Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)

Enquete: (beëindigd op 0000-00-00 00:00:00)

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Frank
26 nov 2005 11:37 #3155 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Oh, vanmiddag zendt één de eerste aflevering van de nieuwe serie uit om 15:55.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
26 nov 2005 19:27 #3158 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Jammergenoeg gemist :(
Wel bedankt voor de tip!

• awesomemac
05 dec 2005 23:15 #3175 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
op de BBC vergeet ik het telkens, dus kijk nu maar de Belgische zender.

• Blaidd drwg
14 mrt 2006 18:37 #5149 door Blaidd drwg
Beantwoord door Blaidd drwg in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)

doperwtje schreef : Ach, ik heb er nooit iets van gezien, dus wie nu in het algemeen de grootste barbaar is, is over te twisten...

Persoonlijk lijkt het me wel een beetje.. nou ja, duf. Die orginele serie is al meer dan 40 jaar oud, zit er dan in zo'n remake werkelijk nog genoeg nieuwigheidjes om een toekomstig publiek aan zich te binden, of is het alleen boeiend voor de échte fans?

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:
Doctor Who zal nooit vervelen, omdat het scala aan verhalen schier oneindig is. Het enig vaste aan Doctor Who is het feit dat hij door tijd en ruimte kan reizen. Verder is alles vrij.

• Blaidd drwg
14 mrt 2006 18:45 #5151 door Blaidd drwg

ayashoka schreef :

kben 20j en nog helemaal niet vertrouwd met het verhaal,

Als je op de oude serie doelt: ben ook maar 21, dus de oude serie nooit gezien ;)
Maar met een beetje lees en indenkwerk op het web, ben je snel genoeg bekend met de (oude) serie :)
De nieuwe serie is natuurlijk wel een verlengde van de oude series, maar alles wat je moet weten van het verleden wordt wel verteld - beetje voor beetje...

Misschien ook niet! Tot nu toe zijn er 670 afleveringen gemaakt en het ziet er naar uit dat er nog wel wat bij komen. Natuurlijk zijn er referenties naar het verleden, vooral in de eerste aflevering.

Ik ken de oude serie vrij goed en heb alle 7 Doctors in actie gezien, maar toch moet ik zeggen dat de nieuwe serie verassend verfrissend en orgineel is. Er zijn wel referenties, maar ook weer niet te veel. Het gevaar bestaat dat een nieuwe serie zwaar rust op de oude en alleen maar in een modern jasje gestoken is. Gelukkig is dat hier niet gebeurd een prestatie op zich!

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
15 mrt 2006 13:07 #5174 door ayashoka

Blaidd drwg schreef :

doperwtje schreef : Ach, ik heb er nooit iets van gezien, dus wie nu in het algemeen de grootste barbaar is, is over te twisten...

Persoonlijk lijkt het me wel een beetje.. nou ja, duf. Die orginele serie is al meer dan 40 jaar oud, zit er dan in zo'n remake werkelijk nog genoeg nieuwigheidjes om een toekomstig publiek aan zich te binden, of is het alleen boeiend voor de échte fans?

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:
Doctor Who zal nooit vervelen, omdat het scala aan verhalen schier oneindig is. Het enig vaste aan Doctor Who is het feit dat hij door tijd en ruimte kan reizen. Verder is alles vrij.

Klopt - om te beginnen: vermenigvuldig tijd met het aantal situaties en evt. ook buitenaardse samenlevingen en werelden. Alle zijn bijna oneindig in aantal, wat 'aardig' wat mogelijkheden geeft. :)

Maar waar doperwtje denk vooral op doelde is de stijl van de serie - valt deze niet teveel in herhaling? Ik kan hier niet over oordelen. Ook ligt zoiets sterk aan je eigen beleving als fan. Maar zoals je zelf antwoord (als Dr. Who expert :) ):

Blaidd drwg schreef : Ik ken de oude serie vrij goed en heb alle 7 Doctors in actie gezien, maar toch moet ik zeggen dat de nieuwe serie verassend verfrissend en orgineel is. (..) Het gevaar bestaat dat een nieuwe serie zwaar rust op de oude en alleen maar in een modern jasje gestoken is. Gelukkig is dat hier niet gebeurd een prestatie op zich!

