B5: Crusade

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
05 sept 2004 18:36 #1780 door Frank
B5: Crusade werd gestart door Frank
Crusade

http://dvdanswers.com/index.php?r=0&s=1 ... &n=1&burl=

Zoek de overeenkomst :P

Inleiding - B5 spoilers
Maar goed, ik heb de serie nog niet gezien, maar nu ik dit topic toch aanmaak ook maar even een serieuze inleiding. Nadat de serie Babylon 5 af was zijn er vier tv-films gemaakt, waarvan de laatste A Call to Arms heet. In deze film zagen we dat de Drakh, de oude bondgenoten van de Shadows, probeerden te vernietigen met een Shadow planet killer. Dit mislukte, maar er werd wel een virus verspreid over de Aarde waarop nog geen kuur gevonden is. Een schip gaat op zoek naar de juiste middelen om deze kuur te vinden, aangezien het technologisch nog moeilijk zal zijn met een kuur te vinden. Dat is ongeveer waar de serie over gaat.
Helaas is de serie na 13 episodes stop gezet. Dit omdat er conflict was met de zender die het uitzond. Er moest meer actie in en van dat soort sommige dingen waar Enterprise ook een overschot aan heeft.
Niet al te lang geleden is er aangekondigd dat de serie op DVD zal verschijnen in regio 1. Het is aannemelijk dat de serie een tijd later in regio 2 zal verschijnen.
Iemand iets van deze serie gezien?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Macros de Zwarte
05 sept 2004 18:55 #1782 door Macros de Zwarte
Beantwoord door Macros de Zwarte in topic B5: Crusade
ken het een paar afleveringen van gezien slechte kwaliteit is een grappige serie; maar ik zit eerder te wachten op een movie box met alle films erin (gelieve regio 2)

• Frank
  • Onderwerp Auteur
05 sept 2004 19:55 #1783 door Frank
Beantwoord door Frank in topic B5: Crusade
^

Komt ergens in oktober uit geloof ik. Tegelijk met TWW seizoen 4. Dat wordt een leuke maand (mits ik tijd heb om te kijken natuurlijk).

• awesomemac
06 sept 2004 02:00 #1784 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic B5: Crusade
Ik heb de eerste afleveringen thuis op video. Eerlijk gezegd vind ik er geen hol aan.

Saai en voorspelbaar. Maar goed, wellicht vindt een Babylon 5 fan het wel mooi.Ze gaan ook een paar keer terug naar Babylon 5.

Wel leuk om Gary Cole weer eens te zien.

• mattymat
  • mattymat's Profielfoto
Meer
10 sept 2004 13:23 #1813 door mattymat
Beantwoord door mattymat in topic B5: Crusade
Mooie letter S inderdaad! :-)

• Frank
  • Onderwerp Auteur
21 jan 2005 19:03 #2556 door Frank
Zag net dat Crusade in maart op DVD uitkomt :D .

• awesomemac
24 jan 2005 22:04 #2560 door awesomemac
Frank, jij hebt nog niets gezien van deze serie? Of wel?

• Frank
  • Onderwerp Auteur
25 jan 2005 17:26 #2562 door Frank

awesomemac schreef : Frank, jij hebt nog niets gezien van deze serie? Of wel?

Nee en aangezien de serie waarschijnlijk nooit meer op tv komt en ik Babylon 5 wel goed vind - dat weten jullie inmiddels wel - denk ik dat ik deze serie ook wel ga kopen.

• doperwtje
13 apr 2005 16:13 #2943 door doperwtje
Beantwoord door doperwtje in topic B5: Crusade
Ik heb vandaag de DVD-box gekocht, aangezien ik Babylon 5 toen het nog op de buis was, wel goed vond.
Nu heb ik nog maar één aflevering gezien, maar ik moet toch zeggen dat het me een beetje tegenvalt. Ik kwam er opeens weer achter waarom ik B-5 toch nooit een écht goede SF-serie vond: Niet alleen is het acteer'talent' soms bar slecht, maar de CGI's lijken me wel ontzettend geoutdated, zeker nu ik Stargate: Atlantis en stukken van de nieuwe Battlestar heb gezien.
Nou is het wel een serie van zo'n 5 jaar geleden, maar volgens mij was het toen ook al niet echt Top-Of-The-Bill. Ook had ik soms eerder het idee dat de Aliens meer op die Puddy-Wezens van de Power Rangers leken dan werkelijk angst-inboezemende tegenstanders. als ze dan ook nog een vuurgevecht beginnen die meer leek op een gevecht met waterpistolen, begint er iets te knagen in je achterhoofd...

Nou ja, ik kijk wel door, misschine is het meer een kwestie van door de zure appel bijten. Het is in ieder geval wel met dezelfde B-5 sfeer gemaakt, en dat moet voor fans toch wel een pluspunt zijn....

