Battlestar Galactica

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
27 nov 2005 17:25 #3159 door Frank
Battlestar Galactica werd gestart door Frank
Nu Enterprise afgelopen is ( 8) :P ) zendt Veronica de nieuwe Battlestar Galactica uit. Ik heb hier inmiddels de mini-serie en het eerste seizoen van op DVD gezien en dit is me zeer goed bevallen. Wie volgt de serie ook, of heeft er wel eens wat van gezien. De mini-serie wordt momenteel elke zaterdag rond 20:10 op Veronica uitgezonden en gisteren was het eerste deel (van de 4). Als de mini-serie afgelopen is gaat Veronica verder met seizoen 1.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• ayashoka
27 nov 2005 19:33 #3160 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic Battlestar Galactica
Heel vroeger de oude serie gezien op de BBC, maar ben er eigenlijk nooit echt geinteresseerd in geraakt. Desondanks wil de nieuwe serie graag zien, maar was de uitzending van gisteren jammergenoeg vergeten :( .
Next week better!

Trouwens veel positieve recensies op de Veronica site.
http://www.veronica.nl/modules.php?name ... brieknaam=
Las daar ook dat ze in Amerika in januari seizoen 3 gaan uitzenden, dus het beloofd wat groots te worden.
Tenminste... als veronica ze 'normaal' uitzend!

• awesomemac
05 dec 2005 23:16 #3176 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Battlestar Galactica
Ook ik heb de miniserie en seizoen 1 op dvd. Echt een goeie serie. Wordt rustig aan opgebouwd. Fijn dat Veronica deze serie uitzend voor diegene die het nog niet gezien hebben.

• ayashoka
06 dec 2005 20:43 #3184 door ayashoka
De Apple music store, ofwel de video afdeling daarvan, zal in de VS de BG miniserie en eerste seizoen als download gaan aanbieden.

Of ze in europa te koop komen is me niet bekend.
Overigens is de resolutie (geloof ik) maar iets 320xnogwat, dus de filmpjes zijn hooguit nuttig voor op je iPod (video). Maar wel kicks :)

• ayashoka
27 dec 2005 12:59 #3197 door ayashoka
Afgelopen zaterdag voor het eerst een aflevering gezien, die me niet niet tegenviel. Wat me al snel enorm opviel is de manier van filmen: veel close-ups, zooms en constante camera bewegingen (uit de hand). Dit voegt veel toe aan het reality en spanningsgehalte, al is het soms wel een beetje te onrustig.
ben benieuwd hoe de serie zich verder ontwikkelt.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
30 dec 2005 17:40 - 31 dec 2005 14:59 #3204 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Battlestar Galactica
Ik heb dus het eerste seizoen helemaal gezien en ik heb eerlijk gezegd niet een echt slechte aflevering er tussen kunnen vinden. Als de serie ook in de latere seizoenen zo door blijft gaan, dan wordt dit zeer mogelijk m'n favoriete sf-serie (ik vind dat je iets pas je favoriete serie kunt noemen als deze afgelopen). Het is momenteel wel m'n favoriete, nog op tv uitgezonden wordende serie. De verhalen zitten gewoon vanaf het begin af aan ontzettend goed in elkaar, er is duidelijk over nagedacht enzo. Erg jammer dat er geen Nederlands ondertitelde versies zijn uitgebracht; de afleveringen zonder ondertiteling (en zonder noemenswaardige extra's)zijn inmiddels wel verkrijgbaar bij in ieder geval van Leest.
Laatst bewerkt 31 dec 2005 14:59 door Frank.

• mattymat
  • mattymat's Profielfoto
Meer
31 dec 2005 12:04 #3211 door mattymat
Beantwoord door mattymat in topic Battlestar Galactica
Net als ayashoka ook afgelopen zaterdag voor het eerst gekeken. En ik ben het helemaal met hem eens. Je merkt wel dat je er middenin valt, maar je hebt al snel door wat er vooraf gebeurd is.

• awesomemac
03 jan 2006 12:29 #3217 door awesomemac
6 januari gaan ze in de VS weer verder met het tweede deel van seizoen 2! Yeah!

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
09 jan 2006 13:15 #3251 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Battlestar Galactica
Na al veel goeds over de serie gelezen te hebben, heb ik gisteren de nieuwste aflevering uit de VS gedownload. Ik heb meteen gemerkt dat ik een grote fan ben van de Adama/Roslin relatie. Eindelijk eens een SF serie met niet alleen maar jonge lui. :wink: (En ik ben natuurlijk sinds Dances With Wolves een grote Mary McD. fan. 8) )

Verder denk ik dat ik hier heel makkelijk een fan van kan worden, wat ik niet verwacht had. Er was eerst toch wel veel gedoe over de nieuwe serie vs de oude serie, en aangezien ik daar vroeger als kind graag naar keek, weerhield het me er eerlijk gezegd wel een tijdje van om naar de nieuwe versie te kijken. Maar zoals gezegd, ik ben erg positief! :D

constante camera bewegingen (uit de hand)

Ik moet zeggen dat ik hier geen fan van ben. Dat heen-en-weer bewegende beeld werkt bij mij een beetje op mijn zenuwen. :?

• awesomemac
17 jan 2006 02:39 #3359 door awesomemac
Blijf het nog steeds een hele goeie serie vinden!! Top!

