenlijk een e-mail adres (klantenservice ofzo)? Want uit die website van hun word ik ook niet echt wijs.

Zeker - het ziet er meer uit als een verkoopkiosk :D
He ff kamer van koophandel gechecked:
Naam: Bridge Entertainment Group Nederland B.V.
Vestigingsadres: Lorentzweg 46 B
Vestigingsplaats: 1221EH Hilversum
KvK-inschrijfnummer: 30115132 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging

Zit eruit dat dit ze zijn...
Met een beetje r&d moet je zo wel contact op kunnen nemen.

UPDATE/EDIT: In eenzelfde draadje over de S1/S2 boxen is het email adres en locatie al gegeven...

• CmdrCrichton
07 mrt 2004 00:59 #818 door CmdrCrichton
Beantwoord door CmdrCrichton in topic DVD-recensie
Zolang ze die 2e box maar niet serieus eind dit jaar uitgeven, want zolang kan ik dus echt niet wachten he. :?

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
07 mrt 2004 16:01 #825 door audaces
Ik ook niet, vrees ik. Eerst was ik nog van plan om de Nederlandse DVD's te kopen, maar als we elke keer bijna een jaar moeten wachten op het volgende deel, ga ik denk ik toch maar de Engelse DVD's kopen. De box met het hele derde seizoen komt daar dit jaar al uit; dat duurt hier volgens mij nog wel een paar jaar als ze dit tempo aanhouden. :x

Moderators: audaces