Firefly

• Frank
  • Onderwerp Auteur
09 feb 2005 23:15 #16 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Firefly

doperwtje schreef : eeuhh... "Het" andere forum? :?:

Oeps, dacht dat de meeste van jullie dat wel wisten :lol: . Het forum is het startrek forum waar ik zeer regelmatig kom.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• doperwtje
10 feb 2005 19:25 #17 door doperwtje
Beantwoord door doperwtje in topic Firefly

Frank schreef :

doperwtje schreef : eeuhh... "Het" andere forum? :?:

Oeps, dacht dat de meeste van jullie dat wel wisten :lol: . Het forum is het startrek forum waar ik zeer regelmatig kom.

Ja, er begint me weer iets weer te dagen dat je zoiets ooit eens heb gezegd.

Ach, dat is nu al een tijdje bezig ( ik heb het nu over die hele 'Slechte programma's om Goede Tijden, Goede op Slechte tijden...( een soort van Real Life G.T.S.T. dus.. :lol: ) ).

Ik vind ook dat teveel zenders proberen om op de 'mainstream'kijkers te concentreren, waardoor werkelijke juweeltjes van series op onmogelijke tijden komen. Neem nu eens als willekeurig voorbeeld The West Wing ( o.k: dus niet zó willekeurig) Daar had Frank het vaak over, en toen keek ik het ook eens, en ik vond het best wel goed, alhoewel ik sommige dingen niet helemaal kon volgen omdat ik het nog niet zo goed kende. Maar nu kijk ik het nauwelijks meer, en dat komt voornamelijk omdat het op een tijdstip komt, dat ik dus ECHT niet TV kijk!

Meer
14 feb 2005 13:00 #18 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Firefly

doperwtje schreef : Ik vind ook dat teveel zenders proberen om op de 'mainstream'kijkers te concentreren, waardoor werkelijke juweeltjes van series op onmogelijke tijden komen. Neem nu eens als willekeurig voorbeeld The West Wing ( o.k: dus niet zó willekeurig) Daar had Frank het vaak over, en toen keek ik het ook eens, en ik vond het best wel goed, alhoewel ik sommige dingen niet helemaal kon volgen omdat ik het nog niet zo goed kende. Maar nu kijk ik het nauwelijks meer, en dat komt voornamelijk omdat het op een tijdstip komt, dat ik dus ECHT niet TV kijk!

Het is zo'n cirkel: series met een goede kwaliteit trekken weinig kijkers, dus worden ze op een raar tijdstip neergezet, waardoor er nog minder mensen gaan kijken en de serie uiteindelijk niet verder wordt uitgezonden wegens lage kijkcijfers.

Dan zou je natuurlijk kunnen zeggen dat het allemaal de schuld van de zenders is, maar bijvoorbeeld Yorin heeft Firefly wel primetime uitgezonden. Als er dan geen hoge kijkcijfers zijn heeft het uiteindelijk toch te maken met de mensen zelf: die kijken liever reality troep dan kwaliteit. :?

Hé, waar is de kots-emoticon gebleven? Na ja, jullie kunnen het je zo ook wel voorstellen denk ik. :wink:

• Frank
  • Onderwerp Auteur
14 feb 2005 14:08 #19 door Frank

Zo goed?

Maar iig, dat sommige goede series hier niet goed bekeken worden zal wel liggen aan een combinatie van kijkers (die liever andere 'troep' bekijken) en zenders (die veel met de programma's klooien). Bij een serie WW komt daarbij dat het onderwerp van de serie schijnbaar wat minder aanspreekt (Am. politiek).
Neemt niet weg dat het wel eens fijn is om eens flink boos te zijn op de tv-zenders.

Meer
14 feb 2005 18:22 #20 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Firefly

Frank schreef :

Zo goed?

Helemaal. :mrgreen:

• awesomemac
01 juli 2005 23:01 #21 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Firefly
haha, we gaan heerlijk offtopic.

