Babylon 5

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
11 dec 2004 14:35 #2330 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Babylon 5

doperwtje schreef : Een vraagje: zal deze vijfde film weer een beetje als de andere 4 films zijn? namelijk een soort van 'extra lange aflevering'?

Hoe lang de film is weet ik niet, wel dat deze wel in de bioscoop gaat verschijnen. En verder zijn er natuurlijk al 5 Babylon 5 films, te weten:
- The Gathering
- In the Beginning
- Thirdspace
- River of Souls
- A Call to Arms
The Gathering is meer de pilot en In the Beginning kan als pilot gebruikt worden. Voordeel: het geeft, meer dan The Gathering, een beeld van hoe goed de serie wordt en waar de serie over gaat. Nadeel: er zijn ontzettend veel spoilers voor sz. 1 t/m 4. Thirdspace hoort ergens halverwege seizoen 4 thuis tussen de Shadow War en de Earth War, Thirdspace en A Call to Arms hoort na sz. 5 thuis. A Call to Arms is zeg maar de inleiding op de serie Crusade.

doperwtje schreef : Babylon: ik vond toendertijd in ieder geval, de SFX best wel goed.

Nah, de SFX van seizoen 1 vallen erg tegen. Later, bij de grote spacebattles in seizoen 4 waren ze wel goed.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• doperwtje
11 dec 2004 16:33 #2331 door doperwtje
Beantwoord door doperwtje in topic Babylon 5

A Call to Arms is zeg maar de inleiding op de serie Crusade

Crusade: dat is toch de serie waarin ze dat medicijn voor het gif dat die Drahk's op Aarde hadden gebracht, moesten zoeken? Ik had alleen die film gezien, maar nooit de serie zelf.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
11 dec 2004 17:41 #2332 door Frank
Die film is dus eigenlijk een Babylon 5 film voor de duidelijkheid. En het klopt wat je zegt over Crusade. Helaas is de serie vrij snel stopgezet (moest meer actie in de serie en nog wat van die dingen) en dat wilde JMS niet. Ik heb de serie ook nog niet gezien, de film A Call to Arms wel, dus ik kan er verder niet over oordelen. Maar als deze serie op DVD komt is er een grote kans dat ik hem ga kopen. Geloof dat de DVD's in R1 al uit zijn.

• godcha
03 feb 2005 09:37 #2592 door godcha
Beantwoord door godcha in topic Babylon 5
Begin deze week op Amazon alles besteld van Babylon5:

Seizoen 1 t/m 5
The Gathering
Babylon 5: In the Beginning
Thirdspace
The River of Souls
A Call to Arms

Laatste 3 films als één box besteld »»komen ergens eind februari/begin maart. De rest eind deze week of begin volgende week in huis.

Eindelijk na jaren weer es Babylon5 kijken!!! Naast Farscape was B5 de enige scifi serie ik echt tof vond en derhalve ook volgde, toendertijd op RTL5. Geweldige serie.

P.S. ik zag ook "Crusade" staan maar die [nog] niet [voor]besteld...

• Frank
  • Onderwerp Auteur
03 feb 2005 09:44 #2593 door Frank
Wow, succes!

*wacht ook op Babylon 5 seizoen 5, maar vreest dat dat nog wel even kan duren*

• godcha
03 feb 2005 11:08 #2594 door godcha
Beantwoord door godcha in topic Babylon 5

Frank schreef : *wacht ook op Babylon 5 seizoen 5, maar vreest dat dat nog wel even kan duren*

Waarom?

Trouwens is van "Crusade" --maar-- één seizoen? Volgens mij heb ik dit nog nooit gezien...misschien ga ik deze dan ook bestellen. Release date: March 28, 2005

• Frank
  • Onderwerp Auteur
03 feb 2005 16:31 #2595 door Frank

godcha schreef :

Frank schreef : *wacht ook op Babylon 5 seizoen 5, maar vreest dat dat nog wel even kan duren*

Waarom?

Omdat de Nederlandse release nog steeds niet uit is. Duurt weer eens hopeloos lang.

godcha schreef : Trouwens is van "Crusade" --maar-- één seizoen? Volgens mij heb ik dit nog nooit gezien...misschien ga ik deze dan ook bestellen. Release date: March 28, 2005

Jah, Crusade is ergens halverwege het eerste seizoen gecancelled. Zender wilde meer actie en daar ging JMS niet meer akkoord (oid) en dus is de serie stop gezet. Beter niet dan iets slechts, zo denk ik momenteel ook over Enterprise.

