Sarah Jane Adventures (algemeen topic)

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Silmarien
20 apr 2011 12:20 #20264 door Silmarien
Beantwoord door Silmarien in topic Sarah Jane Adventures (algemeen topic)
Elisabeth Sladen is dinsdag op 63-jarige overleden aan de gevolgen van kanker. De Britse actrice werd bekend met de BBC-sciencefictionreeks Doctor Who en speelde later ook in de spin-off The Sarah Jane Adventures.

"Met veel droefheid maken wij bekend dat Elisabeth Sladen is overleden", zegt een woordvoerder van BBC op de site van de omroep. "Ze was grappig, brutaal, slim en gewoon geweldig."

Sladen vertolkte tussen 1973 en 1976 de rol van Sarah Jane Smith in Doctor Who. Later kwam ze diverse keren terug bij de serie. Delen van Doctor Who werden in 1975 en 1976 door de TROS op de buis gebracht in Nederland, maar de uitzendingen werden gestaakt na negatieve reacties van ouders, omdat kinderen bang zouden zijn van de buitenaardse wezens in de serie. In de jaren tachtig zond de TROS opnieuw een aantal reeksen uit.

De actrice was op de Britse televisie sinds 2007 te zien in The Sarah Jane Adventures. Ze leed al enige tijd aan kanker en laat haar man Brian Miller en dochter Sadie achter.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• valen
21 apr 2011 09:39 #20265 door valen
Beantwoord door valen in topic Sarah Jane Adventures (algemeen topic)
jammer vond haar altijd een leuke companion toen ik keek naar Dr. Who in 1975/1976 bij de Tros en gelukkig heeft mijn vader niet geklaagd. Vond het erg jammer dat het niet meer op tv kwam toendertijd. En in de jaren tachtig zat ik in millitaire dienst heb ik weer een hoop afleveringen gemist gelukkig weer wat kunnen zien toen er afleveringen werden uitgezonden op Superchannel maar goed nu zijn er DVD's

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: audaces