*moderator edit*
De berichten over de film Gattaca (1997) zijn verplaatst naar een nieuwe topic over deze film.
Het nieuwe topic kan je via deze link bereiken

• Frank
  • Onderwerp Auteur
03 juli 2005 14:36 #22 door Frank
Ondanks dat ik nu al heel lang geen Firefly afleveringen gezien heb en ik de komende tijd er waarschijnlijk ook niet aan toe zal komen, heb ik toch best wel zin in de film. Ik probeer alle spoilers te vermijden, helemaal niets van de film te zien, want ik heb zin mezelf een keer lekker in de bioscoop te verrassen (ik kom er toch al zo weinig). Ik ben absoluut geen film kijker, maar dit is toch wel een film die ik echt wil zien. Nu maar hopen dat de film ergens in de buurt zal gaan draaien, zo bekend zal de naam Serenity nou ook weer niet bij het publiek zijn :( (en dat terwijl er niet eens van die vreemde afschrikwekkende aliens in voorkomen :wink: ).
De wereld is oneerlijk. Voyager wordt nog wekelijks om 18:00 herhaald, maar Firefly is na 1x uitzenden na middernacht verdwenen en nu al helemaal nergens meer te zien.

• Entil'Zha
04 aug 2005 07:04 #23 door Entil'Zha
Beantwoord door Entil'Zha in topic Firefly
Hi,
heb me de DVD box van Firefly aangeschaft en reeds bekeken.
Daar komt dan ook een mening bij...
Het idee is verfrissend, een scifi western 8)
Nu ik vind de opbouw van de serie niet verschillend dan andere gelijkaardige series, met name de crew die samengesteld wordt in de eerste afleveringen, allen uiteenlopende karakters etc.
Toch vind ik deze serie beter als bv. Andromeda (goed begonnen die serie, maar niet lang volgehouden imo)
Firefly brengt naar mijn mening sterke afleveringen en weet zijn niveau te houden doorheen het seizoen.

Mijn favoriet personage: Kaylee (Jewel Staite), the mechanic
:lol:

Ik denk dat Firefly ook makkellijker te slikken is voor de niet-scifi fan. Er is namelijk geen enkele alien te zien (zover ik me herinner toch) wat al veel scheelt.

Eindconclusie:
Uiteraard geen match voor Farscape maar toch een leuke serie om te zien. Leuk idee en hopelijk een mooi vervolg met 'Serenity'.

• awesomemac
04 aug 2005 14:46 #24 door awesomemac
Je hebt de serie hiervoor nooit gezien dan?

• Entil'Zha
04 aug 2005 14:57 #25 door Entil'Zha
Beantwoord door Entil'Zha in topic Firefly
Nee, nooit tevoren gezien
De reviews van deze serie leken me goed en als scifi fan was de aanschaf snel beslist :P

• awesomemac
11 aug 2005 11:19 #26 door awesomemac
en als je dan de trailer ziet van FireFly word je helemaal nieuwsgierig :)

Linkje

• kikkertje
11 aug 2005 14:59 #27 door kikkertje
Beantwoord door kikkertje in topic Firefly
Ik verlang ook naar deze film. (niet enkel omdat een megahit van een gecancellde serie naar film goed nieuws is voor toekomst farscape; maar ook omdat het me echt iets lijkt!)

• awesomemac
12 aug 2005 01:47 #28 door awesomemac
Idd, nu nog ff wachten en wachten....

• Frank
  • Onderwerp Auteur
06 nov 2005 17:32 #29 door Frank
De film komt maar in 12 bioscopen in Nederland, zie verschillende sites :x . Waarschijnlijk wordt dat voor mij een reisje Ede of Eindhoven oid.

• awesomemac
15 nov 2005 12:00 #30 door awesomemac
aha, dus toch in de bios? Beter dan!

Moderators: audaces
Gemaakt door Kunena