2.02 Tooth & Claws

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Trekscaper
  • Onderwerp Auteur
22 apr 2006 21:12 #6889 door Trekscaper
2.02 Tooth & Claws werd gestart door Trekscaper
2x02 "Tooth & Claws" vond ik weer een goede aflevering. De teaser zag er indrukwekkend uit, maar kende daarna een langzame start. Maar nadat we de weerwolf zagen, werd het spannend en interessanter. Vond het grappig dat ze steeds Rose "naakt" noemden, met haar moderne kleren aan. Het einde waar Queen Victoria de Doctor en Rose verbande was verrassend. En een leuke hint op het einde naar de komende spin-off serie van Doctor Who "Torchwood".

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• ayashoka
22 apr 2006 21:25 #6892 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic 2.02 Tooth & Claws
Het opmerken van de verschillen tussen Rose en het tijdperk waren inderdaad hilarisch. Om over de Doctor's opmerking aan het begin te zwijgen, compleet met Schots accent :P Enigste wat ik soms wel jammer vond was dat het beeld erg donker was - dat viel hier thuis af en toe erg slecht uit op de TV. Niet zo erg als bij andere series, maar toch.

Maar verder echt met plezier zitten kijken, paar keer harduit gelachen, zeker aan het einde. Leuk was ook dat je totaal geen idee had hoe het opgelost ging worden. Goed, dat er iets gedaan zou worden was zeker, maar hoe? :) Gelukkig werd niet de brouwsel route gekozen. Het idee dat de weerwolf eigenlijk een wezen van een andere planeet is vond ik best boeiend, geeft toch een andere draai aan het idee van de weerwolf. Dan nog een paar puntjes, maar die komen later wel ;)

Trekscaper schreef : Het einde waar Queen Victoria de Doctor en Rose verbande was verrassend. En een leuke hint op het einde naar de komende spin-off serie van Doctor Who "Torchwood".

Dat kwam bij mij ook als een verassing. En die verwijzing naar Torchwood, leuk gedaan :) In dit geval tweeledig, al dan niet drieledig als het instituut ook eerder in de serie terugkwam (naast het wapen). Zou interessant zijn als het Torchwood verhaal straks rond dit instituut speelt 8)

• awesomemac
23 apr 2006 00:27 #6899 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic 2.02 Tooth & Claws
Nuk, vergeten te kijken dus! Was druk uit eten.

• ayashoka
23 apr 2006 00:29 #6901 door ayashoka
Balen, maar een etentje is dan wel weer stukken gezelliger ;)

• Blaidd drwg
23 apr 2006 18:50 #6925 door Blaidd drwg
Beantwoord door Blaidd drwg in topic 2.02 Tooth & Claws
Een meesterlijke aflevering! Het verhaal, het acteren, de regie en de uitvoering, het klopte helemaal. Volgens mijn bescheiden mening veel beter dan New Earth.
Bij deze aflevering heb ik op het puntje van mijn stoel gezeten, spannend en ook weer amusant.
Tennant en Piper waren weer sterk, al moet ik zeggen dat de aflevering door de gehele cast gedragen werd.
Volgens mij gaat het duo Tennant/Piper legendarisch worden, zoiets als Baker/Sladen of McCoy/Aldred.

De 'we are not amused' grap was leuk, vooral omdat de climax daarvan pas op het eind kwam.
Ook weer een verwijzing naar het verleden: Dr. James McCrimmon.
Jamie McCrimmon is een van de meest illustere reisgenoten van The Doctor geweest (van de 2e doctor, Patrick Troughton).
De weerwolf was ook zeer overtuigend, zeer fraai stukje CGI. Maar het meest enge en sinistere vond ik toch toen hij nog geen wolf was en in gesprek was met Rose :twisted:
Ook hier weer een referentie naar de vorige serie!

En natuurlijk de Torchwood verwijzing, ben benieuwd hoe deze serie gaat worden!

Intussen heb ik de aflevering 3x gezien en hij blijft ontzettend boeien :D

Op naar de volgende aflevering!!!

• ayashoka
23 apr 2006 19:08 #6929 door ayashoka

Blaidd drwg schreef : Een meesterlijke aflevering! Het verhaal, het acteren, de regie en de uitvoering, het klopte helemaal. Volgens mijn bescheiden mening veel beter dan New Earth.

