Battlestar Galactica bioscoopfilm in de maak

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • audaces
  • audaces's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
14 aug 2009 21:18 #19331 door audaces
De geruchten waren er al een tijdje, maar vandaag is er eindelijk een bevestiging: er zal een heuse Battlestar Galactica bioscoopfilm gaan komen.

Helaas zal dit voor de meeste BSG fans slecht nieuws zijn. De nieuwe film zal namelijk geen voortzetting zijn van de populaire tv-serie, waarvan onlangs de laatste aflevering werd uitgezonden. De film zal een remake van de originele serie uit 1978 worden.

Bryan Singer ('Superman', 'X-Men) zal de film gaan produceren en regisseren. Al in 2001 had hij vergaande plannen voor een BSG film, maar om verschillende redenen kwam dat project toen niet van de grond. Zoals bekend maakte Ronald D. Moore daarna een gelauwerde tv versie voor SciFi Channel.

Wie er in de nieuwe film zal gaan meespelen is nog onbekend. Ook een schrijver is nog niet aangekondigd. Wel is volgens de berichten 100% zeker dat de film niets met de tv serie van Ron Moore te maken zal hebben.

- Bron 1

- Bron 2

- Bron 3

- Reacties van fans 1

- Reacties van fans 2

----

Ik ben hier eerlijk gezegd totaal niet blij mee. De film moet wel heel goed worden om ooit aan de fantastische tv versie kunnen toppen. :(

En hadden ze niet een paar jaar kunnen wachten met alweer een nieuwe remake? De tv serie is nog maar net afgelopen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Marcel@S1
16 aug 2009 11:37 #19339 door Marcel@S1
Beantwoord door Marcel@S1 in topic Battlestar Galactica bioscoopfilm in de maak
Ach, ik ben wel benieuwd moet ik zeggen, laat maar komen. :P

• Stoney3K
27 aug 2009 11:43 #19363 door Stoney3K
Beantwoord door Stoney3K in topic Battlestar Galactica bioscoopfilm in de maak
Die Centurion ziet er in ieder geval bruut uit.

Ik hoop nu wel dat ze niet nóg een compleet nieuwe cast bij elkaar gaan schrapen, want dan wordt het misschien een reboot-na-reboot-na-reboot verhaal. Als ze een aantal castleden van de 1978 serie of de 2003 serie naar binnen halen (Richard Hatch?) dan zouden er veel fans happy zijn.

Verder denk ik wel dat deze film dan head-to-head gaat met de nieuwe Star Trek. Beide films staan gepland om in 2011 uit te komen.

http://www.imdb.com/title/tt1383701/

http://www.imdb.com/title/tt1408101/

Moderators: audaces