Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)

Enquete:

Totaal aantal stemmers: 0
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • ayashoka
  • Onderwerp Auteur
05 mei 2005 23:24 #16 door ayashoka
Beantwoord door ayashoka in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Volg het nu al een tijdje (trouw), en het is OK voor een eerste seizoen. Ik heb geen zin/tijd om een hele analyse/critique te schrijven, maar een paar dingen:

Alles is mooi verzorgd, dat zeker, en het heeft me niet verveeld tot nu toe. Elke aflevering heeft een andere setting en omgeving. Alleen het tempo is vaak hoog - 't verveelt daardoor niet, maar de dialogen worden zo ook weer kort :(

Of je er tussenin in kan springen? Moet kunnen - vooral als je een klein beetje bekend ben met Doctor Who. het concept is simpel, de storyarc is nog aan het opbouwen, maar je zult zeker wat gemist hebben qua karakter introducties en stukjes voorgeschiedenis die verteld worden.

maar em... als ik moest kiezen: toch Farscape ;)

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

• kikkertje
06 mei 2005 13:14 #17 door kikkertje
Beantwoord door kikkertje in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
kheb het tot nu toe ook altijd vergeten te bekijken, wat erg jammer is daar ik zoveel goeie reacties lees.
kben 20j en nog helemaal niet vertrouwd met het verhaal, maar kzal proberen het morgen eeens niet te vergeten - hoewel het zo'n raar tijdsslot heeft!

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
06 mei 2005 15:38 #18 door ayashoka

kben 20j en nog helemaal niet vertrouwd met het verhaal,

Als je op de oude serie doelt: ben ook maar 21, dus de oude serie nooit gezien ;)
Maar met een beetje lees en indenkwerk op het web, ben je snel genoeg bekend met de (oude) serie :)
De nieuwe serie is natuurlijk wel een verlengde van de oude series, maar alles wat je moet weten van het verleden wordt wel verteld - beetje voor beetje...

• kikkertje
16 juni 2005 18:50 #19 door kikkertje
Beantwoord door kikkertje in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)

ayashoka schreef : De nieuwe serie is natuurlijk wel een verlengde van de oude series, maar alles wat je moet weten van het verleden wordt wel verteld - beetje voor beetje...

heb ik gemerkt, en ik ben echt een fan van deze serie geworden, lekker fantasierijk en typisch brits! Och, ik ben zo benieuwd naar de seizoensfinale, nu zaterdag (en de kerstmisspecial en het al goedgekeerde tweede seizoen met een nieuwe doctor)

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
25 nov 2005 23:02 #20 door ayashoka
Oud nieuws, maar wel de moeite om te vermelden: de BBC zal de uitzending van seizoen 2 beginnen op één van de kerstdagen. Zie hier de counter, en een plaatje van de nieuwe doctor -> http://www.bbc.co.uk/doctorwho/

• Frank
26 nov 2005 11:37 #21 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
Oh, vanmiddag zendt één de eerste aflevering van de nieuwe serie uit om 15:55.

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
26 nov 2005 19:27 #22 door ayashoka
Jammergenoeg gemist :(
Wel bedankt voor de tip!

• awesomemac
05 dec 2005 23:15 #23 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
op de BBC vergeet ik het telkens, dus kijk nu maar de Belgische zender.

• Blaidd drwg
14 mrt 2006 18:37 #24 door Blaidd drwg
Beantwoord door Blaidd drwg in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)

doperwtje schreef : Ach, ik heb er nooit iets van gezien, dus wie nu in het algemeen de grootste barbaar is, is over te twisten...

Persoonlijk lijkt het me wel een beetje.. nou ja, duf. Die orginele serie is al meer dan 40 jaar oud, zit er dan in zo'n remake werkelijk nog genoeg nieuwigheidjes om een toekomstig publiek aan zich te binden, of is het alleen boeiend voor de échte fans?

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:
Doctor Who zal nooit vervelen, omdat het scala aan verhalen schier oneindig is. Het enig vaste aan Doctor Who is het feit dat hij door tijd en ruimte kan reizen. Verder is alles vrij.

• Blaidd drwg
14 mrt 2006 18:45 #25 door Blaidd drwg

ayashoka schreef :

kben 20j en nog helemaal niet vertrouwd met het verhaal,

Als je op de oude serie doelt: ben ook maar 21, dus de oude serie nooit gezien ;)
Maar met een beetje lees en indenkwerk op het web, ben je snel genoeg bekend met de (oude) serie :)
De nieuwe serie is natuurlijk wel een verlengde van de oude series, maar alles wat je moet weten van het verleden wordt wel verteld - beetje voor beetje...

