Battlestar Galactica concert en ballet in Hagen, Duitsland

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • audaces
  • audaces's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
23 jan 2009 22:32 #18679 door audaces
Ben je een Battlestar Galactica fan en woon je toevallig in het zuiden en in de buurt van de Duitse grens? Dan heb ik leuk nieuws voor je! Vanaf 7 maart 2009 wordt er in het theater van de Duitse stad Hagen namelijk 13 weken lang een BSG concert en ballet opgevoerd. (4 juni is de laatste opvoering.)

Dit heeft de componist van de muziek van de serie, Bear McCreary, op zijn website laten weten. In de afgelopen jaren werden al twee live concerten van de BSG soundtrack georganiseerd in Los Angeles. Bear heeft sindsdien al vaker gezegd dat hij deze concerten ook in Europa zou willen opvoeren.

Dat gaat nu dus definitief gebeuren, maar wel in andere vorm. De muziek (afkomstig uit alle vier seizoenen) zal gespeeld worden door het Philharmonisch Orkest van Hagen. Tevens zal er tegelijkertijd een dans of ballet op deze muziek worden uitgevoerd . Momenteel spreken de informatie op Bears website en de informatie op de website van het theater elkaar nog een beetje tegen, dus het programma is nog niet helemaal duidelijk.

Volgens Bear zal echter deze muziek worden gespeeld:

“Prelude to War”

A Ballet for Orchestra, Dancers and Taiko Ensemble
Music by Bear McCreary
Based on the score to “Battlestar Galactica”

I. Prelude to War
(from Pegasus and Resurrection Ship, Pt. II)
II. Passacaglia
(from Kobol’s Last Gleaming, Pt. I)
III. Baltar’s Followers
(from He That Believeth… and Escape Velocity)
IV. The Ressurection Hub
(from The Hub)
V. Among the Ruins
(from Sometimes a Great Notion)
VI. Fight Night
(from Unfinished Business)
VII. Roslin and Adama
(from Resurrection Ship, Pt. I & II)
VIII. The Signal
(from Revelations)
IX. Diaspora Oratorio
(from Revelations)

Zelf is Bear van plan om de première in Duitsland bij te wonen.

Het adres van het theater is:
- Theater Hagen‎
- Elberfelder Str. 65
- 58095 Hagen Duitsland

Hagen ligt in de buurt van Dortmund en Bochum en ligt ongeveer 105 km ten oosten van Venlo.

De entree kaarten zijn verkrijgbaar in verschillende prijsklassen van ongeveer 15 t/m 30 euro (als ik de informatie op de theater website ten minste goed interpreteer).

Meer informatie op de officiële site van Bear McCreary: http://www.bearmccreary.com/blog/?p=1088
De website van het theater: http://www.theater.hagen.de/index.php?id=14&st=129 (met alle data)

(Op de theater site staat trouwens dat de BSG muziek deel uit maakt van een drieluik genaamd Three Faces dat in één keer wordt opgevoerd. ‘Een balletavond in drie delen.’)

---

Het zou me heel, heel leuk lijken om daar heen te gaan! :D

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• mattymat
  • mattymat's Profielfoto
Meer
25 jan 2009 12:34 #18680 door mattymat
Een leuk initiatief! Goed dat een serie ook op deze manier levend wordt gehouden. Ik zie mezelf er echter nog niet heen gaan. Misschien als het bij mij om de hoek was geweest.

• audaces
  • audaces's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
09 mrt 2009 17:47 #18803 door audaces
De premiere was afgelopen zaterdag. Ook Bear McCreary zelf was aanwezig.

Hier zijn video fragmenten en foto's te vinden:

http://community.livejournal.com/fandom ... 39252.html

Ziet er erg indrukwekkend uit! (Vooral Diaspora Oratorio is mooi.) :D

Moderators: audaces