• ayashoka
11 juni 2005 14:44 #3055 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic B5: Crusade
Meer mensen inmiddels een mening over de serie?

Vandaag de boxset zien liggen bij de Free recordshop voor een kleine 70E. Eventjes getwijfeld, maar toch niet gekocht. Toch eerst maar even die *proefversie* bekijken die straks op *magische wijze* in mijn bezit komt... ^_^

• Frank
  • Onderwerp Auteur
14 juni 2005 11:59 #3060 door Frank
E 70.- is ook belachelijk duur voor een serie dat niet eens een heel seizoen is meegegaan :roll: .

• ayashoka
15 juni 2005 16:31 - 11 jan 2006 11:47 #3062 door ayashoka
Bol.com bied de serie voor 51,99E...
Dacht even een slechte grap te maken dat BOL.com ze voor 99E aanbiedt, maar hun hele B5 assorti is opeens afgeprijst, incluis films die nu voor 9euro weggaan...

Nou ja, de prijs is zo al een stukje redelijker, al klinkt 30E veel redelijker... Blu-Ray, where art thou?
Laatst bewerkt 11 jan 2006 11:47 door ayashoka.

• Entil'Zha
16 juni 2005 16:24 #3065 door Entil'Zha
Beantwoord door Entil'Zha in topic B5: Crusade
Heb de DVD-box hier liggen en reeds bekeken.
13 afleveringen dus. Besteld van amazon UK.

Nuja het haalt jammer genoeg het niveau van B5 niet.
Vreemd geneog zijn de afleveringen door JMS wel zelf geschreven .
Alhoewel de basis van het verhaal wel potentieel heeft en er een goede wisselwerking is tussen de verschillende personages, ontbreekt er ergens iets dat B5 wel had.
En zoals in de interviews wordt gezegd: B5 was meer drama met wat actie, Crusade is meer actie met minder drama.

Toch naar het einde toe zijn er wel enkele sterke afleveringen. Maar die "X-Files style" aflevering pastte er imo niet echt bij.

Slotsom: de serie had meer kunnen zijn. Voor de B5 fans is het goed om de verhaallijn vervolgd te zien.
Voor de niet-B5 fans zal het niet zo'n succes zijn.

Hopelijk in de toekomst toch wel meer B5.

• Atmos
10 jan 2006 21:12 #3269 door Atmos
Beantwoord door Atmos in topic B5: Crusade
Heb de box ook net gekeken maar idd valt heel erg tegen. Maar ja staat weer mooi in de kast :)

• awesomemac
17 jan 2006 02:43 #3362 door awesomemac
Voor welke prijs gekocht dan??

• Atmos
17 jan 2006 13:44 #3364 door Atmos
Beantwoord door Atmos in topic B5: Crusade

awesomemac schreef : Voor welke prijs gekocht dan??

20 eur de box

• awesomemac
19 jan 2006 01:30 #3385 door awesomemac
Valt reuze mee dan toch wel.

• ayashoka
20 jan 2006 18:08 #3419 door ayashoka
Alweer een paar maanden terug dat ik deze serie gezien heb. Ik heb er wel met plezier naar gekeken: alles meer van/over B5 is voor mij meer dan welkom. Van de kritische kant gezien kon het inderdaad beter.

Toch zonde dat de serie gestopt is. Als je trouwens de hersenloze bemoeienissen van Fox leest in de Lurkers Guide, begrijp je des te meer waartegen JMS het moest opnemen en wat hem ook dreef er dan maar mee te stoppen.

JMS verklapte trouwens ook dat het zoeken naar het geneesmiddel geeneens het grootste verhaal zou worden - die had waarschijnlijk eind van het eerste of tweede seizoen al gevonden geworden, waarna het verhaal een 'verrassende nieuwe wending had genomen' :( snif...

*

Leuk persoon in de serie vondt ik altijd de technomagiër Galen. Heel apart neergezet. In de boekenreeks van B5 getiteld " The Passing of the Technomages" kan je nog veel meer over hem lezen en de technomagiërs, alsook veel achtergronden van de Shadows en crossovers met de 'echte' B5 afleveringen. (beetje reclame, maar ja ;) )

• Frank
  • Onderwerp Auteur
09 juni 2007 10:32 #14992 door Frank
Ben gisteren begonnen aan Crusade :D .

• awesomemac
11 juni 2007 01:43 #15002 door awesomemac
Ik heb deze serie hier nog op video liggen. Ben benieuwd wat je ervan zal vinden.

Zelf vond ik het een beetje saai. Gary Cole als de bevelvoerder was aardig goed en de magiër (ben zijn naam kwijt).

Moderators: audaces