4 x 6 the doctor's daughter

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • nancy40
  • Onderwerp Auteur
10 mei 2008 22:19 #17392 door nancy40
4 x 6 the doctor's daughter werd gestart door nancy40
en hoe vonden jullie hem?

ik heb weer vol spanning gekeken erg leuk, spannend en verrassend.

wat een fantasie hebben die schrijvers en de aliens worden alsmaar mooier.

ik ben benieuwd of we nog meer te horen krijgen van Jenny

gr nancy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• awesomemac
11 mei 2008 03:45 #17400 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic 4 x 6 the doctor's daughter
Zeker geen slechte aflevering, al vond ik het verhaal wat slapjes eerlijk gezegd.

Wel heel leuk om Georgia Moffett te zien als de Doctor's dochter. Die zien we zeker weer terug in een toekomstige aflevering.

En ook leuk voor degene die het niet weten; Georgia Moffett is de dochter van Peter Davidson, welke de vijfde Doctor Who speelde (en nog afgelopen december een korte aflevering deed met Tennant).

• doctor who fan
11 mei 2008 10:01 #17402 door doctor who fan
Beantwoord door doctor who fan in topic 4 x 6 the doctor's daughter
De beste tot nu toe!

• Dallista
11 mei 2008 11:44 #17405 door Dallista
Beantwoord door Dallista in topic 4 x 6 the doctor's daughter

awesomemac schreef : Zeker geen slechte aflevering, al vond ik het verhaal wat slapjes eerlijk gezegd.

Hear hear. Eerlijk gezegd had ik ook niet beter verwacht. Stephen Greenhorn's eerdere aflevering, The Lazarus Experiment, was ook al geen hoogstandje wat verhaal betreft, IMHO. En wat is het met die man en genetic manipulation verhalen? En was het nou *echt* nodig dat we na de Sontaran two-parter nog een war-story voor de kiezen kregen? Of is het een seizoen 4 arc cq hint?

Wel heel leuk om Georgia Moffett te zien als de Doctor's dochter. Die zien we zeker weer terug in een toekomstige aflevering.

Ik hoop het, maar moet het nog zien gebeuren.

Georgia Moffett is de dochter van Peter Davidson

Major pet peeve warning (het wordt zooooo ongelofelijk vaak fout gedaan!):
zijn naam is Peter Davison, zonder die d.

Georgia Moffett deed het heel aardig. Ik kende haar van de comedie Fear, Stress and Anger, waarin ze de dochter van haar eigen vader Davison speelde. (Dat lijkt trouwens populair te worden in de UK?! Momenteel speelt de dochter van Anthony Stewart Head samen met hem in de serie The Invisibles; dus ook als zijn dochter.)

• awesomemac
11 mei 2008 12:19 #17406 door awesomemac
:oops: :oops: Davison it is :wink: (had hij zijn echte achternaam maar moeten aanhouden :wink: )

Juist, het gevoel wat jij bij deze aflevering had, had ik dus ook. Zo van "weer een oorlogsverhaal, aflevering start en gelijk al hup erin zonder dat je het idee hebt waarom, hoezo en meer."

En ze hadden zo een mooi verhaal kunnen maken om een dochter van de Doctor en dan krijg je dit :cry:

Wist niet dat het Stephen Greenhorn was, want net als jij vond ik The Lazarus Project maar zwak.

Ik wacht meer met spanning af op bijv. afleveringen van Steven Moffet(Silence in the Library en Forest of the Dead), welke eind mei uitgezonden gaan worden.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Lees meer
11 mei 2008 17:20 #17409 door audaces
Beantwoord door audaces in topic 4 x 6 the doctor's daughter
Ik vond het eerlijk gezegd wel een leuke aflevering. Ik had veel erger verwacht. (De trailer vorige week zag er namelijk niet al te indrukwekkend uit.) Maar het viel me dus erg mee.

Tennant deed het zoals altijd weer erg goed, vooral de scenes waarin hij vertelde over zijn vroegere familie en de Time War. Jenny vond ik ook sympathiek en ik vond de interactie tussen haar en de Doctor erg interessant. Het lijkt me ook overduidelijk dat we haar ooit nog een keer terug gaan zien. Leuke twist ook dat de hele oorlog uiteindelijk slechts een week geduurd bleek te hebben. De Hath: mooie make-up!

