2.04 The Girl in the Fireplace

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Trekscaper
  • Onderwerp Auteur
06 mei 2006 21:03 #7498 door Trekscaper
2.04 The Girl in the Fireplace werd gestart door Trekscaper
Ik vond 2.04 een aardige aflevering, behoorlijk wat karakter ontwikkeling voor the doctor, maar was vooral ook een gevoelige aflevering. Het romantische stuk tussen the doctor en Madame de Pompadour had me geraakt en vond het zielig voor the doctor op het einde, toen Madame de Pompadour overleden was, en hij geen kans meer had gezien om haar nog een laatste keer te zien. En je zag aan Rose dat ze jaloers was gewoon.

Volgende week ziet er interessant uit :D

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• ayashoka
06 mei 2006 21:11 #7500 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic 2.04 The Girl in the Fireplace
Je was net sneller :D Dit was mijn samenvatting:

Zow, dit was een aflevering waar ik direct iets over kwijt moet :D Jammergenoeg was ik 5-10 minuten te laat met kijken wat een beetje chaos en onduidelijkheid creëerde :( Alles was wel redelijkerwijs terug te zien, maar toch...

Maar wat ik zag vond ik werkelijk fantastisch :D De tijd verdween gewoon; werd samengeperst. Op dat soort momenten weet je dat je iets prachtigs bekijkt, ofwel iets dat je grijp. Veel drama, en ook een soort drama dat me aanspreekt.

De sfeer was top, met twee zeer slimme en sterke karakters in een centrale rol, die beiden een prachtige wisselwerking hadden. De warme sfeer door het rode kleurfilter voegde daar veel aan toe, alsook de muziek die \persoonlijke dialogen goed ondersteunde. De lat lag IMHO hoog daarin. Zogezegd, het was scherp en inziend, zonder bijdehand te zijn :)

Wel was het nadeel dat alle verhaal elementen erg gehaast door beeld kwamen, maar anderzijds had een langzame aanpak weer veel afbreuk gedaan aan de opgebouwde sfeer.
En je moet een beetje meegaan met het verhaal, niet te veel (in dit geval hoor ;) ) pieterepeuteren wat de droids hadden kunnen doen, etc, etc. Niet dat het onlogisch was, (de AI was ook kapot=lagere capaciteit) maar binnen het gekozen(!) kader werkte het prachtig.

• Blaidd drwg
07 mei 2006 01:30 #7512 door Blaidd drwg
Beantwoord door Blaidd drwg in topic 2.04 The Girl in the Fireplace
Ik vond het een zeer goede aflevering. Het verhaal was buitengewoon goed en de manier waarop het uitgevoerd was al helemaal. Werd er soms even stil van, vooral toen bleek dat hij te laat was met terugkomen.
De droids vond ik ook een geweldig idee, een mechanisch brein ipv een high tech electronisch.
Wat ik ook goed gedaan vond was het wederom belichten van de gevoelens van de Doctor.
Wat mij ook opviel dat Rose (en Mickey) weer meer op de achtergrond waren. Ik was namelijk bang na de eerste twee afleveringen dat de serie zwaar op het karakter Rose zou leunen!
Het is precies in evenwicht!

• awesomemac
07 mei 2006 02:12 #7513 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic 2.04 The Girl in the Fireplace
van seizoen 1 heb ik maar te weinig afleveringen gezien, maar seizoen 2 volg ik nu helemaal en deze aflevering heeft bij mij echt de schakelaar omgedraai. Prachtig!! Humor, emotioneel zelfs. Heerlijk.

• ayashoka
07 mei 2006 22:19 #7550 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic 2.04 The Girl in the Fireplace

Blaidd drwg schreef : De droids vond ik ook een geweldig idee, een mechanisch brein ipv een high tech electronisch.