Ging er ergens ook niet van uit dat de nieuwe serie minder zou zijn - na het kijken valt het me vooral op dat er duidelijk veel aandacht aan besteed is - de makers hebben hier dus gelukkig goed over nagedacht ;) En de energieke performance van Eccleston alleen al zou de serie kunnen dragen :D

Blaidd drwg schreef : Tot nu toe zijn er 670 afleveringen gemaakt en het ziet er naar uit dat er nog wel wat bij komen.

Zo :shock: dat zijn er nogal wat...

Blaidd drwg schreef : Maar Tennant maakt het weer helemaal goed en geeft weer een geheel eigen draai aan de Doctor.

Agreed :)

• Blaidd drwg
28 mrt 2006 23:34 #5608 door Blaidd drwg
Volgens Outpost gallifrey start series 2 van Doctor Who op 15 april as. op BBC1 om 7:00pm.

zie ook: www.gallifreyone.com/news.php

:D :D

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
31 mrt 2006 18:03 #5706 door ayashoka

Blaidd drwg schreef : Volgens Outpost gallifrey start series 2 van Doctor Who op 15 april as. op BBC1 om 7:00pm.

zie ook: www.gallifreyone.com/news.php

:D :D

Da's heel mooi nieuws! :D Gaat direct in de agenda.
Kunnen we halverwege S2 en daarna (belangrijker) nog doorgenieten met Torchwood :D Dat wordt dan bijna een half jaar continu Doctor Who op de buis :P

• koiboy
01 apr 2006 18:53 #5748 door koiboy
Beantwoord door koiboy in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
heb net de eerste aflevering gezien. wat een maffe serie is dat zeg :D wel geinig. heb de oude ook op dvd maar heb nog niet de moed gehad om die te gaan zien.

• awesomemac
01 apr 2006 20:06 #5749 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
haha, ik dacht al dat je zo'n reactie zou geven haha. Tis volgens mij wel wennen als je deze serie gaat kijken, maar ach...vond Farscape eerst ook maar vreemd.

• Trekscaper
01 apr 2006 21:14 #5754 door Trekscaper
Beantwoord door Trekscaper in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Vanaf vandaag is de BBC gestart met promoten en op de BBC site is de eerste trailer verschenen:
www.bbc.co.uk/doctorwho/video/index.shtml

Ziet er heel goed uit Nog 2 weekjes

• koiboy
01 apr 2006 23:36 #5763 door koiboy
Beantwoord door koiboy in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)

awesomemac schreef : haha, ik dacht al dat je zo'n reactie zou geven haha. Tis volgens mij wel wennen als je deze serie gaat kijken, maar ach...vond Farscape eerst ook maar vreemd.

tja hij is toch ook raar plastic dat de wereld over wil nemen. maar vind het wel leuk. lekkere droge humor.

heb nog maar 1 aflevering gezien maar de trailers zien er echt goed uit. vind het ook wel een interesante serie denk dat ik hem wel een tijdje ga volgen.

• Sosumi
02 apr 2006 01:12 #5766 door Sosumi
Beantwoord door Sosumi in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Ghehehe Doctor Who is niet echt te vergelijken met "standaard" scifi maar wel een super leuke serie (en dan ook nog eens Billie Piper er in die een betere actrice is dan de zangeres die ze was :P )

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
03 apr 2006 17:53 #5853 door ayashoka

koiboy schreef :

awesomemac schreef : haha, ik dacht al dat je zo'n reactie zou geven haha. Tis volgens mij wel wennen als je deze serie gaat kijken, maar ach...vond Farscape eerst ook maar vreemd.

tja hij is toch ook raar plastic dat de wereld over wil nemen. maar vind het wel leuk. lekkere droge humor.

