Babylon 5

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Frank
  • Onderwerp Auteur
25 aug 2004 11:32 #1601 door Frank
Babylon 5 werd gestart door Frank
Babylon 5

M'n favoriete sf-serie, dus het zal niemand verbazen dat ik hier een topic over open.

Aan een goede introductie werk ik nog, dus deze heb ik maar even van www.midwinter.com gejat.

It is the dawn of the third age of mankind, the middle of the twenty-third century. Man is far from alone in the universe.

A hundred years ago, humanity made contact with its first alien civilization -- or more to the point, they made contact with us. Before the arrival of the Centauri, we were confined to our own solar system, forced to use slow sleeper ships to explore the universe. The Centauri gave us the stars, offered us the use of their "jumpgates" -- portals into hyperspace -- and later, taught us to make our own. In exchange for this and other technologies, they asked only for trinkets, novelties to sell back home.

In the eighty years that followed, humanity flexed its muscles, expanding outward at a rapid pace. When a group of less powerful races was attacked by an invading army, Earth came to their aid, cementing its role as a major galactic power, if a young, brash one.

The wave of euphoria came crashing down when humanity made contact with a mysterious race called the Minbari. The Earth-Minbari War began with a misunderstanding, a human captain and a Minbari commander too quick on the trigger. Thanks to bad luck or something darker, our first meeting with the Minbari resulted in the death of their supreme religious and political leader. To the Minbari, what followed was a holy war, vengeance for the murder of their spiritual leader. Earth was no match for the technologically superior Minbari, and they easily beat us back to our home planet.

Then, without explanation, as their ships closed in on Earth and wiped out our last desperate defenses, the Minbari halted their advance and surrendered. Only an elite few knew why.

The Babylon Project was conceived in the aftermath of the war. Modeled after the United Nations, it would be a meeting place, neutral ground where the powers could meet and work out their differences peacefully.

The first three Babylon stations were sabotaged in mid-construction. The fourth was completed, but just as it was about to go online, it vanished without a trace. The Earth government would have stopped there, but some of the alien governments, seeing the value of a meeting ground, offered financial assistance for the construction of a fifth station. Naturally, there were strings attached.

Babylon 5 is the story of the last of the Babylon stations, the last hope for a galaxy without war. It begins in the year 2257 with the opening of the Babylon 5 station.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Macros de Zwarte
25 aug 2004 16:38 #1613 door Macros de Zwarte
Beantwoord door Macros de Zwarte in topic Babylon 5
'Yohooo' kan ik bij deze serie zeggen, ik ben het compleet met Frank eens, geweldige serie; een terecht een van mijn favourieten :!:

• mattymat
  • mattymat's Profielfoto
Meer
25 aug 2004 20:48 #1619 door mattymat
Beantwoord door mattymat in topic Babylon 5
Ik verwachtte al een topic over deze serie. Het is inderdaad een goeie! Ik kijk er graag naar, maar het is er bij mij nooit echt van gekomen om het te volgen. Ik weet dus niet waar "Yohooo" op slaat, waar Marcos het over had.

• Macros de Zwarte
25 aug 2004 21:22 #1621 door Macros de Zwarte
zal even een duidelijker uitleg geven :lol:

ik heb eigenlijk nooit echt babylon 5 gevolgd, maar onlangs de dvd's gekocht... babylon 5 kwam meestal op een onzalig tijdstip op rtl5 :roll:

Maar babylon 5 is een goede serie, na wankel season 1, kwam er een season 2 wat een sterke verbetering is de dood van president santiago, de langszaame staatsgreep van Clark (vooral in season 3); die samenwerking met de shadows met de centuari maar ook de aarde (mens), de openbaringen van de shadows en de vorlons, en van lorién, de bezetting van Narn door de Centauri, en de macht van een geestezieke keizer op centauri prime (en zelfs londo viel nog wel mee)... Om maar op te noemen...

Er zitten wel enige nadelen aan de serie je moet hem daadwerkelijk volgen, vooral vanaf season 2 (begin season 1) de kwaliteiten zijn niet echt geweldig, dus daar moet je niet voor gaan (maar een duidelijke verbetering in de latere seasonnen)... De films kun je los kijken, maar enige voorgeschiedenis is handig, vooral omdat een van die Films om de Drakh gaan de volgeling van de Shadows...

