Firefly

Meer
27 nov 2005 20:41 #31 door mattymat
Beantwoord door mattymat in topic Firefly
De trailer van Serenity sprak mij ook erg aan en in de krant las ik een hele goede review. Nu hebben twee vrienden van me 'm al gezien en die waren juist erg negatief! Waarschijnlijk komt de film beter tot zijn recht als je ook de serie hebt gezien, wat zij dus niet hadden gedaan.

Ze konden me trouwens ook vertellen dat alle coole stukjes in de trailer zijn gestopt, dus dat je daar niet op af moet gaan.

Kick at the darkness until it bleeds light

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
27 nov 2005 21:27 #32 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Firefly
Ok, het is voor mij een reisje Utrecht geworden, maar het is de moeite meer dan waard geweest. En het helpt denk ik wel als je de serie ook al gezien hebt , hoewel de film los ook goed te bekijken is :) . Kortom, onzin die negatieve reviews :evil: :wink: .

• ayashoka
02 dec 2005 22:19 #33 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic Firefly
Ieder z'n mening, en daarin is de één scherper dan de ander.
De 2e keer dat ik B5 s1 zag was ik meer dan scherp, nu bij de 3e keer valt het allemaal wel mee - just enjoy the show en het bevalt al stukken beter ;-)

Reviews vertellen dat de film aardig wat verhaallijnen afsluit uit de serie. kweet niet of dit helemaal klopt (nog niet gezien) maar hierom alleen al zou het voor een firefly fan een must-see moeten zijn :-)

• Entil'Zha
05 dec 2005 12:22 #34 door Entil'Zha
Beantwoord door Entil'Zha in topic Firefly
Heb Serenity ook onlangs gezien en vind het wel vet :lol:
Uiteindelijk vind ik de serie beter, maar de film is zeker de moeite. Indrukwekkend (en wrs duur) is hij zeker.

Je moet de serie niet gezien hebben, daar ze in de film alles uitleggen. Aan de andere kant vind ik dat het de film niet echt ten goede komt, juist omdat je zo veel informatie moet slikken als je de serie niet kent.

Mijn korte review van Serenity: (auteur Seamus)
http://www.cinenews.be/Movies.Detail.cf ... 98&lang=nl

Europese (UK) release van Serenity DVD is 27 februari
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI ... 95-9543607

ps: als iemand zin heeft om te chatten over farscape, B5 of firefly add me gerust op je msn

• awesomemac
05 dec 2005 23:21 #35 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Firefly
dat was zeker een nadeel dat ze duidelijk vertellen wat er in de serie gebeurd is. Maar goed, al met al een goeie film!!

• Frank
  • Onderwerp Auteur
30 dec 2005 17:44 #36 door Frank
Heb als eindejaarscadeau voor mezelf zeg maar de DVD's van Firefly gekocht, die zonder ondertiteling dus. De serie bevalt me met het herkijken nu wederom erg goed :) . Alleen wat blijkt nu, FOX lijkt het eerste seizoen nu wel op dvd uit te gaan brengen. Ok, het is pas in juli, en dus zal alles nog wel 100x veranderen, maar wel een beetje jammer dit :( . Maar goed, laat ik m'n kijkplezier er maar niet door bederven.

• ayashoka
03 jan 2006 13:15 #37 door ayashoka
Serenity afgelopen week gezien en deze beviel zeer goed. Deed me eigenlijk aan als een heel lange aflevering :)
Mooi uitgewerkt en opgezet. Toegegeven: voor ingewijden was er niet heel veel nieuws onder de zon en sommige dingen kwamen nu niet echt als een superverassing (of waren vrij vroeg duidelijk). Maar of de beoordeling daarom negatief moet zijn!? Er werden veel lopende zaken uit de serie afgesloten en opgehelderd wat me toch een bepaalde 'voldoening' geeft. En natuurlijk heerlijk om weer eens Firefly te zien.

*spoiler* Leuk detail: omdat ik nieuwsgierig was hoe de Reavers eruit zagen, viel het me op dat je hun tronies nooit goed (lees rustig) in beeld krijgt. En voor een duidelijke glimps op een dode Reaver had Whedon geen tijd over... Nu zou je in het 'echt' ook nooit de tijd krijgen om naar ze te kijken, dus waarheidsgetrouw. Misschien een leuk extraatje/motivatie voor DVD kopers? (freeze frame) :)

• Frank
  • Onderwerp Auteur
28 jan 2006 22:51 #38 door Frank
Ik ben inmiddels over de helft van het eerste seizoen met het kijken van de DVD's, wat voor mijn begrippen redelijk snel is, en ik vind het toch erg leuk om de serie zo weer te zien. Zitten een aantal erg leuke en sterke afleveringen tussen. Heb een tijdje zitten twijfelen over de aanschaf van de DVD's maar het is een geslaagde koop geweest :) .

• koiboy
01 feb 2006 13:04 #39 door koiboy
Beantwoord door koiboy in topic Firefly
ik vond het een gaafe serie. jammer dat er maar 1 season is hoop dat de film het een beetje af maakt. en las net dat de serie mischien weer door gaat. Yes :D

• Frank
  • Onderwerp Auteur
01 feb 2006 15:26 #40 door Frank
De film is zeker wel de moeite waard en zou opzich een redelijk goede afsluiting van Firefly geweest zijn. Aan de andere kant zijn er nog genoeg zaken open om nog op een nieuwe film/serie te blijven hopen.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
02 mei 2006 20:00 #41 door Frank
Heb net de Serenity film gekocht. Weet vanavond in ieder geval weer wat te doen :D .

Wie heeft de serie hier al gezien?

• awesomemac
03 mei 2006 02:28 #42 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Firefly
heb de serie maar deels gezien. Wil deze dvdset ook nog kopen (maar wil al zoveel). Komt later wel eens.

• Sosumi
03 mei 2006 02:33 #43 door Sosumi
Beantwoord door Sosumi in topic Firefly
Ik heb de serie en film nu een paar keer gezien en 't is toch een van m'n favorieten...

Voor de mensen die Serenity (of natuurlijk firefly) willen kopen, wacht even tot Serenity Day :mrgreen:

• ayashoka
03 mei 2006 14:31 #44 door ayashoka
Leuk initiatief :D
*kijkt in portemonnaie*
Misschien :P

Heb de serie helemaal gevolgd op TV. Serenity een tijd terug eens gezien, beviel erg goed iig :)

Meer
03 mei 2006 14:52 #45 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Firefly
Ik zal de serie denk ik niet op DVD gaan kopen, maar de film wel.

Serenity is toch nog niet in Nederland te koop? In Duitsland staat de DVD namelijk al wel in de winkels zag ik.

Moderators: audaces
Gemaakt door Kunena