Seizoen 4 story arc spotten

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Logos
  • Onderwerp Auteur
02 mei 2008 16:55 #17351 door Logos
Seizoen 4 story arc spotten werd gestart door Logos
In seizoen 1 was het 'Bad Wolf', seizoen 2 'Torchwood', seizoen 3 was het 'Mr Saxon' (met een fenomenale John Simms als de Master). Wat zou de overkoepelende story arc voor seizoen 4 zijn? :)
Ik ben wel nieuwsgierig. Ik weet niet of er meer mensen hier zijn die de signalen proberen te spotten, maar sinds seizoen 1 vind ik het wel leuk hoe ze al die hints door de afleveringen heen verbergen.

Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken wat misschien gelinkt is aan de sz4 story arc:
- (natuurlijk) de cameo van Rose eind afl 1
- "she is coming back", uitspraak v/e ziener in afl 2. Verwijzing naar Rose volgens mij.
- "You got something on your back", ook 'n uitspraak v/e ziener richting Donna. Ook gelinkt aan de story arc? Mmm.

Nog meer mensen die aparte dingen gespot hebben ivm een mogelijke story arc? Ik hoor het graag :)

... het enige wat het nog beter zou maken zou zijn als Russell T Davies het deed zoals Whedon het bij Buffy deed, nl al verwijzingen opnemen naar gebeurtenissen die pas twee seizoenen later zou plaatsvinden (Faith's 'Moffet' opmerking in sz3, en de dreams-aflevering eind sz 4 waarin allerlei verwijzingen naar gebeurtenissen uit de daaropvolgende 2 seizoenen gemaakt werden)[/i]

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• awesomemac
04 mei 2008 00:35 #17358 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Seizoen 4 story arc spotten
Ben het nog niet tegen gekomen, of juist wel, maar zie ik het nog niet. Wel leuk om zoiets in de gaten te houden.

• awesomemac
04 mei 2008 17:03 #17364 door awesomemac
Misschien is het zoals je al zei, toch Rose? In aflevering 5 kwam je haar weer even tegen op het tv scherm in de Tardis. Dus wie weet?

• doctor who fan
04 mei 2008 18:27 #17366 door doctor who fan
Beantwoord door doctor who fan in topic Seizoen 4 story arc spotten
Hier de filmpjes:

Partners in crime:

Fires of pompeii:

Planet of the ood:

The sontaran stratagem:

• awesomemac
05 mei 2008 03:01 #17369 door awesomemac
Kijk, zo heb je ze allemaal op een rij. Als dit de rode draad is, valt het natuurlijk meer op dan Bad Wolf, Torchwood of Saxon omdat we Rose natuurlijk al kennen.

• Logos
  • Onderwerp Auteur
07 mei 2008 23:16 #17383 door Logos
Beantwoord door Logos in topic Seizoen 4 story arc spotten
Kijk, da's nou neat :D

• Logos
  • Onderwerp Auteur
08 mei 2008 15:39 #17387 door Logos
Hey, misschien is al die stukjes en verwijzingen naar Billy Piper wel 'n afleidingsmanoeuvre, een zijspoor of subplot en is de grote Story Arc wel heel iets anders :shock:

Wat extra kolen op t vuur:
- de Ood die tegen de Doctor zegt dat het lief van de Doctor ook weleens zou kunnen ophouden binnenkort, omdat "all songs must end".

- De showmakers die aangaven dat ze een break wilden inlassen met Doctor Who om het fris te houden.

- David Tennant die er een tijdje tussenuit wilde gaan om even iets anders te doen.

- Geruchten over 'n show met Billy Piper, een splitoff van Doctor Who, die 'n paar jaar geleden speelden om daarna uit te doven. Maar is uitgedoofd definitief van de baan, of is de story arc 'n nieuwe inleiding a la Torchwood?

• Stoney3K
08 mei 2008 16:10 #17389 door Stoney3K
Beantwoord door Stoney3K in topic Seizoen 4 story arc spotten

Logos schreef : Hey, misschien is al die stukjes en verwijzingen naar Billy Piper wel 'n afleidingsmanoeuvre, een zijspoor of subplot en is de grote Story Arc wel heel iets anders :shock:

Wat extra kolen op t vuur:
- de Ood die tegen de Doctor zegt dat het lief van de Doctor ook weleens zou kunnen ophouden binnenkort, omdat "all songs must end".

- De showmakers die aangaven dat ze een break wilden inlassen met Doctor Who om het fris te houden.

- David Tennant die er een tijdje tussenuit wilde gaan om even iets anders te doen.

- Geruchten over 'n show met Billy Piper, een splitoff van Doctor Who, die 'n paar jaar geleden speelden om daarna uit te doven. Maar is uitgedoofd definitief van de baan, of is de story arc 'n nieuwe inleiding a la Torchwood?

Goed kans dat er meer met Miss Piper aan de hand kan zijn. Geruchten zijn er immers ook dat dit seizoen de Rani weer haar opwachting zou maken... en we hebben volgende week weer een aflevering waarin mogelijk duidelijk wordt dat de Doctor lang niet de enige Time Lord (Lady) zou zijn. Het wordt nog lekker gecompliceerd als je weet dat Georgia Moffett ook auditie voor Rose gedaan heeft! ;)

Whedonesque referenties naar gebeurtenissen die twee seizoenen later plaats gaan vinden verwacht ik overigens niet. Hoewel we weten dat RTD een behoorlijk Whedon-liefhebber is, denk ik dat het productietechnisch niet haalbaar is omdat DW niet twee seizoenen vooruit kan plannen. Dit komt mede door het feit dat de manier waarop de serie door de BBC gerund wordt anders is dan de manier waarop de Amerikaanse netwerken (FOX, NBC, HBO) de series beheren en aankopen.

• awesomemac
11 mei 2008 03:38 #17399 door awesomemac
Heeft iemand iets gevonden in aflevering 6? Ik zag eerlijk gezegd niets voorbij komen wat met Rose te maken had of iets anders.

• awesomemac
11 mei 2008 12:33 #17407 door awesomemac
Op diverse fora denken ze dat Rose iets te doen heeft met dat de Tardis uit "zichzelf" begon te werken.

• doctor who fan
12 mei 2008 10:43 #17420 door doctor who fan
Beantwoord door doctor who fan in topic Seizoen 4 story arc spotten
Lol, ze kunnen wel ver gaan...

• Logos
  • Onderwerp Auteur
14 mei 2008 21:01 #17443 door Logos

awesomemac schreef : Op diverse fora denken ze dat Rose iets te doen heeft met dat de Tardis uit "zichzelf" begon te werken.

Ik dacht dat de verklaring hiervoor in dezelfde aflevering gegeven wordt door de Doctor zelf, nl dat dat kwam door Jenny zelf, 'n time paradox

Moderators: audaces