Nieuwe Babylon 5 afleveringen in 2007

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • ayashoka
  • Onderwerp Auteur
30 juli 2006 20:35 #9631 door ayashoka
Nieuwe Babylon 5 afleveringen in 2007 werd gestart door ayashoka
Nieuwe Babylon 5 afleveringen in 2007

John Michael Straczynski heeft dit verrassende nieuws op 22 juli bekend gemaakt.
Onder de titel "Babylon 5: The Lost Tales" (B5: de verloren verhalen) zal JSM voorlopig een drietal korte afleveringen maken, die de verhaallijnen van enkele bekende B5 karakters verder zullen uitdiepen. Het mooie is dat Warner Brothers al groen licht heeft gegeven voor de productie en dat deze in september dit jaar van start zal gaan. Met een beetje geluk kunnen we de DVD's halverwege volgend jaar verwachten. :)

Zoals genoemd zullen de afleveringen de verhaallijnen van enkele bestaande B5 karakters voortzetten, met uitzondering van G'Kar en Dr. Franklin, waarvan de spelers/acteurs onlangs overleden zijn. Voorlopig zal het nog maar 3 afleveringen betreffen van op en rond de 30 minuten. De afleveringen worden ook uitsluitend uitgegeven op DVD. Daardoor is ook te verwachten dat een eventuele voortzetting van de reeks af zal hangen van de DVD verkopen.

Het is opvallend dat een serie als B5 nieuwe afleveringen krijgt. Behalve dat het alweer lang geleden is dat B5 geproduceerd werd (pakweg 10 jaar), waren de enige twee b5 spin-offs, 'Crusade' en 'Legend of the Rangers' geen successen. De eerste werd halverwege door JMS stopgezet door problemen met geldschieter TNT, de tweede kwam niet verder dan de pilot film.

Aanleiding voor het oppakken van deze reeks was wellicht de verkoop van het filmscript "The Changeling" van JMS aan Ron Howard (Appollo 13, Da vinci Code). Howard is zeker geen onbekende in Hollywood, wat JMS gelijk wat extra bekendheid heeft gegeven in Hollywood.

Bron.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• mattymat
  • mattymat's Profielfoto
Meer
31 juli 2006 20:21 #9647 door mattymat
Beantwoord door mattymat in topic Nieuwe Babylon 5 afleveringen in 2007
Alhoewel het erg voorzichtig is, toch leuk dat men het nog eens probeert. Je kunt je echter misschien nog afvragen wat de motivatie van Howard precies is. We hopen natuurlijk dat hij het doet omdat hij zelf de serie waardeert en niet alleen om er zo veel mogelijk geld aan te verdienen.

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
31 juli 2006 23:30 #9649 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic Nieuwe Babylon 5 afleveringen in 2007

MattyMaT schreef : Alhoewel het erg voorzichtig is, toch leuk dat men het nog eens probeert. Je kunt je echter misschien nog afvragen wat de motivatie van Howard precies is. We hopen natuurlijk dat hij het doet omdat hij zelf de serie waardeert en niet alleen om er zo veel mogelijk geld aan te verdienen.

Denk dat je hier een foutje maakt: Howard heeft alleen het script voor de film 'The Changeling' gekocht van JMS. Deze film staat los van B5 en zal door Howard verfilmt worden.

• koiboy
01 aug 2006 23:08 #9659 door koiboy
Beantwoord door koiboy in topic Nieuwe Babylon 5 afleveringen in 2007
mischien wel geinig. heb zelf nog maar de eerste 2 afleveringen van seizoen 1 gezien. dus ben niet een echte fan. maar nieuw betekend beter special efects en dat vind ik wel weer mooi. dus ben benieuwd.

• awesomemac
02 aug 2006 00:04 #9660 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Nieuwe Babylon 5 afleveringen in 2007
denk dat je verder moet kijken dan seizoen 1 alleen. Later werd het steeds beter.

• koiboy
02 aug 2006 21:18 #9667 door koiboy
Beantwoord door koiboy in topic Nieuwe Babylon 5 afleveringen in 2007

awesomemac schreef : denk dat je verder moet kijken dan seizoen 1 alleen. Later werd het steeds beter.

dat denk ik ook elke keer :wink: ooit....

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
03 aug 2006 21:38 #9671 door ayashoka
Zijn we wel één belangrijk ding vergeten: de opnames vinden plaats in Amerika. Dat betekend dat de DVD release eerst alleen nog in Amerika verkrijgbaar zullen zijn. Het omzetten naar het europese PAL formaat zal dan zeker nog een paar maanden extra duren.

koiboy schreef : maar nieuw betekend beter special efects en dat vind ik wel weer mooi. dus ben benieuwd.

Reken niet teveel op de effecten ;) IMHO zuller er hooguit een paar fly-by's van schepen en opnames van het station in zitten. De meeste tijd/aandacht zal hier echt naar de karakters (momenten) zelf gaan. De lengte van de eps leent zich er niet voor, evenals misschien(!) ook het budget. Al is niets zeker...

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
09 aug 2006 14:33 #9737 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Nieuwe Babylon 5 afleveringen in 2007
Wat een leuk nieuws om dit te lezen, vooral omdat het om zo'n relatief 'oude' serie gaat! :D

Ik ben geen super B5 fan, maar ik vond het wel altijd een goede serie om naar te kijken. Ik ben ook blij dat dezelfde acteurs weer meedoen.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
12 sept 2006 01:12 #10572 door audaces
Van de B5JMS mailing list:

I've also started in on the writing for the first B5: Lost Tales
script, and we've now spoken to several of the original cast members,
who are on board with the idea. It's still going to be a factor of
what deals can be made and with whom, as well as story elements that
are now being worked out, but things are moving ahead. Because some of
the crew and others we wanted won't be available until October, we've
pushed a bit, which is fine, since it gives me a bit more time to get
the script where it needs to be and start laying out my shot list as
director.

• Soes1
19 sept 2006 22:09 #10783 door Soes1
Beantwoord door Soes1 in topic Nieuwe Babylon 5 afleveringen in 2007
Leuk dat JMS verder wil gaan. Misschien dat hij dan ook het verhaal van Marcus kan uitdiepen. Er werdt zoveel gezegd over zijn karakter, maar toch bleef hij wel een beetje een mysterie. Maar gaat dit over de hele serie spelen of worden de karakters alleen uitgediept tijdens bv de Shadow oorlog?

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
19 sept 2006 22:31 #10784 door audaces
Dat is volgens mij nog niet bekend.

Wel las ik op een Duitse nieuwssite dat Peter Jurasik tijdens een conventie gezegd zouden hebben dat hij mee zal gaan spelen. Hij beweerde dat ook Julie Caitlin Brown, Stephen Furst en Mira Furlan in onderhandeling zijn.

Jurasik wist nog een paar dingen te melden. De eerste drie afleveringen zullen over de mensen gaan (volgens de geruchten zal er een deel over Sheridan zijn) en de laatste drie over de buitenaardse rassen. (In totaal dus 6 afleveringen.)

Bron.

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
19 sept 2006 22:56 #10785 door ayashoka
Dus er zijn al plannen voor een 2e trilogie - yippee! :)

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
19 sept 2006 22:57 #10786 door audaces
Ik kan er alleen geen andere bronnen voor vinden, dus ik weet niet hoe betrouwbaar die informatie is. ;)

Moderators: audaces