Dat gevoel bekroop me ook :)

Blaidd drwg schreef : De 'we are not amused' grap was leuk, vooral omdat de climax daarvan pas op het eind kwam.

Haha, hoe Rose haar bijna openlijk liep uit te dagen, ondertussen samenzweerderige blikken uitwisselend met de Doctor :P Dat moest de Queen wel gezien hebben, maar als koningin kon ze daar natuurlijk niet op in gaan.

Blaidd drwg schreef : Maar het meest enge en sinistere vond ik toch toen hij nog geen wolf was en in gesprek was met Rose

Idd. Dat hisserige stemmetje. Leuk detail was de opmerking "Ah, intelligence" ofwel eindelijk een intelligent persoon. De opmerkingen over het rijk van de wolf lieten veel ruimte voor de verbeelding - 'een rijk met ruimteschepen aangedreven door kolen en stoom'. Zow, dat zou een heel aparte wereld zijn geweest, zo'n 19e eeuwse Aardse samenleving die een galactische oorlog begint.

Nu vroeg ik me wel af: het wolfwezen gaat uiteindelijk dood (n.a.v. de Doctor's verwijzing naar verdrinken) maar het gevoel kwam toch op dat het ook een soortvan transportatie onderging :? Waar die indruk precies van kwam weet ik niet, maar denk vooral door de kalme reactie van de jongen toen deze in het maanlicht zweefde. (ben even kwijt wat)

• koiboy
23 apr 2006 22:05 #6932 door koiboy
Beantwoord door koiboy in topic 2.02 Tooth & Claws
heb hem net gezien:

vond het een leuke spannende en grappige aflevering.
de nieuwe doctor vond ik in deze aflevering pas echt leuk spelen.
de weerwolf zag er ook flitsend uit. had hem een stuk nepper verwacht maar hij zag er goed uit.

Torchwood word een nieuwe serie? mischien ook wel interesant.

• ayashoka
25 apr 2006 18:16 #6987 door ayashoka

koiboy schreef : de weerwolf zag er ook flitsend uit. had hem een stuk nepper verwacht maar hij zag er goed uit.

Als het goed is de wolf door dezelfde animators gemaakt als die aan één van de Harry Potter films meegewerkt hebben, ervaren mensen iig.

De producer liet ook weten dat ze het nieuwste van het nieuwste hadden (Maya+plugins), maar dat ze wel aan de korte productietijd gebonden waren. Desondanks zag het er inderdaad prima uit :)

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
25 apr 2006 22:12 #7011 door audaces
Beantwoord door audaces in topic 2.02 Tooth & Claws
Ik heb bij deze besloten dat ik nu helemaal DW fan ben. :D

Een geweldige aflevering. Spannend met veel humor (de al genoemde 'naakte vrouw' en 'not amused' grapjes).

Mij bevalt de stijl waarin deze serie gefilmd wordt erg goed. Verder mooie SFX, sympathieke hoofdpersonen en een onverwacht einde (dat alles ineens met elkaar te maken had en zo de wolf kon worden verslagen).

Ook ben ik ineens veel geinteresseerder in Torchwood. :)

Kortom: ik heb er weer een nieuwe serie bij. 8)

Nog één vraagje voor de DW experts: in het begin liet de Doctor steeds een id-kaartje (?) zien. Zo ver ik kon beoordelen stond daar helemaal niks op, maar de anderen zagen er duidelijk wel wat op staan. Hoe zit dat?

• ayashoka
25 apr 2006 22:56 #7021 door ayashoka
Het heet 'psychic paper' wat ongeveer vertaald als helderziend papier. Kortgezegd laat het de persoon die ernaar kijkt zien wat hij wil zien :)

Een douanier die speciaal op paspoorten let ziet er dan daadwerkelijk een paspoort op, een politieagent bijv. een rijbewijs, enz.

De preciese details weet ik niet, maar hier komt het ongeveer op neer ;)

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
25 apr 2006 23:01 #7022 door audaces
Beantwoord door audaces in topic 2.02 Tooth & Claws
Da's handig! Zo'n papiertje wil ik ook wel hebben. :)

Moderators: audaces