Firefly

• Frank
  • Onderwerp Auteur
25 aug 2004 11:41 #1 door Frank
Firefly werd gestart door Frank
Firefly

*Kijk voor de Firefly informatie afdeling hier de website*

De serie is een tijdje geleden geheel uitgezonden door Yorin; helaas op verkeerde volgorde, maar goed. De serie is na seizoen 1 stop gezet, maar als het goed is komt er een bioscoopfilm aan 8) .
Ik vind het idee van Firefly erg verfrissend. Een beetje een western-achtige sf, met voor de verandering een goed verhaal. Ik hoop als de film een succes is, dat de serie door kan worden gezet (maar dat zal wel weer gebeuren). De karakters uit deze serie waren erg goed, sommige series halen die niveau niet in 7 seizoenen - 3x raden na welke series ik verwijs :wink: .
Met dank aan tvtome voor alle informatie hieronder.

Firefly is set four hundred years from today in the Union of Planets, a government established after a bitter civil war. Under the leadership of Malcolm Reynolds, a renegade who fought against the new government, the crew of the Firefly-class vessel "Serenity" must struggle to survive any way they can. They fly to the border planets to keep away from the Alliance and below it's radar. This series has been described as a "science fiction western" but will be different from other space based shows as it will feature no aliens.

Each of the crew members has a special role. Malcolm Reynolds holds the duty as Captain - he is a defeated soldier who opposed the unification of the planets by the Alliance to no avail. Striving to be normal, he must keep all his crew members on task and have Serenity flying safely. Zoe (aka The Soldier) is extremely loyal to Reynolds as she served with him during the war and owes her life to him. Zoe has the strength and experience to take command of the ship, if necessary. Her husband, Wash is the pilot of the ship and is unassuming, self-deprecating and calm with a sense of humour. The mechanic of the ship is the experienced engineer, Kaylee while the Ambassador is Inara and the Mercenary is the tough, ultimately loyal, and unpleasant Jayne. Simon is the doctor on Serenity and comes from a wealthy family and has a privileged upbringing. His sister, River (aka The Fugitive) is an experienced psychic who can read most minds. And lastly, Book or "The Shepherd", an old and wise priest.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Macros de Zwarte
25 aug 2004 16:37 #2 door Macros de Zwarte
Beantwoord door Macros de Zwarte in topic Firefly
leuke serie; cowboy scifi, best wel orgineel; een paar afleveringen van gezien, aanrader

• doperwtje
25 aug 2004 19:36 #3 door doperwtje
Beantwoord door doperwtje in topic Firefly
ik het het eens een keer gezien. Het was best wel aardig, maar sprak me toch niet zo erg aan. Misschien kwam dat door de aflevering in spé, maar daarna heb ik er niet meer naar gekeken.
Wat ik alleen jammer vind, is dat er van deze SF-serie wél reclame wordt gemaakt, maar niet van Farscape!

• Frank
  • Onderwerp Auteur
25 aug 2004 20:26 #4 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Firefly
Firefly werd ook op een ander tijdstip uitgezonden, zaterdags om 21:00. Waarom de veel betere behandeling als Farscape, dat weet ik niet.
Oh, en wie Firefly gaat kijken, begin alsjeblieft met Serenity, part I & II en niet op de stomme Yorin volgorde. Die volgorde is vrij waardeloos.

• Macros de Zwarte
25 aug 2004 21:24 #5 door Macros de Zwarte
Beantwoord door Macros de Zwarte in topic Firefly
Beetje vaag; dat ze twee scifi series in die tijd op zelfde tijdstip zetten bij het zelfde televisie bedrijf :roll: ;

• Frank
  • Onderwerp Auteur
25 aug 2004 23:08 #6 door Frank
Je bedoelt Andromeda en Firefly neem ik aan :?: . Ja, dat was echt te belachelijk voor woorden.

Meer
30 aug 2004 16:17 #7 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Firefly
Ik heb een paar keer gekeken, vooral omdat iedereen zegt dat het zo'n fantastische serie is. En hoewel het er wel goed uitzag, trok het me toch niet. Misschien heb ik Firefly niet echt een kans gegeven, maar ik heb nooit begrepen wat deze serie nou zo veel beter dan de rest maakte.