• kikkertje
18 jan 2006 23:54 #3378 door kikkertje
Beantwoord door kikkertje in topic Battlestar Galactica
Nog niet in Vlaanderen op de televisie, doch wil ik even melden dat ik het eveneens een goeie serie vindt.
wel niet echt scifi, tis eigenlijk drama die je makkelijk kan transponneren naar onze wereld. kbedoel, geen technobrabbel, maar conflicten zoals we die ook in onze hedendaagse wereld ervaren.
Bij deze serie voel je ook dat alles mooi vooraf is uitgewerkt (bv de kanker van Roslin en de drankzucht van 'second in command - hoe heet die ook alweer' die al van in het begin aan bod komt en later drastische gevolgen krijgt... kbedoel, als je achteraf het verhaal checkt, dan klopt alles (bij pakweg 24 of Alias is zoiets niet het geval).
Ik ben totaal ingezogen in het verhaal, tis spannend en vol sexy scénes.

• awesomemac
19 jan 2006 01:22 #3379 door awesomemac
Kikkertje: je zegt precies zoals ik denk.

Het vervolg op Resurrection Ship was weer prachtig!

• ayashoka
19 jan 2006 13:09 #3393 door ayashoka
Ook volledig mee akkoord Kikkertje.

Tot nu toe 2(jawel) afleveringen gezien en het trekt me steeds meer aan.
Dit wordt zeker een regular :)

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
19 jan 2006 14:04 #3403 door audaces

awesomemac schreef : Het vervolg op Resurrection Ship was weer prachtig!

Idd. :D (Ook de soundtrack vind ik erg geslaagd.)

Ik heb nu twee hele afleveringen gezien (Resurrection Ship 1 + 2) en ik ben helemaal verslaaft. Alle bedenkingen die ik ooit had tegen deze serie, zijn helemaal verdwenen. :wink:

• mattymat
  • mattymat's Profielfoto
Meer
19 jan 2006 20:55 #3407 door mattymat
Beantwoord door mattymat in topic Battlestar Galactica
Afgelopen zaterdag op visite geweest, dus ik heb het weer gemist. :cry: Waar zei je dat ik de afleveringen vandaan kon halen? :wink:

• awesomemac
21 jan 2006 23:24 #3452 door awesomemac

Audaces schreef :

awesomemac schreef : Het vervolg op Resurrection Ship was weer prachtig!

Idd. :D (Ook de soundtrack vind ik erg geslaagd.)

Ik heb nu twee hele afleveringen gezien (Resurrection Ship 1 + 2) en ik ben helemaal verslaaft. Alle bedenkingen die ik ooit had tegen deze serie, zijn helemaal verdwenen. :wink:

Ik vond de serie al eigenlijk vanaf het begin goed, maar werd echt goed bij de laatste 2 afleveringen van seizoen 1.

@ MattyMaT: je kan natuurlijk een Torrent programma gebruiken of zoals ik LimeWire. Snel zijn beiden niet echt, maar een nachtje aanlaten en hup, weer tig afleveringen binnen.

• ayashoka
22 jan 2006 14:26 - 22 jan 2006 20:39 #3462 door ayashoka
De aflevering van 21 januari focuste op een verzwegen gebeurtenis uit Star Bucks verleden, die nu naar boven kwam. Ook nu weer aandachtig zitten kijken. Ook weer meer dan genoeg drama, wat me StarBuck toch weer in een ander daglicht deed zien dan de stoere vliegenier.

Ook tof is de manier waarop de verhalen worden ingeleid en verteld: de flashbacks en de voor elke aflevering unieke intro die telkens opgebouwd zijn uit korte beelden van de episode. Anders dan zou denken doet het toch niet storend aan, en roept net zoveel vragen op (nieuwsgierigheid) als dat het dingen verteld.

Wel een paar kritische dingetjes aan de aflevering:
- De raket die valt, is daar geen beter systeem voor? Dat die dingen zwaar zijn en makkelijk eraf moeten OK, alleen kan dat veiliger ;)
- Rookies gaan vliegen, Cylons vallen aan met een redelijke groep van 8 jagers :) Weet niet hoe dit in de miniserie was of andere afleveringen, kwam me toch over als iets te toevallig :) Wordt wel goedgemaakt doordat er geen just-in-time 'rookie redding' komt.

Is allemaal niet erg, misschien alleen dat het verhaal op die punten iets te opvallend gevormd is (voor een kritisch oog) om een situatie te creeren.
Laatst bewerkt 22 jan 2006 20:39 door ayashoka.

• awesomemac
22 jan 2006 17:09 #3472 door awesomemac
Onbewust doe ik toch vergelijkingen leggen met de oude Battlestar. Daar gingen ze ook met groentjes aan de slag in Vipers.

Wel leuk om Richard Hatch in de serie te zien (de oude Apollo).

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
22 jan 2006 17:29 #3475 door audaces
Zag vorige week trouwens een leuke foto: de oude Starbuck (de acteur) en de nieuwe Starbuck (de actrice) tijdens een praatje in Starbucks (de winkel). :lol:

http://img.photobucket.com/albums/v11/l ... 10611a.jpg

• ayashoka
22 jan 2006 20:42 #3479 door ayashoka

Audaces schreef : Zag vorige week trouwens een leuke foto: de oude Starbuck (de acteur) en de nieuwe Starbuck (de actrice) tijdens een praatje in Starbucks (de winkel). :lol:
http://img.photobucket.com/albums/v11/l ... 10611a.jpg

Zij lijkt het een stuk leuker te vinden dan hij :P

Ik herken hem nog wel, maar van de oude serie weet ik verder weinig. In welke aflevering speel hij eigenlijk mee, of ben ik zo suf dat ik er al een tijd overheen kijk???

Moderators: audaces