Misschien ook niet! Tot nu toe zijn er 670 afleveringen gemaakt en het ziet er naar uit dat er nog wel wat bij komen. Natuurlijk zijn er referenties naar het verleden, vooral in de eerste aflevering.

Ik ken de oude serie vrij goed en heb alle 7 Doctors in actie gezien, maar toch moet ik zeggen dat de nieuwe serie verassend verfrissend en orgineel is. Er zijn wel referenties, maar ook weer niet te veel. Het gevaar bestaat dat een nieuwe serie zwaar rust op de oude en alleen maar in een modern jasje gestoken is. Gelukkig is dat hier niet gebeurd een prestatie op zich!

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
15 mrt 2006 13:07 #26 door ayashoka

Blaidd drwg schreef :

doperwtje schreef : Ach, ik heb er nooit iets van gezien, dus wie nu in het algemeen de grootste barbaar is, is over te twisten...

Persoonlijk lijkt het me wel een beetje.. nou ja, duf. Die orginele serie is al meer dan 40 jaar oud, zit er dan in zo'n remake werkelijk nog genoeg nieuwigheidjes om een toekomstig publiek aan zich te binden, of is het alleen boeiend voor de échte fans?

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:
Doctor Who zal nooit vervelen, omdat het scala aan verhalen schier oneindig is. Het enig vaste aan Doctor Who is het feit dat hij door tijd en ruimte kan reizen. Verder is alles vrij.

Klopt - om te beginnen: vermenigvuldig tijd met het aantal situaties en evt. ook buitenaardse samenlevingen en werelden. Alle zijn bijna oneindig in aantal, wat 'aardig' wat mogelijkheden geeft. :)

Maar waar doperwtje denk vooral op doelde is de stijl van de serie - valt deze niet teveel in herhaling? Ik kan hier niet over oordelen. Ook ligt zoiets sterk aan je eigen beleving als fan. Maar zoals je zelf antwoord (als Dr. Who expert :) ):

Blaidd drwg schreef : Ik ken de oude serie vrij goed en heb alle 7 Doctors in actie gezien, maar toch moet ik zeggen dat de nieuwe serie verassend verfrissend en orgineel is. (..) Het gevaar bestaat dat een nieuwe serie zwaar rust op de oude en alleen maar in een modern jasje gestoken is. Gelukkig is dat hier niet gebeurd een prestatie op zich!

Ging er ergens ook niet van uit dat de nieuwe serie minder zou zijn - na het kijken valt het me vooral op dat er duidelijk veel aandacht aan besteed is - de makers hebben hier dus gelukkig goed over nagedacht ;) En de energieke performance van Eccleston alleen al zou de serie kunnen dragen :D

Blaidd drwg schreef : Tot nu toe zijn er 670 afleveringen gemaakt en het ziet er naar uit dat er nog wel wat bij komen.

Zo :shock: dat zijn er nogal wat...

Blaidd drwg schreef : Maar Tennant maakt het weer helemaal goed en geeft weer een geheel eigen draai aan de Doctor.

Agreed :)

• Blaidd drwg
28 mrt 2006 23:34 #27 door Blaidd drwg
Volgens Outpost gallifrey start series 2 van Doctor Who op 15 april as. op BBC1 om 7:00pm.

zie ook: http://www.gallifreyone.com/news.php

:D :D

• ayashoka
  • Onderwerp Auteur
31 mrt 2006 18:03 #28 door ayashoka

Blaidd drwg schreef : Volgens Outpost gallifrey start series 2 van Doctor Who op 15 april as. op BBC1 om 7:00pm.

zie ook: http://www.gallifreyone.com/news.php

:D :D

Da's heel mooi nieuws! :D Gaat direct in de agenda.
Kunnen we halverwege S2 en daarna (belangrijker) nog doorgenieten met Torchwood :D Dat wordt dan bijna een half jaar continu Doctor Who op de buis :P

• koiboy
01 apr 2006 18:53 #29 door koiboy
Beantwoord door koiboy in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
heb net de eerste aflevering gezien. wat een maffe serie is dat zeg :D wel geinig. heb de oude ook op dvd maar heb nog niet de moed gehad om die te gaan zien.

• awesomemac
01 apr 2006 20:06 #30 door awesomemac
Beantwoord door awesomemac in topic Nieuwe Doctor Who (algemeen topic)
haha, ik dacht al dat je zo'n reactie zou geven haha. Tis volgens mij wel wennen als je deze serie gaat kijken, maar ach...vond Farscape eerst ook maar vreemd.

Moderators: audaces
Gemaakt door Kunena