Dat gezegd, het was zeker geen perfecte aflevering. Ik vond het jammer dat Jenny geen echte dochter was (zeg maar gemaakt op de traditionele manier ;) ). Het verhaal kwam erg gehaast over en er was nauwelijks tijd om alles goed uit te werken. Ook wel erg toevallig dat Jenny zo makkelijk (volwassen, gekleed en wel) uit een apparaat komt stappen. En wat voor nut had de aanwezigheid van Martha eigenlijk? Haar zij-verhaal was erg zwak.

Maar goed, desondanks vond ik het over het afgemeen een leuke aflevering. Vooral omdat ik hoop Jenny en de Doctor ooit weer samen te zien. :)

• Blaidd drwg
11 mei 2008 17:56 #17411 door Blaidd drwg
Beantwoord door Blaidd drwg in topic 4 x 6 the doctor's daughter

awesomemac schreef : En ook leuk voor degene die het niet weten; Georgia Moffett is de dochter van Peter Davidson, welke de vijfde Doctor Who speelde (en nog afgelopen december een korte aflevering deed met Tennant).

Ja, ja, DAT weet iedereen zo een beetje wel!
Maar met welke SF serie is er nog een connectie met Georgia Moffett en daarbinnen weer met Davison!?!?!

For the real experts :D

• Dallista
11 mei 2008 20:00 #17413 door Dallista
Beantwoord door Dallista in topic 4 x 6 the doctor's daughter

Blaidd drwg schreef : Maar met welke SF serie is er nog een connectie met Georgia Moffett en daarbinnen weer met Davison!?!?!

Zijn eigenlijk twee antwoorden op mogelijk, al denk ik dat je The Tomorrow People bedoelt. Het andere antwoord is The Hitch Hikers Guide to the Galaxy, maar da's meer een mini-serie. ;)
De overeenkomst is overigens in beide gevallen dezelfde, i.e. Sandra Dickinson, die samen met Peter Davison in beide series speelde, met hem trouwde, en de moeder van Georgia Moffett is.

Do I get brownie points for both answers? *grin*

• Blaidd drwg
11 mei 2008 23:06 #17416 door Blaidd drwg

Dallista schreef :

Blaidd drwg schreef : Maar met welke SF serie is er nog een connectie met Georgia Moffett en daarbinnen weer met Davison!?!?!

Zijn eigenlijk twee antwoorden op mogelijk, al denk ik dat je The Tomorrow People bedoelt. Het andere antwoord is The Hitch Hikers Guide to the Galaxy, maar da's meer een mini-serie. ;)
De overeenkomst is overigens in beide gevallen dezelfde, i.e. Sandra Dickinson, die samen met Peter Davison in beide series speelde, met hem trouwde, en de moeder van Georgia Moffett is.

Do I get brownie points for both answers? *grin*

Gevorderde Davison fans zijn uitgesloten voor deelname :D

Allicht is het tweede antwoord het meest goede.....

• awesomemac
11 mei 2008 23:23 #17417 door awesomemac

Blaidd drwg schreef :

hey, ik wist het eerst niet hoor en ben ook geen Doctor Who of Davison expert :wink:

• Blaidd drwg
12 mei 2008 00:01 #17419 door Blaidd drwg

awesomemac schreef :

Blaidd drwg schreef :

hey, ik wist het eerst niet hoor en ben ook geen Doctor Who of Davison expert :wink:

LOL

• Logos
14 mei 2008 21:04 #17445 door Logos
Beantwoord door Logos in topic 4 x 6 the doctor's daughter

awesomemac schreef : Wel heel leuk om Georgia Moffett te zien als de Doctor's dochter. Die zien we zeker weer terug in een toekomstige aflevering.

Ik hoop het :D
Ze deed het heel leuk.

En wat grappig dat ze de dochter is v/e Doctor-acteur. Het begint bijna 'n grote Who-familie te worden met al die acteurs van vorige seizoenen die terugkomen

awesomemac schreef : Ik wacht meer met spanning af op bijv. afleveringen van Steven Moffet(Silence in the Library en Forest of the Dead), welke eind mei uitgezonden gaan worden.

Daar kijk ik dus echt naar uit! Ik vind hem de beste schrijver van de nieuwe Doctor Who-reeks. En nu zijn het dus 2 ipv 1 afl in 'n seizoen. yay :)

• awesomemac
16 mei 2008 22:56 #17470 door awesomemac
Idd, blijf Blink een van de betere afleveringen van seizoen 3 vinden, net als Empty Child/When The Doctor Dances, The Girl In The Fireplace en natuurlijk de mini aflevering tussen Tennant en Davison.

Moderators: audaces