Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Enquete: (beëindigd op 0000-00-00 00:00:00)
Totaal aantal stemmers: 0 | |||
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd. |
- Frank
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- ayashoka
- Onderwerp Auteur

Wel bedankt voor de tip!
- awesomemac
- Blaidd drwg
doperwtje schreef : Ach, ik heb er nooit iets van gezien, dus wie nu in het algemeen de grootste barbaar is, is over te twisten...
Persoonlijk lijkt het me wel een beetje.. nou ja, duf. Die orginele serie is al meer dan 40 jaar oud, zit er dan in zo'n remake werkelijk nog genoeg nieuwigheidjes om een toekomstig publiek aan zich te binden, of is het alleen boeiend voor de échte fans?
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:
Doctor Who zal nooit vervelen, omdat het scala aan verhalen schier oneindig is. Het enig vaste aan Doctor Who is het feit dat hij door tijd en ruimte kan reizen. Verder is alles vrij.
- Blaidd drwg
ayashoka schreef :
Als je op de oude serie doelt: ben ook maar 21, dus de oude serie nooit gezienkben 20j en nog helemaal niet vertrouwd met het verhaal,
Maar met een beetje lees en indenkwerk op het web, ben je snel genoeg bekend met de (oude) serie
De nieuwe serie is natuurlijk wel een verlengde van de oude series, maar alles wat je moet weten van het verleden wordt wel verteld - beetje voor beetje...
Misschien ook niet! Tot nu toe zijn er 670 afleveringen gemaakt en het ziet er naar uit dat er nog wel wat bij komen. Natuurlijk zijn er referenties naar het verleden, vooral in de eerste aflevering.
Ik ken de oude serie vrij goed en heb alle 7 Doctors in actie gezien, maar toch moet ik zeggen dat de nieuwe serie verassend verfrissend en orgineel is. Er zijn wel referenties, maar ook weer niet te veel. Het gevaar bestaat dat een nieuwe serie zwaar rust op de oude en alleen maar in een modern jasje gestoken is. Gelukkig is dat hier niet gebeurd een prestatie op zich!
- ayashoka
- Onderwerp Auteur
Klopt - om te beginnen: vermenigvuldig tijd met het aantal situaties en evt. ook buitenaardse samenlevingen en werelden. Alle zijn bijna oneindig in aantal, wat 'aardig' wat mogelijkheden geeft.Blaidd drwg schreef :
doperwtje schreef : Ach, ik heb er nooit iets van gezien, dus wie nu in het algemeen de grootste barbaar is, is over te twisten...
Persoonlijk lijkt het me wel een beetje.. nou ja, duf. Die orginele serie is al meer dan 40 jaar oud, zit er dan in zo'n remake werkelijk nog genoeg nieuwigheidjes om een toekomstig publiek aan zich te binden, of is het alleen boeiend voor de échte fans?
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:
Doctor Who zal nooit vervelen, omdat het scala aan verhalen schier oneindig is. Het enig vaste aan Doctor Who is het feit dat hij door tijd en ruimte kan reizen. Verder is alles vrij.

Maar waar doperwtje denk vooral op doelde is de stijl van de serie - valt deze niet teveel in herhaling? Ik kan hier niet over oordelen. Ook ligt zoiets sterk aan je eigen beleving als fan. Maar zoals je zelf antwoord (als Dr. Who expert

Ging er ergens ook niet van uit dat de nieuwe serie minder zou zijn - na het kijken valt het me vooral op dat er duidelijk veel aandacht aan besteed is - de makers hebben hier dus gelukkig goed over nagedachtBlaidd drwg schreef : Ik ken de oude serie vrij goed en heb alle 7 Doctors in actie gezien, maar toch moet ik zeggen dat de nieuwe serie verassend verfrissend en orgineel is. (..) Het gevaar bestaat dat een nieuwe serie zwaar rust op de oude en alleen maar in een modern jasje gestoken is. Gelukkig is dat hier niet gebeurd een prestatie op zich!

Zo :shock: dat zijn er nogal wat...Blaidd drwg schreef : Tot nu toe zijn er 670 afleveringen gemaakt en het ziet er naar uit dat er nog wel wat bij komen.
AgreedBlaidd drwg schreef : Maar Tennant maakt het weer helemaal goed en geeft weer een geheel eigen draai aan de Doctor.