Bovendien kon ik er maar niet aan wennen om een ruimteschip door het beeld te zien vliegen en dan western muziek op de achtergrond te horen. Dan klonk gewoon 'verkeerd' in mijn oren. :roll:

• Frank
  • Onderwerp Auteur
30 aug 2004 16:45 #8 door Frank
Aan de muziek moet je je idd niet storen; op een gegeven moment ben ik het eigenlijk best wel gaan waarderen.
En wat de serie zoveel beter maakt dan de andere (sf)series. De series heeft personages in een paar afleveringen betere neergezet dan sommige series in meer dan een paar seizoenen. Ook pakt de serie punten uit voorgaande afleveringen weer terug waardoor de serie eigenlijk bezig was met het begin van een soort story-arc.
Verder raad ik iedereen aan om als eerst de pilot te kijken. De verhalen zijn los best wel te begrijpen, maar je ziet het nut er niet zo achter.

• kikkertje
12 nov 2004 12:10 #9 door kikkertje
Beantwoord door kikkertje in topic Firefly
Op scifi.com maken ze al veel reclame voor de film die eraan komt. In hun nieuwsberichten staat die voor april 2005, hoe lang het duurt totdat de andere kant van de oceean die te zien krijgt staat natuurlijk weer niet vermeld, grrr ;-)

Meer
12 nov 2004 16:13 #10 door audaces

kikkertje schreef : Op scifi.com maken ze al veel reclame voor de film die eraan komt. In hun nieuwsberichten staat die voor april 2005, hoe lang het duurt totdat de andere kant van de oceean die te zien krijgt staat natuurlijk weer niet vermeld, grrr ;-)

Het is ook afwachten of de film hier uberhaupt wel in de bioscoop komt. Er zijn wel meer goede (SF-)films die hier niet eens in de bios te zien waren, bijvoorbeeld Gattica (dacht ik tenminste).

Ik heb me trouwens voorgenomen Firefly nog een kans te geven en, wanneer dat mogelijk zal zijn, ook de film te gaan bekijken.

• Frank
  • Onderwerp Auteur
30 jan 2005 15:48 #11 door Frank
Yorin gaat Firefly herhalen vanaf donderdag 24 maart elke maandag tot en met donderdag rond 00:20 's nachts :D .

• awesomemac
30 jan 2005 16:54 #12 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Firefly
Kijk, mooi, kan ik het een keer goed gaan volgen.

Meer
08 feb 2005 18:58 #13 door audaces

Frank schreef : Yorin gaat Firefly herhalen vanaf donderdag 24 maart elke maandag tot en met donderdag rond 00:20 's nachts :D .

Alsof ik op dat tijdstip niks anders te doen heb...

RTL 5 deed dat een jaar of wat geleden ook met Earth 2, maar dat begon dan pas om 01.00 uur.

Volgens mij willen al die tv zenders niet eens dat er mensen naar hun programma's gaan kijken. :roll:

• Frank
  • Onderwerp Auteur
08 feb 2005 19:29 #14 door Frank

Audaces schreef : Volgens mij willen al die tv zenders niet eens dat er mensen naar hun programma's gaan kijken. :roll:

Was laatst al een kleine discussie over op "het" andere forum. Het enige wat zal helpen is dat wel massaal niet meer naar programma's als Idols, Expeditie Robinson, Hart van Nederland, voetbal bij de commercielen, blabla kijken en dat zie ik voorlopig niet gebeuren.

• doperwtje
09 feb 2005 18:37 #15 door doperwtje
Beantwoord door doperwtje in topic Firefly

Frank schreef :

Audaces schreef : Volgens mij willen al die tv zenders niet eens dat er mensen naar hun programma's gaan kijken. :roll:

Was laatst al een kleine discussie over op "het" andere forum. Het enige wat zal helpen is dat wel massaal niet meer naar programma's als Idols, Expeditie Robinson, Hart van Nederland, voetbal bij de commercielen, blabla kijken en dat zie ik voorlopig niet gebeuren.

eeuhh... "Het" andere forum? :?:

Moderators: audaces
Gemaakt door Kunena