Seizoen 4 review topic

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • audaces
  • audaces's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
29 mei 2008 01:07 #17554 door audaces
Seizoen 4 review topic werd gestart door audaces
Ik heb geen zin om voor iedere aflevering een apart topic aan te maken, dus bij deze maar even een algemeen review draadje voor seizoen 4.

Ik lees op veel fora reacties van mensen die seizoen 4 tot nu maar saai vinden, maar daar ben ik het niet mee eens, integendeel. Ik denk zelfs dat seizoen 4 uiteindelijk mijn favoriete seizoen van de hele serie gaat worden. :)

*spoilers tot 4x08*

Je merkt voor mijn gevoel echt dat dit het laatste seizoen is. Ik ben erg benieuwd wie in de laatste aflevering de eindstreep nog zal halen, aangezien de schrijvers er duidelijk geen moeite meer mee hebben om bepaalde personages zonder pardon de serie uit te schrijven.

Ik vind ook dat de Cylon onthulling van Tigh, Tory, Anders en Chief Tyrol goed is uitgepakt. Hun personages zijn ineens veel interessanter geworden. Vooral naar het uiteindelijke lot van Tigh en Tyrol ben ik benieuwd.

Het verhaal om Baltar's sekte vond ik eerst behoorlijk irritant, maar na een tijdje begon ik het toch interessant te vinden. Baltar lijkt toch eindelijk wat geleerd te hebben van het verleden. ;)

Een paar verhaallijnen die ik erg goed vond:
- de dood van Cally
- de steeds hechter wordende relatie tussen Adama/Roslin (Dit vind ik echt heel leuk.)
- de eerste keer dat we Laura met een kaal hoofd zien
- het visioen van Laura waarin ze haar overleden moeder ziet
- de fantasiekat van Romo Lampkin & de terugkeer van Jake de hond
- de onverwachte en bizarre (maar boeiende) relatie tussen Tigh en Six. En een baby?! Oh oh ...
- de behoorlijk onstabiele Lee als president?! Oh, oh ...
- Tigh als nieuwe commandant van de vloot?! Oh, oh ...
- het geweldige (woorden en vuisten) gevecht tussen Tigh en Adama

Voor de komende afleveringen ben ik benieuwd naar Roslin's avonturen bij de Cylons. :)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• awesomemac
30 mei 2008 23:07 #17557 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Seizoen 4 review topic
Heb aflevering 8 nog niet gezien, maar zag dat in de GB de aflevering eerder werd uitgezonden dan in de VS waardoor deze al te vinden was.

• -MD-
01 juni 2008 13:23 #17565 door -MD-
Beantwoord door -MD- in topic Seizoen 4 review topic
ik vind dit zonder twijfel het beste seizoen tot nu toe. het enige wat ik niet snap is hoe Tigh en Six kinderen kunnen krijgen. er is al meer dan eens gezegt dat cyclons geen kinderen kunnen krijgen.

• awesomemac
01 juni 2008 16:04 #17566 door awesomemac
Ben zelf benieuwd naar hoe Tigh het gaat doen zonder Adama. Zoals hij zelf al zei, dat hij het de vorige keer verkloot had.

En Lee als president? Dat had zeker niemand zien aankomen.

• audaces
Meer
01 juni 2008 20:40 #17571 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Seizoen 4 review topic

-MD- schreef : het enige wat ik niet snap is hoe Tigh en Six kinderen kunnen krijgen. er is al meer dan eens gezegt dat cyclons geen kinderen kunnen krijgen.

*vage spoilers*

In interviews hebben de schrijvers en ook verschillende acteurs gezegd dat de Final Five totaal anders zijn dan de andere Cylons. Zo zouden de Final Five o.a. niet kunnen downloaden. Nu blijkt dus dat ze ook gewoon kinderen kunnen krijgen. Persoonlijk vind ik dat gegeven erg interessant. :)

• -MD-
11 juni 2008 17:25 #17613 door -MD-
Beantwoord door -MD- in topic Seizoen 4 review topic
ik heb net 4x9 gezien en het is weer een geweldige aflevering. De bekentenis van Baltar was erg goed gedaan en ik dacht even echt dat Roslin hem liet sterven.