heb nog maar 1 aflevering gezien maar de trailers zien er echt goed uit. vind het ook wel een interesante serie denk dat ik hem wel een tijdje ga volgen.

ik vond het eerst een nogal gewaagde pilot met die poppen - het onderwerp dan ;) Zal sommigen bijv. totaal niet aanspreken. Voordeel is dan wel weer dat als je het leuk vond, je de rest van de serie zeker ook kan kijken ;)

• Blaidd drwg
03 apr 2006 23:22 #5871 door Blaidd drwg

ayashoka schreef :

koiboy schreef :

ik vond het eerst een nogal gewaagde pilot met die poppen - het onderwerp dan ;) Zal sommigen bijv. totaal niet aanspreken. Voordeel is dan wel weer dat als je het leuk vond, je de rest van de serie zeker ook kan kijken ;)

De plastic invasie zal inderdaad voor degenen die niet bekend zijn met de oude serie vreemd overkomen. Met het oog op de oude serie was het echter een passende introductie van de nieuwe serie! De derde Doctor (Jon Pertwee) startte ook met een invasie van de Autonen. De etalagepoppen zijn toen voor het eerst gebruikt. Later is ook de Master (een aartsvijand van de Doctor) geintroduceerd in een aflevering waarin de Autonen een tweede invasiepoging deden.
De invasie in de nieuwe serie was dus de derde op rij.

Duidelijk is dat de eerste aflevering zowel de fans als ook de nieuwkomers aanspreekt 8)

Passende en leuke introductie, ben benieuwd hoe series 2 begint :shock:

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
05 apr 2006 14:35 #5942 door ayashoka

Blaidd drwg schreef :

ayashoka schreef :

koiboy schreef :

De plastic invasie zal inderdaad voor degenen die niet bekend zijn met de oude serie vreemd overkomen. Met het oog op de oude serie was het echter een passende introductie van de nieuwe serie! De derde Doctor (Jon Pertwee) startte ook met een invasie van de Autonen. De etalagepoppen zijn toen voor het eerst gebruikt. Later is ook de Master (een aartsvijand van de Doctor) geintroduceerd in een aflevering waarin de Autonen een tweede invasiepoging deden.
De invasie in de nieuwe serie was dus de derde op rij.

Leuke keuze van de makers! (ook leuk voor fans, zoals jij, die de oude serie gezien hebben)

Blaidd drwg schreef : Passende en leuke introductie, ben benieuwd hoe series 2 begint :shock:

Nieuwsgierig makende trailer :) ook weer aandacht voor buitenaardse locaties - en een aantal nieuwe vijanden - oud en nieuw :)
Kan niet mis gaan :P

• Kaigamo
08 apr 2006 18:34 #6191 door Kaigamo
Beantwoord door Kaigamo in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Mooi nog een week. Can't wait. Geduldig zijn is nooit mijn sterkste kant geweest :roll:

• Trekscaper
14 apr 2006 12:11 #6432 door Trekscaper
Beantwoord door Trekscaper in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Morgen is het zover, om 20.15 begint seizoen 2 op BBC 1. Als voorproefje voor het 2e seizoen zond de BBC een bijna 3min durende trailer uit. Deze bevat veel spoilers!!!

www.drwho.de/media/trailer/trail ... on28-c.mpg

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
28 apr 2006 13:21 #7146 door ayashoka
Jammer - de VPRO weet nog niets over de Nederlandse uitzenddata van de nieuwe Doctor Who. Hier het antwoord (neem aan dat ze geen bezwaren hebben tegen publicatie)

Op het ogenblik is niets zeker in (publieke)omroepland. De
uitzendschema's worden op het ogenblik samengesteld. Wij hopen
binnenkort meer te weten over het uitzenden van de diverse programma's
en aangekochte series.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
28 apr 2006 21:24 #7163 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Inderdaad jammer. Dan moeten we het voorlopig maar even bij de BBC houden. :wink:

Moderators: audaces