Ik heb alleen season 5 nog niet helemaal afgelijken wel op mijn p.c.

en Marcus Cole is mijn favouriet

• Frank
  • Onderwerp Auteur
25 aug 2004 23:07 #1625 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Babylon 5

Macros de Zwarte schreef : de kwaliteiten zijn niet echt geweldig, dus daar moet je niet voor gaan

Je bedoelt neem ik aan de special effects :wink: . Nee, zeker seizoen 1 moet je niet voor de special effects kijken. Maar eigenlijk kan het me bij deze serie helemaal niet boeien.

mattymat schreef : Ik verwachtte al een topic over deze serie.

Ben ik echt zo voorspelbaar geworden :( .

• Macros de Zwarte
26 aug 2004 19:30 #1639 door Macros de Zwarte
ja met name season 1, maar toch vanaf season 2 zijn de kwaliteiten sterk verbeterd...

• awesomemac
29 aug 2004 14:55 #1656 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Babylon 5
deze serie heeft mij nooit echt geboeid. Sorry :oops:

• Frank
  • Onderwerp Auteur
29 aug 2004 17:08 #1668 door Frank
Wel alles vanaf het begin gezien?

• awesomemac
29 aug 2004 22:36 #1673 door awesomemac
nee, seizoen 1 gevolgd, toen maar sporadisch. Dus misschien ooit nog.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
29 aug 2004 22:45 #1675 door Frank
Seizoen 1 is nou niet het beste seizoen (wel aardig hoor), en als je van verhaallijnen houdt, raad ik het je aan toch nog een stukje verder te kijken (als je de mogelijkheid daartoe hebt). Plus: smaken kunnen veranderen.

Jaja, ik weet het, ik doe er alles aan om er een nieuwe Babylon 5 fan bij te krijgen (of een nieuwe West Wing fan :P )

• awesomemac
30 aug 2004 00:54 #1679 door awesomemac
Babylon 5 zou kunnen, maar West Wing zal zeker niet lukken. Geen SF.

Maar goed, omdat ik Babylon bijna nooit zag en maar soms een aflevering keek, begreep er ik er natuurlijk niets van. Dus vrolijk aan The Crusade begonnen toen. Dan hoop ik dat Babylon 5 beter is dan The Crusade, want dit vond ik saai, al was ik wel blij om Gary Cole te zien.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
30 aug 2004 09:15 #1683 door Frank

awesomemac schreef : Babylon 5 zou kunnen, maar West Wing zal zeker niet lukken. Geen SF.

Dat ik eerst ook :wink: /

awesomemac schreef : Maar goed, omdat ik Babylon bijna nooit zag en maar soms een aflevering keek, begreep er ik er natuurlijk niets van. Dus vrolijk aan The Crusade begonnen toen. Dan hoop ik dat Babylon 5 beter is dan The Crusade, want dit vond ik saai, al was ik wel blij om Gary Cole te zien.

Zelf heb ik Crusade nog nooit gezien, maar het heeft natuurlijk wel het probleem dat het en vroegtijdig stop is gezet en dat er ontzettend geklooid is met de productievolgorde. Net zoals bij Firefly dus.

• godcha
30 aug 2004 09:27 #1685 door godcha
Beantwoord door godcha in topic Babylon 5
Ik heb denk ik bijna alles van Babylon5 gezien op TV. Ik meen me te herinneren dat RTL5 deze rond 1800u uitzond, een perfect tijdstip vind ik persoonlijk.

Net zoals met John & Aeryn heb je ook bij B5 een toffe interactie tussen de hoofdrolspelers John Sheridan & Delenn. Daar keek ik altijd het meeste naar uit. Dit gevoel heb ik ook vanaf het begin dat ik Farscape tegen kwam op de BBC --de relatie tussen John & Aeryn is voor mij een zeer belangrijke reden dat ik Farscape volg, niet de enige uiteraard, maar wel errug belangrijk.