Dat was idd een verassing. Maar het voegde wel veel elementen toe: de tijdelijke duur van de robots (de klok die afloopt), hun beperkte intelligentie én het ging natuurlijk helemaal samen met het desbetreffende tijdperk :D

Blaidd drwg schreef : Wat mij ook opviel dat Rose (en Mickey) weer meer op de achtergrond waren. Ik was namelijk bang na de eerste twee afleveringen dat de serie zwaar op het karakter Rose zou leunen!

Die werden idd weggestopt, wat in deze aflevering ook goed was. En over die balans gesproken, de impact van deze scenes is hierdoor nog eens 2 keer zo groot. Elke week de doktor vol in beeld zou dat effect toch verzwakt hebben.

En na Koiboy, Audaces is nu ook Awesomemac over!

• awesomemac
07 mei 2006 22:42 #7556 door awesomemac
haha, het was ff wennen gewoon. Had ik ook met Farscape. Niets gaat bij mij over 1 dag ijs haha.

Seizoen 1 op dvd besteld zelfs, jaja. En de nieuwe doctor vind ik geweldig!

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
07 mei 2006 23:04 #7560 door audaces
Beantwoord door audaces in topic 2.04 The Girl in the Fireplace
Ik moest eerlijk gezegd helemaal niet wennen aan DW. :)

Ik had meteen het idee 'hé, dit gaat helemaal mijn serie worden!' In de eerste aflevering waren de details nog wat vaag, maar daar had ik een week later al geen last meer van. Voordeel is ook dat het basisverhaal van DW in 5 minuten te begrijpen is. Daar deed ik bij bv Farscape en BSG wel een stukje langer over. :wink:

Voeg daar een stel leuke acteurs en een flinke dosis humor aan toe - en tada: ik vermaak me wel. 8)

• awesomemac
07 mei 2006 23:39 #7564 door awesomemac
juist, dat vind ik dus ook en in deze aflevering ook nog wat goeie dosis emotie erbij.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
08 mei 2006 14:11 #7580 door audaces
Beantwoord door audaces in topic 2.04 The Girl in the Fireplace
Ik vond het ook een leuke en vooral spannende aflevering. En dan dat paard. :lol:

Sophia Myles (Madame de Pompadour) is trouwens de echte vriendin van David Tennant las ik. :)

Wel 2 minpuntjes:
1. weinig Rose/Mickey. Aangezien dit zijn eerste TARDIS reis was had ik wel verwacht dat we zijn reactie ook wat meer zouden zien.

2. De Doctor heeft blijkbaar een kort geheugen. Vorige week beloofde hij nog Rose nooit te zullen achterlaten, en nu deed hij dat juist wel. ;)

Volgende ziet er erg interessant uit. :D

• Blaidd drwg
08 mei 2006 21:45 #7602 door Blaidd drwg
Beantwoord door Blaidd drwg in topic 2.04 The Girl in the Fireplace

Audaces schreef : Ik moest eerlijk gezegd helemaal niet wennen aan DW. :)

Voordeel is ook dat het basisverhaal van DW in 5 minuten te begrijpen is.

Kijk, dat had ik dus ook toen ik DW voor het eerst zag. De regeneratie van Jon Pertwee in Tom Baker (Doctors 3 en 4), was ook een detail dat ik toen niet snapte, maar pas ca. 17 jaar later! Het gekke is dat dat toen niet uitmaakte en nu ook niet. Vorig jaar was Eccleston de Doctor en nu Tennant. Wie moet nog aan Tennant wennen??

• awesomemac
09 mei 2006 00:21 #7630 door awesomemac
nou, ikke dus niet. Alsof hij het al jaren is.

• koiboy
09 mei 2006 09:19 #7640 door koiboy
Beantwoord door koiboy in topic 2.04 The Girl in the Fireplace
ik vond het wel een leuke aflevering. beetje anders dan anders voor mijn gevoel maar wel een grappige anders.
op zich vond ik mickey wel in de aflevering passen terwijl ik gister nog mn twijfels had. leuk dat hij zei van ah: een ijs geweer en de docktor nee een brandblusser :D
nu weer wachten op de volgende aflevering :(

Moderators: audaces