• audaces
Meer
15 juni 2008 12:37 #17630 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Seizoen 4 review topic
* spoilers t/m 4x10 *

Wat een serie! Die laatste 10 minuten ... prachtig gewoon. En dan dat einde ... oef!

Dit is waarschijnlijk mijn favoriete aflevering van de hele serie tot nu toe. Zoveel goede scenes:
- Tigh die eindelijk als Cylon uit de kast komt
- de daaropvolgende inzinking van Adama
- de nieuwe relatie van Adama/Roslin
- Lee, die eindelijk tot recht komt als een sterke president
- het feit dat de vloot de aarde eindelijk bereikt heeft

Ik ben uiteraard zeer benieuwd hoe de overige afleveringen het verhaal volgend jaar zullen afronden. Hier trouwens nog een teaser voor 2009:

http://youtube.com/watch?v=3pI6BRnc6lw

Een paar random vragen:
- nu de aarde onbewoonbaar blijkt te zijn, zal de vloot dan terugkeren naar Caprica, New Caprica of Kobol?
- zal Laura sterven?
- hoe zal het de vier Cylons op de Galactica vergaan?

Ik las deze week dat de finale aflevering verlengd is naar 3 uur. Cool! Alleen erg jammer dat we weer tot volgend jaar moeten wachten. :(

Gelukkig zijn er ook geruchten dat we in de tussentijd nog één of twee tv films a la Razor zullen krijgen als opvulling. :)

• awesomemac
15 juni 2008 17:24 #17641 door awesomemac
je somt het perfect op. Wat een aflevering! Wat een einde! Vier van de vijf die nu het bekend hebben, Lee die perfect zijn rol opneemt nadat zijn vader instort na het horen van Tigh.

Ik ben zeer benieuwd wat het betekend, de verwoeste Aarde. Volgens Geata staan de sterren goed, dus het moet "onze" Aarde zijn. Maar ja, de vragen zijn bijv. welk jaar van ons is het, is de 13 Tribe de veroorzaker van de verwoeste Aarde en zijn zij weg of dood? En waar kwam anders dat signaal vandaan?

Langggg wachten helaas...

• Stoney3K
16 juni 2008 13:10 #17652 door Stoney3K
Beantwoord door Stoney3K in topic Seizoen 4 review topic

awesomemac schreef : Ik ben zeer benieuwd wat het betekend, de verwoeste Aarde. Volgens Geata staan de sterren goed, dus het moet "onze" Aarde zijn. Maar ja, de vragen zijn bijv. welk jaar van ons is het, is de 13 Tribe de veroorzaker van de verwoeste Aarde en zijn zij weg of dood? En waar kwam anders dat signaal vandaan?

Als je goed kijkt, hebben ze het beeld zo 'getruct' dat op de achtergrond de verwoeste skyline van Manhattan te zien is (ze staan aan de overkant van het eiland). Het kan goed zijn dat ze op hetzelfde eiland staan als bij ons het Vrijheidsbeeld staat, waar mogelijk op hun Aarde die tempel gebouwd is.

• awesomemac
16 juni 2008 16:14 #17653 door awesomemac
Ja, dat idee had ik ook al. Op het SciFi Channel forum in de VS schreven een aantal ook dat ze het een bekend uitzicht vinden, aangezien zij in Manhattan wonen.

• Trekscaper
19 juni 2008 18:54 #17704 door Trekscaper
Beantwoord door Trekscaper in topic Seizoen 4 review topic
Prachtige aflevering inderdaad!!! De breakdown van Adama was ontroerend en het contrast van depressie, vreugde en teleurstelling was goed gedaan. Ik kan echter niet geloven dat dit de Aarde is. Je ziet nergens de continenten duidelijk, de ruïnes kunnen vanalles zijn, ook al zag je een brug. Maar waarom ik zo twijfel dat dit de echte aarde is, is omdat Starbuck zelf claimde dat zij al op de Aarde is geweest en het gras heeft gevoeld. Dan moet zij toch zeker weten dat dit niet de Aarde is. Maar hierover kunnen we nog voor zeker tot februari 2009 speculeren en discussieren.

• awesomemac
19 juni 2008 20:14 #17707 door awesomemac
Daar heb je wel een punt. Als Kara op Aarde is geweest, dan zou ze gelijk moeten zien dat dit niet goed is.

Moderators: audaces