• ayashoka
30 aug 2004 16:30 - 11 juni 2005 15:43 #1694 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic Babylon 5
Top serie. Ik sta te springen om de S2 en S3 boxen!

Vergeet betreft de 3D effecten niet dat dit een van de eerste series was die CGI/3D volledig inzette, in de tijd dat een filmpje renderen uren en uren koste (amiga/lightwave3d).
Een oogje dichtknijpen dus ;)

OT: Iedereen ook bekend met de gratis B5 game, een starfury sim, te vinden op: http://ifh.firstones.com/ ?
Laatst bewerkt 11 juni 2005 15:43 door ayashoka.

• audaces
  • audaces's Profielfoto
Meer
30 aug 2004 16:39 #1696 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Babylon 5
Ik begreep die hele hype om B5 nooit, maar op een gegeven moment ben ik het vijfde seizoen op RTL 5 gaan kijken en dat beviel me goed. Vooral de allerlaatste aflevering maakte indruk op me. Ik zou best de overige seizoenen ook eens willen bekijken, maar daar heb ik voorlopig geen tijd voor, dus maybe one day...

• Frank
  • Onderwerp Auteur
30 aug 2004 16:47 #1698 door Frank
Ik zou de serie zeker eens gaan proberen, want seizoen 5 wordt vaak toch als een wat minder goed seizoen gezien (ikzelf heb seizoen 5 nog niet gezien). De laatste aflevering schijnt idd ook meteen de beste aflevering te zijn van het seizoen.

• Macros de Zwarte
13 sept 2004 21:53 #1833 door Macros de Zwarte
ja heb ik gehoord; maar de meningen zijn wel verdeeld van overbodig tot om de punten op de i te zetten... er zijn uiteraard aan het einde van season 4 nog een x aantal zaken die uitgewerkt moeten worden (telepaten oorlog, drakh, mollari als keizer (zie drakh), etc etc)

• ayashoka
15 sept 2004 18:42 #1836 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic Babylon 5
Zie de slogan van de 3e matrix film ;)

• Frank
  • Onderwerp Auteur
09 dec 2004 21:13 #2328 door Frank
Eindelijk weer eens wat nieuws (geruchten iig) over de nieuwe Babylon 5 film, The Memory of Shadows:

Babylon 5 film
It's all systems go, apparently, for the latest Babylon 5 sequel.

According to the Production Weekly website, things are moving ahead on the Babylon 5 movie, The Memory of Shadows.

The technology of the Shadows has been unleashed by an unknown force. Earthforce intelligence officer Diane Baker is determined to uncover the truth, especially since her brother was killed in mysterious circumstances.

Aided in her cause is Galen, a techno-mage whose purpose is to keep the Shadow technology out of dangerous hands.

Unlike previous feature-length spin-offs from the space station saga, this one will be get a theatrical release.

The Memory of Shadows has been penned by series creator J Michael Straczynski. Taking on directorial chores is Steven Beck, who will be shooting the project in the UK.

• doperwtje
11 dec 2004 13:33 #2329 door doperwtje
Beantwoord door doperwtje in topic Babylon 5

Frank schreef : Ben ik echt zo voorspelbaar geworden :( .

Nou ja, je hebt er al een aantal keren over gehad, dus dat je er uiteindelijk een topic over maakt, komt voor ons niet echt als een verrassing :wink:

Babylon: ik vond toendertijd in ieder geval, de SFX best wel goed. Vooral het feit dat de meeste crafts niet in vlammen uit elkaar knalde, maar meer, zoals je eigenlijk zou moeten kunnen verwachten van het vacuum, uit elkaar vallen.

In ieder geval lag het sterkste punt in de serie bij de personages zelf. Het meest zal ik me de twee aartsvijanden
G'Kar(Narns) en Londo Mollari(Centauri) herrinneren, die zo aan het bekvechten met elkaar waren, dat ze de lift misten.. (dit moet je waarschijnlijk zien om het grappig te vinden.... :oops: )

Een vraagje: zal deze vijfde film weer een beetje als de andere 4 films zijn? namelijk een soort van 'extra lange aflevering'?

Moderators: audaces