Forum (archief, 2002-2016)

Welkom

Meer weten over dit forum? Kijk dan op onze FAQ pagina: Wat is er met het forum gebeurd?

Missie Aarde (2015)

Meer
28 aug 2014 14:28 #1 door audaces
audaces heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Missie Aarde (2015)

Nederlandse SF comedy. In 2063 gaan Nederlandse astronauten op zoek naar een nieuwe thuisplaneet voor de mensheid nadat de aarde bijna geheel is overstroomd.

Lees verder...

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
01 sept 2014 20:11 #2 door bramkaandorp
bramkaandorp antwoordt op het onderwerp: Missie Aarde (Nog niet op tv geweest): Ik weet het
Wat denken jullie ervan dat deze serie op tv komt?

Aan de ene kant denk ik dat het geweldig is dat er weer eens een Nederlandse science fiction serie wordt gemaakt, maar aan de andere kant is het comedy, en voor mij is de combinatie science fiction en comedy nogal een hit or miss.

Een van de potentiële problemen die veel van deze combinaties hebben is dat ze het science fiction deel van de mix totaal niet serieus nemen. Zelfs al maak je comedy, dan hoeft dat nog niet ten koste te gaan van goede wetenschappelijke gronding van de serie.

Maar ik loop eigenlijk te veel op de feiten vooruit.

Thoughts?

Meer
09 sept 2014 20:25 #3 door audaces
audaces antwoordt op het onderwerp: Missie Aarde (Nog niet op tv geweest): Ik weet het
Ik ben echt reuze benieuwd!

Ten eerste is het natuurlijk super dat er een Nederlands SF project op tv komt. Maar zoals je al zei, de combinatie SF en comedy pakt helaas niet altijd even goed uit. Ik ben zelf een grote fan van het Britse Red Dwarf, dus ik hoop op iets soortgelijks.

Het is echter gewoon nog te vroeg om daar nu al een zinnig woord over te kunnen zeggen denk ik. De beschrijving klinkt in ieder geval veel belovend.

Eerst maar eens een trailer afwachten.

Meer
09 sept 2014 21:16 #4 door bramkaandorp
bramkaandorp antwoordt op het onderwerp: Missie Aarde (Nog niet op tv geweest): Ik weet het
Mee eens. Het viel me op hoe vaak science fiction enkel wordt gebruikt als een punchline, in plaats dat men de wetenschap zo goed mogelijk navolgt, en vervolgens uit de realistische omgeving humor haalt, zoals bijvoorbeeld hoe men de behoefte doet in gewichtloosheid, of het feit dat je niet makkelijk elkaar kunt mijden in een klein ruimteschip.

Meer
09 nov 2014 10:24 #5 door agravain
agravain antwoordt op het onderwerp: Missie Aarde (Nog niet op tv geweest): Ik weet het
Over het comedy deel maak ik me ook wel zorgen, maar het kan ook goed uitpakken. Het is ook wel mooi dat er een SF serie in Nederland geproduceerd wordt.
Nog maar een paar weken wachten en dan zullen we het wel zien.

Meer
21 dec 2014 21:33 - 27 dec 2014 11:32 #6 door audaces
audaces antwoordt op het onderwerp: Missie Aarde (Nog niet op tv geweest): Ik weet het
Ze hebben ook een Facebook pagina: www.facebook.com/missieaarde

Daar staan foto's op van de cast en de set.

Een eerste recensie van Missie Aarde op www.hebban.nl/blogs/binnenkort-leuke-sf-...y-op-tv-missie-aarde
Klinkt redelijk positief, dus ik ben nog steeds optimistisch! :)

Meer
20 jan 2015 19:34 #7 door audaces
audaces antwoordt op het onderwerp: Missie Aarde (2015)
De eerste twee afleveringen zijn inmiddels uitgezonden. Ik vind het een zeer geslaagde serie, dit soort humor ligt me wel. Het sciencefiction element speelt weliswaar een onderschikte rol in het verhaal, maar daar kan ik wel mee leven. :)

Meer
17 feb 2015 23:27 #8 door bramkaandorp
bramkaandorp antwoordt op het onderwerp: Missie Aarde (2015)
De serie is afgelopen (ten minste, dit seizoen, ze hebben namelijk al een tweede seizoen gekregen), en ik ben blij dat ik gekeken heb. Niks te extravagant, goede humor, en de chemie (alsook het gebrek aan chemie bij veel personages) is geweldig om te zien.

Communicatie met aarde is zonder vertraging, en er zijn ook andere dingen die totaal niet kloppen, maar die zijn ondergeschikt aan een ijzersterke cast.

Ik zou het haast "The Office in de ruimte" noemen, maar daar zou ik het onrecht mee aandoen, want het is echt een eigen serie.

Meer
18 feb 2015 13:48 #9 door audaces
Helemaal mee eens. Ik vind het een geweldige serie en ben dus enorm blij dat er een vervolg komt.

Meer
24 mrt 2015 22:45 #10 door mattymat
mattymat antwoordt op het onderwerp: Missie Aarde (2015)
Er had van mij wel iets meer SF context in gemogen. Ze zaten op een ruimteschip, okee. Maar het verhaal speelde zich ook zo goed als alleen maar daar binnen af. Hopelijk gaan ze in het komende seizoen nog wat nieuws tegenkomen.

Kick at the darkness until it bleeds light

Meer
15 mrt 2016 16:57 #11 door agravain
agravain antwoordt op het onderwerp: Missie Aarde (2015)
Zondag is het eerste deel van seizoen 2 uitgezonden. Heeft iemand dit gezien?

Meer
16 mrt 2016 21:26 #12 door bramkaandorp
bramkaandorp antwoordt op het onderwerp: Missie Aarde (2015)
Ik heb hem bekeken.

Het was een grappige aflevering, met een duidelijke boodschap over slechte communicatie met de pers.

De wetenschap was... meh?

Waarschuwing: Spoiler! [ Click to expand ]

Kurt was uiteraard weer geweldig ongemakkelijk.

Meer
17 mrt 2016 10:44 #13 door audaces
Persoonlijk vond ik het een erg leuke aflevering. Fijn dat de serie weer terug is! Het is en blijft uiteraard een comedy, dus ik verwacht geen ijzersterke wetenschappelijke onderbouwingen in dit verhaal. Toch vind ik het leuk dat er eindelijk een beetje meer SF context in het verhaal is gekomen (i.p.v. alleen de normale kantoor perikelen die je ook in bijvoorbeeld The Office tegenkomt).

Meer
18 mrt 2016 16:24 #14 door agravain
agravain antwoordt op het onderwerp: Missie Aarde (2015)
Nu moet ik zeggen dat ik Harold vóór en na de landing qua activiteit nou niet echt veel vond verschillen :) . Ik kijk al weer uit naar de volgende aflevering.

Moderators: audaces