Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Trekscaper
01 apr 2006 21:14 #31 door Trekscaper
Beantwoord door Trekscaper in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Vanaf vandaag is de BBC gestart met promoten en op de BBC site is de eerste trailer verschenen:
http://www.bbc.co.uk/doctorwho/video/index.shtml

Ziet er heel goed uit Nog 2 weekjes

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• koiboy
01 apr 2006 23:36 #32 door koiboy
Beantwoord door koiboy in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)

awesomemac schreef : haha, ik dacht al dat je zo'n reactie zou geven haha. Tis volgens mij wel wennen als je deze serie gaat kijken, maar ach...vond Farscape eerst ook maar vreemd.

tja hij is toch ook raar plastic dat de wereld over wil nemen. maar vind het wel leuk. lekkere droge humor.

heb nog maar 1 aflevering gezien maar de trailers zien er echt goed uit. vind het ook wel een interesante serie denk dat ik hem wel een tijdje ga volgen.

• Sosumi
02 apr 2006 01:12 #33 door Sosumi
Beantwoord door Sosumi in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Ghehehe Doctor Who is niet echt te vergelijken met "standaard" scifi maar wel een super leuke serie (en dan ook nog eens Billie Piper er in die een betere actrice is dan de zangeres die ze was :P )

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
03 apr 2006 17:53 #34 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)

koiboy schreef :

awesomemac schreef : haha, ik dacht al dat je zo'n reactie zou geven haha. Tis volgens mij wel wennen als je deze serie gaat kijken, maar ach...vond Farscape eerst ook maar vreemd.

tja hij is toch ook raar plastic dat de wereld over wil nemen. maar vind het wel leuk. lekkere droge humor.

heb nog maar 1 aflevering gezien maar de trailers zien er echt goed uit. vind het ook wel een interesante serie denk dat ik hem wel een tijdje ga volgen.

ik vond het eerst een nogal gewaagde pilot met die poppen - het onderwerp dan ;) Zal sommigen bijv. totaal niet aanspreken. Voordeel is dan wel weer dat als je het leuk vond, je de rest van de serie zeker ook kan kijken ;)

• Blaidd drwg
03 apr 2006 23:22 #35 door Blaidd drwg
Beantwoord door Blaidd drwg in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)

ayashoka schreef :

koiboy schreef :

ik vond het eerst een nogal gewaagde pilot met die poppen - het onderwerp dan ;) Zal sommigen bijv. totaal niet aanspreken. Voordeel is dan wel weer dat als je het leuk vond, je de rest van de serie zeker ook kan kijken ;)

De plastic invasie zal inderdaad voor degenen die niet bekend zijn met de oude serie vreemd overkomen. Met het oog op de oude serie was het echter een passende introductie van de nieuwe serie! De derde Doctor (Jon Pertwee) startte ook met een invasie van de Autonen. De etalagepoppen zijn toen voor het eerst gebruikt. Later is ook de Master (een aartsvijand van de Doctor) geintroduceerd in een aflevering waarin de Autonen een tweede invasiepoging deden.
De invasie in de nieuwe serie was dus de derde op rij.

Duidelijk is dat de eerste aflevering zowel de fans als ook de nieuwkomers aanspreekt 8)

Passende en leuke introductie, ben benieuwd hoe series 2 begint :shock:

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
05 apr 2006 14:35 #36 door ayashoka

Blaidd drwg schreef :

ayashoka schreef :

koiboy schreef :

De plastic invasie zal inderdaad voor degenen die niet bekend zijn met de oude serie vreemd overkomen. Met het oog op de oude serie was het echter een passende introductie van de nieuwe serie! De derde Doctor (Jon Pertwee) startte ook met een invasie van de Autonen. De etalagepoppen zijn toen voor het eerst gebruikt. Later is ook de Master (een aartsvijand van de Doctor) geintroduceerd in een aflevering waarin de Autonen een tweede invasiepoging deden.
De invasie in de nieuwe serie was dus de derde op rij.

