Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Enquete: (beëindigd op 0000-00-00 00:00:00)
Totaal aantal stemmers: 0 | |||
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd. |
- ayashoka
- Onderwerp Auteur
De meesten zullen misschien niet bekend zijn met deze Engelse serie, maar je moet minstens wel 1 keer ergens een afbeelding van de blauwe-policebox of de daleks (exterminate!) gezien hebben

Zelf heb ik geen aflevering gezien, behalve de webcasts (daarover meer aan het einde van dit bericht)
De serie werd in de jaren 60-80 uitgezonden door de BBC, en draaide rond een (voor de meeste zeker excentriek te noemen) persoon genaamd 'the doctor'. Hij beschikt over een voertuig dat door tijd en ruimte kan reizen, de TARDIS, en belandt door zijn reizen in allerlei avonturen ; vaak op verre planeten of andere tijdperken. Naast dat hij moet zien te overleven, lost hij meestal ook wat lokale problemen op: meestal vijanden verslaan en/of een wereld zien te redden.
Wat je kunt verwachten? Wel wat actie, maar iig geen ruimte scenes/schepen/uitgebreide schietpartijen

De uitzending is 26 maart zaterdag op BBC 1 - 7PM (engels) wat dus 8 uur wordt.
De officiele site vind je op:
www.bbc.co.uk/doctorwho/
Kijk ook bij het classic-gedeelte van de officiele bbc site - hier vindt je uitgebreide info, filmpjes en foto's van de oude series.
Deze link zal je meer over de serie vertellen: www.doctorwho.ukhq.co.uk/index.h ... 101.html&2
**'web casts'
Of je wel of niet gaat kijken, de volgende link is zeker de moeite waard: 3 nagespeelde flash filmpjes van oude afleveringen. De eerste is compleet geanimeerd (2003), de 2 anderen vallen meer meer in de klasse 'spraak ondersteund met beeld'.
www.bbc.co.uk/cult/doctorwho/web ... ndex.shtml
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- godcha
Maar jah ben ook ermm "al" 34

Wel als ik ut onthoud, thuis ben enz ga ik zeker kijken. Ben wel benieuwd maar zaterdags avond kan ut wel es zijn dat ik niet thuis ben...
- doperwtje
- The Peacekeeper
- ayashoka
- Onderwerp Auteur

- godcha
Yep alleen die heb ik niet [meer]. Ik neem toch niet de tijd om opgenomen dingen te kijken. Heb al zo weinig tijd....of zo veel te doen --bedoel ik positief!ayashoka schreef : daar is de videorecorder de oplossing voor
- audaces
-
- doperwtje
Persoonlijk lijkt het me wel een beetje.. nou ja, duf. Die orginele serie is al meer dan 40 jaar oud, zit er dan in zo'n remake werkelijk nog genoeg nieuwigheidjes om een toekomstig publiek aan zich te binden, of is het alleen boeiend voor de échte fans? Nou kan ik nog helemaal geen oordeel vellen, maar ja, echt ontzettend spannend klinkt het in mijn oren nou niet zo.
Goed; genoeg series waar ik eigenlijk niets van weet, gedist. Maar wachten tot ze het gaan uitzenden.
- ayashoka
- Onderwerp Auteur
Persoonlijk lijkt het me wel een beetje.. nou ja, duf. Die orginele serie is al meer dan 40 jaar oud, zit er dan in zo'n remake werkelijk nog genoeg nieuwigheidjes om een toekomstig publiek aan zich te binden, of is het alleen boeiend voor de échte fans? Nou kan ik nog hele
Je hebt geen ongelijk
Bij het eerste review op de BBC (was culture club - en die schijnen niet helemaal onkritisch te zijn

Ze lieten ook wat voorbeelden van dat suffe zien: wurgende telefoondraden, meubels die je opaten en een 1:1 frankenstein aflevering. Hoe het allemaal ook nog eens in beeld gebracht werd, maakte het meer humoristisch dan eng

(maar wel leuk om te zien)
Waar ze alleen niet op in gingen was dat de serie op een jonger publiek gericht is, ik schat leeftijd 15+. Nou betekend dat nog niet heel veel, maar het blijft wel de vraag wat zij dan 'bruikbaar' vinden voor een jong publiek. Zo zou er veel gesneden kunnen worden bij de karakter ontwikkeling en diepgang, e.d.
Bereid je wel voor op een (sf)cultuur-schok: geen schiet/hak wapens

- awesomemac
- doperwtje
ayashoka schreef :
Waar ze alleen niet op in gingen was dat de serie op een jonger publiek gericht is, ik schat leeftijd 15+. Nou betekend dat nog niet heel veel, maar het blijft wel de vraag wat zij dan 'bruikbaar' vinden voor een jong publiek. Zo zou er veel gesneden kunnen worden bij de karakter ontwikkeling en diepgang, e.d.
Bereid je wel voor op een (sf)cultuur-schok: geen schiet/hak wapens(hoop ik)
Ach, diepgang bij karakters en weinig tot geen geweldadige scenes kunnen bij mij best goed vallen, mits het daadwerkelijk goed uitgewerkt wordt. Ik zit niet zo te wachten op een serie á la Star Trek O.S. waar we binnen 10 minuten na het begin al 'Schoot To Kill' naar ons wordt gebrult.
Anders, Next Generation vond ik vaak, zeker in de eerste seizoenen, bijzonder saai, vanwege al die onziniige praatsessies en nooit eens werkelijk iets interessants of opwindends, omdat ze daar zulke Oost-Indische Pacifisten waren....
- awesomemac
- doperwtje
- godcha
- awesomemac
- ayashoka
- Onderwerp Auteur
Alles is mooi verzorgd, dat zeker, en het heeft me niet verveeld tot nu toe. Elke aflevering heeft een andere setting en omgeving. Alleen het tempo is vaak hoog - 't verveelt daardoor niet, maar de dialogen worden zo ook weer kort

Of je er tussenin in kan springen? Moet kunnen - vooral als je een klein beetje bekend ben met Doctor Who. het concept is simpel, de storyarc is nog aan het opbouwen, maar je zult zeker wat gemist hebben qua karakter introducties en stukjes voorgeschiedenis die verteld worden.
maar em... als ik moest kiezen: toch Farscape

- kikkertje
kben 20j en nog helemaal niet vertrouwd met het verhaal, maar kzal proberen het morgen eeens niet te vergeten - hoewel het zo'n raar tijdsslot heeft!
- ayashoka
- Onderwerp Auteur
Als je op de oude serie doelt: ben ook maar 21, dus de oude serie nooit gezienkben 20j en nog helemaal niet vertrouwd met het verhaal,

Maar met een beetje lees en indenkwerk op het web, ben je snel genoeg bekend met de (oude) serie

De nieuwe serie is natuurlijk wel een verlengde van de oude series, maar alles wat je moet weten van het verleden wordt wel verteld - beetje voor beetje...
- kikkertje
heb ik gemerkt, en ik ben echt een fan van deze serie geworden, lekker fantasierijk en typisch brits! Och, ik ben zo benieuwd naar de seizoensfinale, nu zaterdag (en de kerstmisspecial en het al goedgekeerde tweede seizoen met een nieuwe doctor)ayashoka schreef : De nieuwe serie is natuurlijk wel een verlengde van de oude series, maar alles wat je moet weten van het verleden wordt wel verteld - beetje voor beetje...
- ayashoka
- Onderwerp Auteur