Caprica

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • theodoris
  • Onderwerp Auteur
19 apr 2009 09:45 #18960 door theodoris
Caprica werd gestart door theodoris
Gisteren de Pilot gezien, maar ik ben er nog niet echt warm of koud van geworden.

Mischien dat de serie aanslaat als hij loopt, ik hoop het wel.
De pilot is goed gemaakt en de Special Effects zijn uitstekent, maar het verhaal is me een beettje te soap achtig.
Al met al ga ik hem zeker in het begin volgen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Trekscaper
19 apr 2009 12:10 #18961 door Trekscaper
Beantwoord door Trekscaper in topic Caprica
MIjn verwachtingen waren laag, maar ik was na afloop zeer enthousiast. Het is totaal anders dan BSG, maar je ziet wel duidelijk verwijzingen naar BSG, zoals Frak, benamingen en de goden mythologie. De plot was eerste half uur wat traag, maar daarna werd het steeds meer interessanter en de eerste stap richting de Cylons was awsome om te zien.

De muziek was van Bear McCreary en ze hebben zelfs een stukje Adama's theme van BSG laten horen :D

Ik kan de serie wel zien groeien. Alleen hoop ik nog wat meer interessante karakters te zien, daarin was BSG juist zo sterk.

• awesomemac
22 apr 2009 00:02 #18979 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Caprica
Vergeleken met de pilot van BSG is het een rustig begin, maar het smaakt naar meer.

58 jaar geleden, dus 8 jaar voordat Battlestar Galactica (het schip) werd gemaakt, vind ik eigenlijk de serie, wat je ziet, erg modern, zeker als je het vergelijkt met de Galactica.

Maar al met al, de eerste Cylon, 1 god en meer...

Laat de serie maar komen.

• Sosumi
22 apr 2009 00:34 #18980 door Sosumi
Beantwoord door Sosumi in topic Caprica
Dat het allemaal geavanceerder is dan wat je kent uit BSG klopt iig wel met het verhaal, in het begin van de BSG miniserie werd er ook al gezegd dat mensen terug grepen naar oudere techniek om de cylons te verslaan, lijkt me dan niet meer dan logisch dat ze techniek gebruiken die ouder is dan de cylons ;)

• awesomemac
01 mei 2009 11:24 #19006 door awesomemac
Daar heb je wel weer gelijk in...niet stil bij gestaan.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
01 juli 2009 09:58 #19205 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Caprica
Net als Trekscaper had ik weinig verwachtingen ... en ik vond de pilot uiteindelijk geweldig! Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd.

De eerste helft begon traag (net als de BSG miniserie destijds), maar toen ik eenmaal in het verhaal zat was het gewoon een zeer interessante nieuwe serie. Zeker anders dan BSG, maar er zijn genoeg overeenkomsten die het voor mij heel leuk maken om er naar te kijken. (Hoewel ik me afvraag hoe ze het verhaal naar 20 afleveringen kunnen uitrekken.)

Ik heb ook wel een paar kleine kritiekpuntjes, maar dit is natuurlijk ook nog maar de pilot, dus die zullen later allemaal wel beter uitgewerkt worden neem ik aan.

De muziek was trouwens prachtig.

Kortom: smaakt inderdaad naar meer, ben erg benieuwd naar de rest van de serie! :)

• awesomemac
04 juli 2009 23:50 #19219 door awesomemac
Juist, dat was ook mijn gedachte. Smaakt inderdaad naar meer.

Dus toch gekeken hè? gelukkig dan, anders had je dit moois gemist :D

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
05 juli 2009 10:57 #19223 door audaces

awesomemac schreef : Dus toch gekeken hè? gelukkig dan, anders had je dit moois gemist :D

Ik ben een Caprica afdeling voor de site aan het maken, dus dan kan ik de pilot moeilijk overslaan. :wink:

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
10 juli 2009 01:25 #19234 door audaces
Ook Russell T Davies is trouwens een Caprica fan!

UGO: What other American sci-fi shows are you into?

Russell: I can't wait for Stargate: Universe. I think that's going to be exciting, it's a great franchise. And I saw Caprica the other day. Have you seen it?

UGO: I have!

Russell: Oh my god, it's good isn't it? When the girl's soul popped into the robot! It was stunning! As I was watching it, I could feel the hackles on the back of my neck rising up! I thought it was a magnificent piece of work. And I've always enjoyed Battlestar Galactica because anyone with a brain because does - it's just beautiful. And True Blood is my latest discovery. I literally watched the DVD set over three days and I was completely devoted to it. I thought it was wonderful. It was lovely to watch!

http://tvblog.ugo.com/tv/russell-t-davi ... true-blood

Erg leuk om te lezen! :D

• awesomemac
19 juli 2009 01:43 #19254 door awesomemac
Las al vaker dat RTD ook een Buffy en Angel fan was en nu kunnen we BSG er aan toevoegen. Wat zou hij nog meer kijken?

• kraagemans
02 nov 2009 11:02 #19536 door kraagemans
Beantwoord door kraagemans in topic Caprica
Ik ben ook zeer tevreden over de pilot. Ik vond het leuk om uit te vinden hoe de cylon is ontstaan en de gedachte daar achter. Het meisje met bepaalde ideeen over het geloven in een god en waar waarschijnlijk een organisatie achter zit. De herkomst van de familie Adama.
Ik ben ook erg benieuwd hoe de overgang van metaal naar organisch wezen is gegaan. Een hoop vragen waar nog veel antwoorden op gegeven kunnen worden middels een goede serie. Ik hoop dat ze mijn verwachtingen waarmaken.

• Dr Slump
30 jan 2010 20:36 #19716 door Dr Slump
Beantwoord door Dr Slump in topic Caprica
Leuke 2de aflevering. Interessante handboeien, ode aan de Citroën DSuper, Jaguar en een vleugje Classic Cylon tune op piano.

• awesomemac
19 feb 2010 23:34 #19730 door awesomemac
Ben nu zelf 3 afleveringen verder...het is toch nog wel even aftasten, goed kijken waar ze heen willen gaan...

Vind het zelf nog een beetje saai, maar hopelijk komt er later nog wat snelheid in.

• theodoris
  • Onderwerp Auteur
30 okt 2010 13:29 #20067 door theodoris
Beantwoord door theodoris in topic Caprica
Syfy announced it won't be picking up a second season of Caprica, the TV prequel that told how the Cylons of the reimagined Battlestar Galactica were born, and that the final five episodes of the series have been rescheduled for 2011.

Jammer, ik keek iedere week.
Maar het was wel te verwachten, er zat te weinig sci-fi in en te veel soap.
Niet echt een grote publieks trekker, jammer het kon nog steeds naar een epic-serie ontwikkelen.

Mischien dat "Chroom and Blood" zich beter ontwikkeld en het langer volhoud.

Moderators: audaces