JMS verzint alternatief 'einde' voor Marcus en Ivanova

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • ayashoka
  • Onderwerp Auteur
16 mei 2006 10:36 #7825 door ayashoka
Met dank aan Soes1, dit nieuwtje rond Marcus:

Wisten jullie dat JMS de schrijver van B5 een ander einde voor Marcus en Ivanova heeft bedacht?

500 jaar na het einde van de oorlog tegen Aarde hebben de Minbari eindelijk de oplossing ontdekt voor de machine waarmee Marcus zijn leven opofferde voor Ivanova. Marcus ligt in een cryo tube in opdracht van Ivanova en wordt door de Minbari gewekt. Hij wil niet zonder Ivanova leven en gebruikt bijna al zijn geld om een wetenschapper te betalen die met gebruik van een streng haar van Ivanova en haar "Voice "een opname van haar gedachten / hersengolven en stem een kloon van haar maakt. Marcus huurt een cryo tube en een klein schip. Hij gaat 40 jaar in cryo, waarna hij de kloon ophaalt en daarmee naar een planeet gaat dat onbewoond en onbekend is. Hij laat de kloon uit de tube en vernietigd de tube en het schip. De kloon heeft aale herinneringen tot en met de dodelijke verwondingen in de oorlog met de Aarde, daarna is het blanco. Marcus en de nieuwe "wederopgestane "Ivanova gaan de planeet, hun nieuwe thuis verkennnen en dat is het einde.

JMS heeft gezegd dat hij dit einde voor Marcus wilde omdat deze moderne ridder een gelukkig einde verdiende.

Erg mooi. Ben alleen wel benieuwd waar we dit terug gaan zien. Is het gewoon een los internetverhaal voor alle B5 fans, of komt het misschien in één de aankomende B5 boeken terug? (even geen tijd/zin om JMS speaks na te kijken ;) )

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Soes1
16 mei 2006 23:08 #7840 door Soes1
Nou, ik heb het op de een of andere site van JMS gelezn. Hij heeft dit alternatieve einde geschreven omdat hij Marcus een, en ze leefden nog lang en gelukkig einde wilde geven. Voorzover ik weet is het een verhaal voor de B5 fans en is er geen plan om het te verfilmen. Hoewel hier natuurlijk wel weer een leuke film in zou kunnen zitten. De nieuwste generatie Rangers die hun vinden en hun hulp in roepen om tegen een "groot kwaad"te vechten????? Tja is maar een ideetje hoor :wink: Ik vond het wel leuk om te lezen, Marcus is een van mijn favo figuren uit B5, dus ik gunde hem wel een gelukkig einde. :D

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
17 mei 2006 20:46 #7857 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic JMS verzint alternatief 'einde' voor Marcus en Ivanova
In ieder geval een leuk kado voor alle fans* :) Zal het t.z.t. nog eens opzoeken. Maar wie weet komt het nog terug in de afsluiting van de aankomende Ranger trilogie, wat erg leuk zou zijn. Dan is plaatje compleet: verleden-heden-toekomst, en zoals je zegt zijn er daarna nog genoeg opties te gaan :)

*Beetje zoals het Horizons verhaal voor Farscape, iets van 12 pagina's dat een soort afsluiting was van de serie mocht deze niet verder gaan. En een hele mooi afsluiting ook!

• Soes1
17 mei 2006 23:23 #7865 door Soes1
Tja, Farscape heb ik eerlijk gezegd niet gevolgd :oops: , maar als afsluiting voor het Ranger verhaal zou het idd mooi zijn.
Dan is de cirkel weer rond. Ik hoop wel dat er nog meer films komen, net als Star Trek kun je nog allerlei kanten op. Een film over de Rangers met daarin Marcus en Ivanova erin zou heel leuk zijn, omdat er dan ook bekende gezichten in zitten. Verder zou het ook leuk zijn om hierin wat meer te zien van bv Lyta Alexander. Zij is immers met G`kar weg gegaan?
Erg zonde alleen dat Andreas Katsulas is overleden, een andere G`Kar zou voor mij niet echt geloofwaardig zijn. Wat dat betreft hebben mijn broer en ik vaak met allerlei ideen gespeelt over nieuwe verhalen, maar ja dat word toch niks. Het is wel leuk om een beetje te brainstormen, hebben we ook gedaan na ST Nemesis. In ieder geval hoop ik dat een nieuw Ranger verhaal iets met het verhaal van JMS doet.

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
21 mei 2006 17:33 #7980 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic JMS verzint alternatief 'einde' voor Marcus en Ivanova
Het is afwachten op nieuwe films. Misschien dat de Memory of the Shadows film alsnog wordt opgestart...

Het is alleen zo jammer dat Crusade of Legend en/of The Legend of the Rangers niet zijn voortgezet :( In de laatste had het verhaal prima opgenomen kunnen worden.

Wat er van Lyta terecht is gekomen zal een mysterie blijven, voorlopig dan. Is iemand misschien bekend of dit in de film de recente LOTR film werd aangestipt? Anders dat een boek het nog eens behandeld. En idd: zonder de 'echte' G'Kar zou een TV/film aflevering slecht werken. Maar JMS is denk ook niet iemand die dat zou doen - een ongeluk en vervanging is dan 100x beter ;)

Moderators: audaces