Leuke keuze van de makers! (ook leuk voor fans, zoals jij, die de oude serie gezien hebben)

Blaidd drwg schreef : Passende en leuke introductie, ben benieuwd hoe series 2 begint :shock:

Nieuwsgierig makende trailer :) ook weer aandacht voor buitenaardse locaties - en een aantal nieuwe vijanden - oud en nieuw :)
Kan niet mis gaan :P

• Kaigamo
08 apr 2006 18:34 #37 door Kaigamo
Beantwoord door Kaigamo in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Mooi nog een week. Can't wait. Geduldig zijn is nooit mijn sterkste kant geweest :roll:

• Trekscaper
14 apr 2006 12:11 #38 door Trekscaper
Beantwoord door Trekscaper in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Morgen is het zover, om 20.15 begint seizoen 2 op BBC 1. Als voorproefje voor het 2e seizoen zond de BBC een bijna 3min durende trailer uit. Deze bevat veel spoilers!!!

http://www.drwho.de/media/trailer/trail ... on28-c.mpg

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
28 apr 2006 13:21 #39 door ayashoka
Jammer - de VPRO weet nog niets over de Nederlandse uitzenddata van de nieuwe Doctor Who. Hier het antwoord (neem aan dat ze geen bezwaren hebben tegen publicatie)

Op het ogenblik is niets zeker in (publieke)omroepland. De
uitzendschema's worden op het ogenblik samengesteld. Wij hopen
binnenkort meer te weten over het uitzenden van de diverse programma's
en aangekochte series.

Meer
28 apr 2006 21:24 #40 door audaces
Beantwoord door audaces in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Inderdaad jammer. Dan moeten we het voorlopig maar even bij de BBC houden. :wink:

• awesomemac
29 apr 2006 11:32 #41 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Vanavond niet vergeten, niet vergeten :wink:

• awesomemac
30 apr 2006 23:44 #42 door awesomemac
Frans, ik heb op je website vele dingen gelezen over Dr. Who, zeer duidelijk allemaal. Echt nooit geweten dat er zoveel Doctors zijn geweest. En kan me opeens wel een Dr. Who herinneren, die van begin jaren 80. Tom Baker, die heb ik vaak gezien op tv toen. Zullen wel herhalingen zijn geweest aangezien ik van 1976 ben.

• Blaidd drwg
01 mei 2006 23:36 #43 door Blaidd drwg
Beantwoord door Blaidd drwg in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)

awesomemac schreef : Frans, ik heb op je website vele dingen gelezen over Dr. Who, zeer duidelijk allemaal. Echt nooit geweten dat er zoveel Doctors zijn geweest. En kan me opeens wel een Dr. Who herinneren, die van begin jaren 80. Tom Baker, die heb ik vaak gezien op tv toen. Zullen wel herhalingen zijn geweest aangezien ik van 1976 ben.

Ik denk niet dat het Tom Baker is geweest, die uitzendingen zijn in je geboortejaar geweest. De Doctor die je bedoeld is Peter Davison. Ik vermoed dat het in de jaren '80 is uitgezonden omdat Peter bekend was vam de serie 'James Herriot'. Peter speelde de Doctor vanaf 1981.
Ik moet nog steeds eens wat krantenarchieven raadplegen om de juiste uitzenddata terug te vinden :?

• awesomemac
02 mei 2006 01:12 #44 door awesomemac
Dat kan, maar toch kan ik me Tom Baker beter herinneren dan Davison. Want zijn gezicht zei mij echt niets.

• awesomemac
07 mei 2006 23:37 #45 door awesomemac
Wat vinden we eigenlijk van de nieuwe Doctor? Ik vind hem leuk, heeft een flinke dosis humor, speelt goed en alles is perfect van zijn gezicht af te lezen.

Seizoen 1 heb ik net besteld op dvd, zodat ik deze keer alle afleveringen kan gaan kijken. Zoals al eerder hier op het forum werd gezegd, ben over!

Moderators: audaces
Gemaakt door Kunena