- Blaidd drwg
zie ook: www.gallifreyone.com/news.php

- ayashoka
- Onderwerp Auteur
Da's heel mooi nieuws!Blaidd drwg schreef : Volgens Outpost gallifrey start series 2 van Doctor Who op 15 april as. op BBC1 om 7:00pm.
zie ook: www.gallifreyone.com/news.php
![]()

Kunnen we halverwege S2 en daarna (belangrijker) nog doorgenieten met Torchwood

- koiboy

- awesomemac
- Trekscaper
www.bbc.co.uk/doctorwho/video/index.shtml
Ziet er heel goed uit Nog 2 weekjes
- koiboy
tja hij is toch ook raar plastic dat de wereld over wil nemen. maar vind het wel leuk. lekkere droge humor.awesomemac schreef : haha, ik dacht al dat je zo'n reactie zou geven haha. Tis volgens mij wel wennen als je deze serie gaat kijken, maar ach...vond Farscape eerst ook maar vreemd.
heb nog maar 1 aflevering gezien maar de trailers zien er echt goed uit. vind het ook wel een interesante serie denk dat ik hem wel een tijdje ga volgen.
- Sosumi

- ayashoka
- Onderwerp Auteur
ik vond het eerst een nogal gewaagde pilot met die poppen - het onderwerp dankoiboy schreef :
tja hij is toch ook raar plastic dat de wereld over wil nemen. maar vind het wel leuk. lekkere droge humor.awesomemac schreef : haha, ik dacht al dat je zo'n reactie zou geven haha. Tis volgens mij wel wennen als je deze serie gaat kijken, maar ach...vond Farscape eerst ook maar vreemd.
heb nog maar 1 aflevering gezien maar de trailers zien er echt goed uit. vind het ook wel een interesante serie denk dat ik hem wel een tijdje ga volgen.

- Blaidd drwg
De plastic invasie zal inderdaad voor degenen die niet bekend zijn met de oude serie vreemd overkomen. Met het oog op de oude serie was het echter een passende introductie van de nieuwe serie! De derde Doctor (Jon Pertwee) startte ook met een invasie van de Autonen. De etalagepoppen zijn toen voor het eerst gebruikt. Later is ook de Master (een aartsvijand van de Doctor) geintroduceerd in een aflevering waarin de Autonen een tweede invasiepoging deden.ayashoka schreef :
ik vond het eerst een nogal gewaagde pilot met die poppen - het onderwerp dankoiboy schreef :
heb nog maar 1 aflevering gezien maar de trailers zien er echt goed uit. vind het ook wel een interesante serie denk dat ik hem wel een tijdje ga volgen.Zal sommigen bijv. totaal niet aanspreken. Voordeel is dan wel weer dat als je het leuk vond, je de rest van de serie zeker ook kan kijken
De invasie in de nieuwe serie was dus de derde op rij.
Duidelijk is dat de eerste aflevering zowel de fans als ook de nieuwkomers aanspreekt

Passende en leuke introductie, ben benieuwd hoe series 2 begint :shock:
- ayashoka
- Onderwerp Auteur
Leuke keuze van de makers! (ook leuk voor fans, zoals jij, die de oude serie gezien hebben)Blaidd drwg schreef :
De plastic invasie zal inderdaad voor degenen die niet bekend zijn met de oude serie vreemd overkomen. Met het oog op de oude serie was het echter een passende introductie van de nieuwe serie! De derde Doctor (Jon Pertwee) startte ook met een invasie van de Autonen. De etalagepoppen zijn toen voor het eerst gebruikt. Later is ook de Master (een aartsvijand van de Doctor) geintroduceerd in een aflevering waarin de Autonen een tweede invasiepoging deden.ayashoka schreef :
heb nog maar 1 aflevering gezien maar de trailers zien er echt goed uit. vind het ook wel een interesante serie denk dat ik hem wel een tijdje ga volgen.Zal sommigen bijv. totaal niet aanspreken. Voordeel is dan wel weer dat als je het leuk vond, je de rest van de serie zeker ook kan kijken
De invasie in de nieuwe serie was dus de derde op rij.
Nieuwsgierig makende trailerBlaidd drwg schreef : Passende en leuke introductie, ben benieuwd hoe series 2 begint :shock:

Kan niet mis gaan

- Kaigamo

- Trekscaper
www.drwho.de/media/trailer/trail ... on28-c.mpg
- ayashoka
- Onderwerp Auteur
Op het ogenblik is niets zeker in (publieke)omroepland. De
uitzendschema's worden op het ogenblik samengesteld. Wij hopen
binnenkort meer te weten over het uitzenden van de diverse programma's
en aangekochte series.
- audaces
-