• Entil'Zha
03 apr 2005 18:09 #2865 door Entil'Zha
Beantwoord door Entil'Zha in topic Babylon 5
Hoi, B5 staat bij mij op nr.2 na Farscape.
Heb alles op DVD (buiten Crusade en Legend Of The Rangers) dus dat zegt al wel genoeg :lol:

Na wat research opt net heb ik de correcte timeline gevonden, de volgorde waarin je alles zou moeten zien, zeg maar b5-viewingorder

De film In The Beginning is men favoriete hoofdstuk en is voor mij het toppunt van de serie.

Kortom, geweldige serie !

• Entil'Zha
03 apr 2005 18:39 #2867 door Entil'Zha
Beantwoord door Entil'Zha in topic Babylon 5

Frank schreef : The Gathering is meer de pilot en In the Beginning kan als pilot gebruikt worden. Voordeel: het geeft, meer dan The Gathering, een beeld van hoe goed de serie wordt en waar de serie over gaat. Nadeel: er zijn ontzettend veel spoilers voor sz. 1 t/m 4. Thirdspace hoort ergens halverwege seizoen 4 thuis tussen de Shadow War en de Earth War, Thirdspace en A Call to Arms hoort na sz. 5 thuis. A Call to Arms is zeg maar de inleiding op de serie Crusade.

Persoonlijk vind ik niet dat In The Beginning als pilot kan gebruikt worden, het verklapt namelijk verschillende dingen die je zeker nog niet mag weten in het begin van de serie.
Ze wordt aangeraden na seizoen4 te zien, alhoewel ik vind, na seizoen 3 gaat even makkellijk.

Legend Of The Rangers was dacht ik de inleiding voor Crusade. Of ben ik mis?

• Frank
  • Onderwerp Auteur
03 apr 2005 22:44 #2868 door Frank

Entil'Zha schreef : Hoi, B5 staat bij mij op nr.2 na Farscape.

Bij mij staat Babylon 5 toch wat boven Farscape momenteel :lol: . Het is de sf-serie waar ik het meest van kan genieten, voornamelijk door het verhaal, wat ik persoonlijk toch beter vindt dan die van Farscape. Ik hou echt van die groots opgezette story-arcs, alhoewel het niet benodigd is voor een goede serie (zie The West Wing :lol: ).

Entil'Zha schreef : De film In The Beginning is men favoriete hoofdstuk en is voor mij het toppunt van de serie.

Nah, ik vind eerlijk gezegd niet dat In the Beginning het haalt bij afleveringen als Severed Dreams en War Without End. In the Beginning is een goede en spectaculaire samenvatting van heel veel dingen waarover in de serie is verteld met af en toe wat nieuws, maar het heeft daardoor misschien niet de kracht zoals eerder genoemde afleveringen. Voornamelijk seizoen 3 was het seizoen waarin je echt moeilijk kon voorspellen hoe de serie verder zou gaan, ondanks dat er misschien wat kleine hints gegeven waren. Het verhaal, dat toch de grote kracht is van B5, komt vooral in sz. 3 en 4 tot ontplooiing en in een 1,5 uur durende film, die toch een begin en een eind moet hebben binnen die tijd, verlies je toch wat van die kracht, wat zeker niet wegneemt dat het verreweg de beste B5 film is die ik heb gezien (alleen The River of Souls heb ik nog niet bekeken, maar als ik hoor wat daar van gevonden wordt, moet ik er niet al te veel moeite mee hebben).

Entil'Zha schreef : Persoonlijk vind ik niet dat In The Beginning als pilot kan gebruikt worden, het verklapt namelijk verschillende dingen die je zeker nog niet mag weten in het begin van de serie.

Ik raad het mensen die het me vragen ook nooit aan. Tenminste, als ik van te voren denk dat ze niet ergens in het relatief saaie seizoen 1 gaan afhaken. Ik bedoel, kijk In the Beginning en je ziet hoe het er in de latere seizoenen aan toe gaat, geeft je toch de extra zet die misschien nodig is om seizoen 1 door te komen. Niet dat sz. 1 zo ontzettend slecht is hoor, maar sommige mensen hebben schijnbaar wat extra actie nodig :lol: .

Entil'Zha schreef : Legend Of The Rangers was dacht ik de inleiding voor Crusade. Of ben ik mis?

