Daybreak *grote spoilers*

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • audaces
  • audaces's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
21 mrt 2009 17:33 #18842 door audaces
Daybreak *grote spoilers* werd gestart door audaces
Ik heb net de laatste aflevering bekeken. Bye bye Galactica. :cry:

De laatste 30 min heb ik volgens mij non stop zitten janken. Wat een einde zeg! Ik vond het helemaal perfect.

Ik zie op allerlei fora dat er ook veel mensen teleurgesteld zijn. Eerlijk gezegd begrijp ik dat niet, want ik vind het helemaal niet erg als er een paar losse eindjes een beetje vaag blijven. Ieder karakter kreeg voor mijn gevoel een passend einde en in een paar gevallen (Tory, Boomer) het einde dat ze verdienden.

Vooral Kara's verhaaleinde vond ik goed gedaan. Mijn interpretatie: ze was al die tijd een engel, wat ik een erg passende en mooie onthulling vond. Haar reis is ten einde en nu heeft ze vrede.

Wat ik nog mooier vond: de eindscenes tussen Roslin en Adama. Toen heb ik pas echt zitten janken. Zo zielig, maar ook zo prachtig gefilmd. Prachtige beelden ook van de aarde, net een natuurfilm.

Ik voelde op het laatst zelfs sympathie voor Baltar.

Kortom: één van de beste 'laatste afleveringen van een serie' ooit. :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Trekscaper
22 mrt 2009 12:30 #18844 door Trekscaper
Beantwoord door Trekscaper in topic Daybreak *grote spoilers*
Finale was mooi en een waardig afsluiter. Deed me denken beetje aan de DS9 finale. Daarmee bedoel ik de opzet (eerste gedeelte actie, tweede gedeelte karakter afsluiting). Ik was wel trerurig dat de Galactica de zon in werd gevlogen. En stiekem hoopte ik dat ze in het aardse hedendaags terechtkwamen. Nu is Adama echt Adam :) Jammer alleen dat Eva dood ging. Zo mooi moment :cry:

De muziek door de finale heen was ook erg mooi weer. Leuk dat elke muziekthema's weer terugkwamen.

Screen cap van Ron Moore als cameo:

Goodbye Battlestar Galactica, het was een genoegen :cry:

• theodoris
22 mrt 2009 13:13 #18845 door theodoris
Beantwoord door theodoris in topic Daybreak *grote spoilers*
Het was idd een goed einde, maar ik ben het er niet mee eens.
:evil:
Zaterdag de hele dag saggereinig geweest, het was niet het eind wat ik wou zien.
Maar al met al was het een goede afsluiter.

Nu nog effe wachten op de film die later dit jaar uitkomt.
"The Plan"
Deze speelt zich af tijdens de serie en word er gekeken vanuit het oogpunt van de cylons.

• audaces
Meer
22 mrt 2009 16:08 #18846 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Daybreak *grote spoilers*

theodoris schreef : het was niet het eind wat ik wou zien.

Wat had je dan anders willen zien?

• awesomemac
23 mrt 2009 02:51 #18847 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Daybreak *grote spoilers*
Frakking Hell van een aflevering!

Het gaat echt een gemis worden, BSG. Samen met een handvol series kan ik deze serie neerzetten bij de toppers in tv (scifi) series. Wat een einde van een geweldige serie.

Het verhaallijn mooi afgerond, mooie momenten, trieste momenten, mooie actie stukken, mooie grafische effecten. Prachtig...snik snik....

Lee met zijn vader, Adama met Roslin(triest en tegelijkertijd prachtig gefilmd), Lee met Kara en ja, ook zelfs Baltar...

De flash backs die in de aflevering hiervoor begonnen en ook hierin te zien waren, maken het nog beter zelfs.

Heb zelf nog wel wat vragen na het zien van de laatste aflevering, maar al met al, mooi einde.

Goed dat ze met deze serie naar een geplande einde afgingen, maar ook weer heel erg jammer. Later dit jaar maar alle dvd's erbij pakken en opnieuw kijken.

Las hier dus net over The Plan. Wanneer zou deze dan uitmoeten komen op tv? En off topic, Caprica, de serie, toch ergens in april?

• audaces
Meer
23 mrt 2009 12:09 #18851 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Daybreak *grote spoilers*

awesomemac schreef : Las hier dus net over The Plan. Wanneer zou deze dan uitmoeten komen op tv? En off topic, Caprica, de serie, toch ergens in april?

The Plan wordt ergens dit najaar uitgezonden, precieze datum is nog onbekend.

De pilot van Caprica komt al in april uit op DVD. Wanneer de rest van de serie op tv wordt uitgezonden (of op DVD wordt uitgegeven) is ook nog onbekend. Waarschijnlijk volgend jaar pas.

• awesomemac
23 mrt 2009 22:55 #18856 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Daybreak *grote spoilers*
Thanx voor je antwoord. Keek vanochtend op de SciFi site om de leuke interviews te bekijken (irritante reclame steeds overigens) en toen zag ik het ook :)

Zoals ik al zei, een serie op toch een eenzame hoogte en een geweldige einde. Bleef vandaag erg lang hangen. Wordt deze week nog een keer kijken...

• theodoris
27 mrt 2009 23:36 #18866 door theodoris
Beantwoord door theodoris in topic Daybreak *grote spoilers*
@ Audaces

van een interview met Ron Moore:

"There was a point in the development process where we discussed the idea of the Galactica not being destroyed, but having somehow landed on the surface more or less intact, but unable to ever get into orbit again (the particulars here were never worked out, so don't ask how she made it down without being torn apart). We talked about them basically abandoning the ship and moving out into the world.

"Cut to the present-day in Central America where there are these enormous mysterious mounds that archeologists have not been able to understand (it may have been South America, I can't recall the exact location, but these mounds really do exist). Someone is doing a new kind of survey of the mounds with some kind of ground-penetrating radar or something and lo and behold, we see the outlines of the Galactica still buried under the surface."

dit was het einde wat ik graag had willen zien.

• Stoney3K
04 apr 2009 01:10 #18917 door Stoney3K
Beantwoord door Stoney3K in topic Daybreak *grote spoilers*

theodoris schreef : "Cut to the present-day in Central America where there are these enormous mysterious mounds that archeologists have not been able to understand (it may have been South America, I can't recall the exact location, but these mounds really do exist). Someone is doing a new kind of survey of the mounds with some kind of ground-penetrating radar or something and lo and behold, we see the outlines of the Galactica still buried under the surface."

... Met op de achtergrond natuurlijk (de lange versie van) All Among The Watchtower, zoom out tot aan orbit, cut to full end credits. :mrgreen:

Dit is in ieder geval een stukje wat leuk als "alternatief script ending" uitgewerkt kan worden. De CGI is niet eens zo heel moeilijk, dus misschien dat een of andere fan het wel uitwerkt.

Moderators: audaces