3.01 Season of Death

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
14 feb 2004 13:26 #702 door Frank
3.01 Season of Death werd gestart door Frank
Vanmiddag van 16:30 - 17:20 op Yorin, de allereerste aflevering van het derde seizoen van Farscape :D . Na een week lang wachten eindelijk het vervolg op Die Me, Dichotomy.

Beschrijving:

Season of Death
As we open season three, Crichton remains a virtual prisoner in the Ice Planet lab. Now that the chip - and the clone - implanted in Crichton's brain have been removed, Scorpius is free to examine the secrets of the wormhole technology. However, something is awry. An imprint of the Scorpius Clone remains trapped inside Crichton's mind. Faced with this intolerable existence, the clone tells John that there is only one way to escape the unholy partnership - Crichton must die.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
14 feb 2004 17:33 #705 door Frank
Beantwoord door Frank in topic 3.01 Season of Death
Season of Death vond ik enkele pluspunten en enkele minpunten hebben. Gelukkig meer pluspunten dan minpunten :D .

+ nieuwe intro 8)
+ 'Harvey' nog steeds aanwezig in John's hoofd
+ Scorpius wil met nieuwe technologie nieuwe Gamma-basis bouwen
+ Interessant dat Zhaan zich heeft opgeofferd voor Aeryn en nu aan het dood gaan is
+ introductie goede, nieuwe verhaallijnen

- cliffhanger werd vrij makkelijk opgelost

Ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen. Als dit allemaal goed wordt doorgezet kan seizoen 3 het beste Farscape seizoen worden :D .

• mattymat
  • mattymat's Profielfoto
Lees meer
15 feb 2004 15:14 #707 door mattymat
Beantwoord door mattymat in topic 3.01 Season of Death
Zonder iets te verklappen kan ik zeggen dat seizoen 3, maar ook 4, erg spannend en meeslepend worden! 8)

• Frank
  • Onderwerp Auteur
15 feb 2004 16:48 #710 door Frank
Seizoen 4 heb ik al gezien 8) .

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
15 feb 2004 22:45 #717 door audaces
Beantwoord door audaces in topic 3.01 Season of Death

Frank schreef : De cliffhanger werd vrij makkelijk opgelost.

Dat is in Farscape eigenlijk altijd al het geval geweest. Kijk maar naar de cliffhangers van het eerste en het derde seizoen, die werden binnen een paar minuten weer opgelost. Ik vind het wel een voordeel, want dan kan er teninste meer tijd aan het verhaal besteed worden.

Groot pluspunt voor mij: de scenes tussen John en Aeryn. (En ik heb dus net in een ander thread zitten schrijven dat ik niet van zwijmel-films hou.. nou ja, in dit geval dan misschien toch wel een beetje :oops: .)

• mattymat
  • mattymat's Profielfoto
Lees meer
16 feb 2004 11:30 #720 door mattymat
Beantwoord door mattymat in topic 3.01 Season of Death
Kijk, mooi hè... er zitten zelfs zwijmel momenten in Farscape en dat vind je niet eens erg! ;-)

• Frank
  • Onderwerp Auteur
16 feb 2004 18:35 #722 door Frank

Audaces schreef :

Frank schreef : De cliffhanger werd vrij makkelijk opgelost.

Dat is in Farscape eigenlijk altijd al het geval geweest.

Dat klopt. Toch vond ik dat sommige punten wat overhaast opgelost werden. Aeryn's dood bijvoorbeeld, alhoewel dat nog wel aardig opgelost werd met het verhaal rond Zhaan.
Farscape heeft er nooit erg van gehouden sommige punten over meedere episodes uit te smeren (wat normaal gesproken zeker niet erg is), maar nu vond ik sommige dingen toch wel wat overhaast opgelost.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
17 feb 2004 20:27 #727 door audaces
Beantwoord door audaces in topic 3.01 Season of Death

Frank schreef : Toch vond ik dat sommige punten wat overhaast opgelost werden. Aeryn's dood bijvoorbeeld {...}

Mee eens. Ik heb er een hekel aan als dat soort situaties zo 'eenvoudig' weer worden opgelost. Daardoor verliest haar sterfscene voor mij (ondanks dat het een hele goede scene was) een beetje aan waarde. Maar ja, het gaat wel om de hoofdrolspeelster; die kun je natuurlijk niet dood laten.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
17 feb 2004 20:36 #729 door Frank
Farscape heeft dat soort dingen wel eens beter gedaan. In seizoen 4 werd Aeryn geloof ik gevangen genomen door de Scarrens. Pas een aantal episodes later was ze weer vrij. Gelukkig heeft Farscape dit alles in deze aflevering vrij goed opgelost door een hoop andere plots op te starten :D .

Moderators: audaces