4x9 Forest of the Death

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • doctor who fan
  • Onderwerp Auteur
08 juni 2008 17:54 #17599 door doctor who fan
4x9 Forest of the Death werd gestart door doctor who fan
Weer een super goede ep, ik begreep er alleen niet super veel van. Jamer dat steeds minder mensen op het doctor who forum reageren :cry: .

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• nancy40
08 juni 2008 19:28 #17600 door nancy40
Beantwoord door nancy40 in topic 4x9 Forest of the Death
Ik vond het ook een goede aflevering alleen wel een beetje verwarrend. als je geen dr who fan bent is deze aflevering moeilijk te volgen.

Ik ben benieuwd wat de volgende aflevering weer ons zal brengen.

misschien komt rose, capt. jack dan weer tevoorschijn.

Wat prof. River Song van de dokter is is nog steeds de vraag. éen dochter, zijn vrouw, zijn companion het blijft de vraag?

• zero_gravity
10 juni 2008 20:46 #17606 door zero_gravity
Beantwoord door zero_gravity in topic 4x9 Forest of the Death
Wat begrepen jullie niet precies? Misschien kunnen we helpen.
Overigens heb ik deze ep maar tot de start van de 'self-destruct' gekeken... dus heb vast en zeker nog het één en ander gemist.

• awesomemac
10 juni 2008 21:40 #17607 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic 4x9 Forest of the Death
Ik vond het een geweldige aflevering! Zoals alle afleveringen die geschreven zijn door Moffat.

Met name de laatste 10 minuten vol met actie en emotie. Heb de laatste 10 min 3x gekeken en prachtig in elkaar gezet. En waar Moffet ook van houdt blijkbaar, net als in Blink, zijn tijd paradoxen dus.

Wat begrijpen jullie niet? Het verhaal of de link tussen de professor en de Doctor?

Het is duidelijk dat zij de Doctor kent van het verleden, wat voor de Doctor de toekomst is. En tijdens de aftelling is duidelijk te horen dat de toekomst Doctor die haar dan ontmoet weet over deze avonturen, maar toch zijn mond hield. Alleen ja, zij kent zijn naam, wat verder niemand weet, tenzij....dus zijn toekomstige vrouw? Want zijn vorige compagnons weten ook zijn echte naam niet, dus moet iets meer zijn dan compagnon.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
10 juni 2008 22:50 #17609 door audaces
Beantwoord door audaces in topic 4x9 Forest of the Death
Ik vond ook dat de aflevering goed te begrijpen was. Er werden alleen verschillende vragen bewust open gelaten, wat sommige mensen misschien lastig/frustrerend kunnen vinden.

Dit waren trouwens twee sterke afleveringen, maar voor mij zullen het geen klasiekers worden als bijvoorbeeld Blink. Het idee van de Vashta Nerada was erg interessant, maar in de tweede aflevering werd het gevaar dat van hun uitging wel erg snel afgehandeld.

Trouwens ook erg zielig dat Donna en haar 'droom man' elkaar aan het einde net misliepen, omdat hij zo stotterde. Verder weer goede acteerprestaties van Tennant & Tate.

Ik heb gemengde gevoelens over het personage van River (inderdaad duidelijk de toekomstige vrouw/vriendin van de Doctor), omdat ik haar een beetje arrogant vond. Maar tijdens haar emotionele sterfscene kreeg ik weer veel sympathie voor haar.

Rest alleen de vraag: zullen we River ooit nog terug zien voor een inzicht in haar verleden/toekomst met de Doctor? Gezien het feit dat Alex Kingston in de VS woont denk ik niet dat zij in de toekomst een heel seizoen lang een companion zal worden. Aan de ene kant is dat wel jammer, want ik ben benieuwd hoe River en de Doctor elkaar ooit tegenkwamen.

• awesomemac
10 juni 2008 23:58 #17611 door awesomemac
Je hebt gelijk, goed zijn de 2 afleveringen zeker, maar zeker ook geen klassieker zoals Blink.

En ja, zou jammer zijn als zij later niet op zou komen dagen als wat dan ook.

• -MD-
11 juni 2008 17:19 #17612 door -MD-
Beantwoord door -MD- in topic 4x9 Forest of the Death

Rest alleen de vraag: zullen we River ooit nog terug zien voor een inzicht in haar verleden/toekomst met de Doctor? Gezien het feit dat Alex Kingston in de VS woont denk ik niet dat zij in de toekomst een heel seizoen lang een companion zal worden. Aan de ene kant is dat wel jammer, want ik ben benieuwd hoe River en de Doctor elkaar ooit tegenkwamen.

Het zou een gemiste kans zijn als ze niet terug kwam, al lijkt een heel seizoen me wel een beetje veel. misschien de specials volgend jaar? Aangezien ze de doctor in met één blik herkent betekent in ieder geval dat ze elkaar hebben ontmoet voor de regeneration.

• Blaidd drwg
11 juni 2008 18:18 #17615 door Blaidd drwg
Beantwoord door Blaidd drwg in topic 4x9 Forest of the Death

-MD- schreef : Aangezien ze de doctor in met één blik herkent betekent in ieder geval dat ze elkaar hebben ontmoet voor de regeneration.

Volgens mij herkende ze helemaal niet, maar ik kan het fout hebben.

• awesomemac
12 juni 2008 23:31 #17618 door awesomemac
Omdat hij er zo jong uitzag en een ander kapsel had? Misschien dat?

• -MD-
15 juni 2008 10:04 #17628 door -MD-
Beantwoord door -MD- in topic 4x9 Forest of the Death

Blaidd drwg schreef :

-MD- schreef : Aangezien ze de doctor in met één blik herkent betekent in ieder geval dat ze elkaar hebben ontmoet voor de regeneration.

in het begin vraagt ze de doctor aan de hand van een dagboek welke gebeurtenissen al hebben plaatsgevonden en welke niet. dit zou ze nooit op die manier vragen als ze de doctor niet in deze vorm had ontmoet.

• Blaidd drwg
15 juni 2008 16:34 #17638 door Blaidd drwg

-MD- schreef :

Blaidd drwg schreef :

in het begin vraagt ze de doctor aan de hand van een dagboek welke gebeurtenissen al hebben plaatsgevonden en welke niet. dit zou ze nooit op die manier vragen als ze de doctor niet in deze vorm had ontmoet.

Ik heb die ontmoeting nog eens teruggekeken en ik moet je gelijk geven. Volgens mij herkende ze hem direct!

• Logos
19 juni 2008 11:45 #17692 door Logos
Beantwoord door Logos in topic 4x9 Forest of the Death
Vond het een paar van de betere Who-afleveringen maar niet de beste van Moffat, dat blijven voor mij toch Blink en The Girl in the Fireplace :)

Leuk die extra twist op het einde waardoor alles toch nog een happy ending kreeg. Was ook zonder die vondst toch een heel mooi maar dan triest einde geweest.

Ik krijg bij Moffat een beetje een Whedon-vibe: goede schrijvers die je dan ook geneigd bent hun andere projecten van te volgen.

• Blaidd drwg
19 juni 2008 14:25 #17699 door Blaidd drwg

Logos schreef : Ik krijg bij Moffat een beetje een Whedon-vibe: goede schrijvers die je dan ook geneigd bent hun andere projecten van te volgen.

Coupling?

Moderators: audaces