A Call to Arms was die film waarin dat virus of wat het ook is op de Aarde terecht komt. Legend of the Rangers heb ik nooit gezien.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
12 aug 2005 14:53 #3109 door Frank
Ik heb seizoen 5 inmiddels ook gezien 8) . Zoals wel vaker gezegd wordt iets minder goed dan bijv. seizoen 3 en 4 maar echt zeker de moeite van het bekijken waard. Zeker van de laatste paar afleveringen heb ik weer volop genoten. Nu nog enkele tv-films, Crusade en Legend of the Ranger :) .

• ayashoka
23 feb 2006 11:05 #4313 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic Babylon 5
Mede door het bericht over G'Kar ben ik weer de serie ingedoken. Begonnen met de eerste 3 afleveringen van S2. B5 blijft mooi om te zien. Misschien dat die S3 box er nog komt...

• koiboy
24 feb 2006 23:43 #4409 door koiboy
Beantwoord door koiboy in topic Babylon 5
ik heb nu season box 1 gekocht van babylon 5. kan ik die gewoon zien of komt er eerst nog een film voor of een pilot???

• ayashoka
24 feb 2006 23:48 - 25 feb 2006 16:25 #4412 door ayashoka
De film The Gathering komt nog voor S1 en was de pilot.
http://www.sfseries.nl/content?id=11&page=901

Op zich hoef je de film niet perse te zien, (zag deze zelf als laatste van alle B5 TV/films) maar er worden wel een paar kleine dingen iets uitgediept.

Aan de andere kant zijn veel dingen in de film anders: karakters zijn later vervangen en ook de technieken verschillen (iets). Denk dat dat je als nieuwe kijker eerder zal verwarren dan meer vertellen ;)
Laatst bewerkt 25 feb 2006 16:25 door ayashoka.

• koiboy
24 feb 2006 23:54 #4416 door koiboy
oke thanks. zal binnenkort beginnen :D

• awesomemac
25 feb 2006 20:37 #4442 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Babylon 5
heb het al eerder hier volgens mij gezegd, maar deze serie nooit gevolgd, maar ik word wel steeds nieuwsgieriger ernaar.

• ayashoka
26 feb 2006 11:25 #4459 door ayashoka

awesomemac schreef : heb het al eerder hier volgens mij gezegd, maar deze serie nooit gevolgd, maar ik word wel steeds nieuwsgieriger ernaar.

Algemene interesse, of heeft iets specifieks je benieuwd gemaakt? Hou ons iig op de hoogte ;)

• koiboy
26 feb 2006 15:42 #4463 door koiboy
heb gister de eerste aflevering gezien. denk dat ik er nog een beetje in moet komen maar het ziet er niet eens zo slecht uit.
de ships en efecten valen me nog een een beetje tegen maar denk dat ik gewoon lekker door moet kijken.

• ayashoka
26 feb 2006 17:14 - 26 feb 2006 17:28 #4464 door ayashoka

koiboy schreef : heb gister de eerste aflevering gezien. denk dat ik er nog een beetje in moet komen maar het ziet er niet eens zo slecht uit.
de ships en efecten valen me nog een een beetje tegen maar denk dat ik gewoon lekker door moet kijken.

Het wordt daarna alleen maar beter :) Er komen straks wel een paar afleveringen (o.a. Infection) waarvan zelfs maker JMS toegaf dat ze zwak waren (kan gebeuren) - maar zet gewoon door ;)

De effecten, die zijn inderdaad mager vergeleken met die van vandaag de dag. Die computer scenes waren toen vrij nieuw en het duurde uren om ze te berekenen waardoor ze niet heel gedetaileerd konden worden.

Een ander probleem was dat alle computer scenes nooit voor breedbeeld gemaakt zijn. Toen de DVD uitgaves kwamen bleken de originele bestanden weg te zijn en moest men, ipv opnieuw tekenen, de oude 4:3 scenes uitrekken tot 16:9 formaat. Je zal het wel gezien hebben - korrelig en vol ruis :( Zonde!
Laatst bewerkt 26 feb 2006 17:28 door ayashoka.

• awesomemac
26 feb 2006 17:26 #4467 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Babylon 5

ayashoka schreef :

awesomemac schreef : heb het al eerder hier volgens mij gezegd, maar deze serie nooit gevolgd, maar ik word wel steeds nieuwsgieriger ernaar.

Algemene interesse, of heeft iets specifieks je benieuwd gemaakt? Hou ons iig op de hoogte ;)

nou, ik heb er vroeger wel wat afleveringen van gezien hoor. En vond het best er goed uitzien, maar doordat ik het vaak miste liet ik de serie vallen toen. Misschien dat ik ook maar eens een seizoensbox moet aanschaffen. FF naar de platenboer hier in het dorp een keer.

Moderators: audaces