2.19 - 2.21 Liars, Guns and Money trilogie

Enquete: (beëindigd op 0000-00-00 00:00:00)

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
01 feb 2004 15:45 #577 door Frank
Ik heb net via de video het derde en laatste deel van deze goede trilogie gezien. Hieronder mijn mening erover :D :

Liars, Guns and Money, part I: A Not So Simple Plan (wat een naam ) vond ik wel een goede aflevering. De aflevering zat vol met actie, maar het was zeker niet storend. Verder zien we Stark weer, ik vind hem op zich wel een leuk karakter. Ook leuk om te zien is wat meer aandacht voor Zhaan, dit keer in een geheel andere rol. En Scorpius is dood? Nee, ik denk het niet . En het eind van de aflevering: tsja, daar (het maken van vreemde wezens/machines) is Farscape goed in 8) .

Deel 2 van deze trilogie vond ik wederom een goede episode. Was wat betreft actie wat rustiger, maar dat was niet zo erg: er werd wat meer aandacht besteed aan de karakters. En Moya stond in brand, wow. Farscape doet altijd onverwachte dingen.

De eerste opmerking die ik bij deel 3 wil maken is over de heerlijke achtergrondmuziek. Die maakte de episode nog beter dan die al was. Ik ben benieuwd hoe de schrijver zich hier uit hebben gered. Scorpius schijnbaar weer dood (niet dat ik dat geloof) en Crichton die gedood wil worden door D'Argo. Goede aflevering, alhoewel soms wat onnavolgbaar door de vele actie. Ben benieuwd naar volgende week, naar Die Me, Dichotomy :D .

Wat vonden jullie van de trilogie?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
01 feb 2004 21:40 #594 door audaces
Beantwoord door audaces in topic 2.19 - 2.21 Liars, Guns and Money trilogie

Frank schreef : Ben benieuwd naar volgende week, naar Die Me, Dichotomy :D

Heb je die nog niet gezien dan?

De trilogie vond ik trouwens heel goed. Mijn enige minpunt in de laatste aflevering is dat Aeryn en D'Argo zich wel heel makkelijk uit de problemen konden schieten. Ik weet dat ze goede soldaten zijn, maar Aeryn zag niets en schiet toch alle PK's dood terwijl die met zijn alleen geen één keer kunnen raken? Een beetje onrealistisch lijkt me.

En arme Crichton ...nu beginnen zijn problemen pas.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
01 feb 2004 21:48 #595 door Frank
Beantwoord door Frank in topic 2.19 - 2.21 Liars, Guns and Money trilogie

Audaces schreef :

Heb je die nog niet gezien dan?

Ik heb nu seizoen 1 en bijna geheel seizoen 2 op Yorin gezien en geheel seizoen 4 op BBC 2. Door de BBC heb ik Farscape leren kennen :D .

Audace schreef : De trilogie vond ik trouwens heel goed. Mijn enige minpunt in de laatste aflevering is dat Aeryn en D'Argo zich wel heel makkelijk uit de problemen konden schieten. Ik weet dat ze goede soldaten zijn, maar Aeryn zag niets en schiet toch alle PK's dood terwijl die met zijn alleen geen één keer kunnen raken? Een beetje onrealistisch lijkt me.

Ik vond het ook wat onrealistisch. Maar hoe vaak hebben we zulke dingen niet in Star Trek gezien? Niet dat dat de 'fout' minder erg maakt.

En arme Crichton ...nu beginnen zijn problemen pas.

Ja. Scorpius = :twisted: .

• mattymat
  • mattymat's Profielfoto
Lees meer
02 feb 2004 20:15 #604 door mattymat
Beantwoord door mattymat in topic 2.19 - 2.21 Liars, Guns and Money trilogie

Ik vond het ook wat onrealistisch. Maar hoe vaak hebben we zulke dingen niet in Star Trek gezien? Niet dat dat de 'fout' minder erg maakt.

Dat gebeurd wel vaker, ja! De "good guys" hebben natuurlijk wel een grote voorsprong, zoals altijd in Amerikaanse films of series.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
02 feb 2004 21:15 #610 door Frank

mattymat schreef :

Dat gebeurd wel vaker, ja! De "good guys" hebben natuurlijk wel een grote voorsprong, zoals altijd in Amerikaanse films of series.

Het is een beetje een soort cliche-achtig iets. Bij zulk soort series/films worden de special effects vaak boven de geloofwaardigheid en goedheid van het verhaal geplaatst. Dat neemt bij mij een stuk kijkplezier weg. Gelukkig heb ik het nog niet al te vaak - bijna nooit - gezien in Farscape :D . Voyager heeft er wel erg veel last van.

• Anton
02 feb 2004 22:44 #613 door Anton
Beantwoord door Anton in topic 2.19 - 2.21 Liars, Guns and Money trilogie

Dan zou ik er maar voor zorgen dat je goed zit, komende zaterdag. Die Me Dichotomy wordt door velen als een van de beste afleveringen beschouwd. Voor mij was het een van die zeldzame momenten dat ik echt geraakt werd door een aflevering van een TV-serie.

Audace schreef : Mijn enige minpunt in de laatste aflevering is dat Aeryn en D'Argo zich wel heel makkelijk uit de problemen konden schieten. Ik weet dat ze goede soldaten zijn, maar Aeryn zag niets en schiet toch alle PK's dood terwijl die met zijn alleen geen één keer kunnen raken? Een beetje onrealistisch lijkt me.

Farscape drijft hier juist een beetje de spot mee. Die hele onmogelijke situatie en de dialogen met quotes die regelrecht ontleend zijn aan diverse films (The Magnificent Seven, Butch Cassidy and The Sundance Kid en Blakes7) moet je met een knipoog bekijken.

Anton

• Frank
  • Onderwerp Auteur
03 feb 2004 20:05 #619 door Frank
Farscape drijft inderdaad de spot met Star Trek en andere series. De verhalen van die series probeert Farscape echter zelf zoveel mogelijk te vermijden, wat wel goed gelukt is, behalve misschien op een of twee van de eerste afleveringen van seizoen 1 na (Back and Back and Back to the Future komt verdacht veel overeen met DS9's Visionary). Dat Farscape af en toe een beetje de spot drijft met Star Trek is best geinig; ik geef Farscape meestal nog gelijk ook.
Toch vond ik die ene genoemde scene niet realistisch. Misschien was het als een soort grapje bedoeld, maar van mij had het wel wat reeeler mogen zijn, die scene. Zoals de scene nu was, was erg overdreven.

Moderators: audaces