Forum (archief, 2002-2016)

Welkom

Meer weten over dit forum? Kijk dan op onze FAQ pagina: Wat is er met het forum gebeurd?

Welke nieuwe series kijken jullie naar uit?

Meer
31 okt 2014 12:15 - 31 okt 2014 19:21 #1 door audaces
audaces heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Welke nieuwe series kijken jullie naar uit?
Het komende jaar belooft voor SF fans een goed jaar te gaan worden. Er gaan namelijk een hele rits nieuwe series in première. Vooral de programmering van zender Syfy valt op. Na vele jaren weinig nieuwe SF series te hebben voortgebracht (wat toch vreemd is, voor een zelfverklaarde SF zender) lijkt Syfy ineens helemaal terug te keren naar zijn roots. Ook opvallend is de komst van Nederlands eerste sciencefiction comedy.

Het komende jaar mogen we o.a. verwachten:

Ascension (6 afleveringen, in december 2014 op Syfy)
Miniserie. In 1963 lanceerden de Amerikanen in het geheim een ruimteschip met aan boord honderden mannen, vrouwen en kinderen. 50 jaar wordt er aan boord een moord gepleegd.

Missie Aarde (6 afleveringen, vanaf 4 januari 2015 op NPO 3)
Nederlandse sciencefiction comedy. Zeven Nederlandse astronauten gaan in 2063 op zoek naar een nieuwe thuisplaneet voor de mensheid nadat de aarde bijna geheel is overstroomd.

12 Monkeys (13 afleveringen, vanaf januari 2015 op Syfy)
Tv-remake van de gelijknamige bioscoopfilm uit 1995. Een man uit de toekomst moet in het heden de uitbraak van een dodelijke ziekte voorkomen.

Sense8 (10 afleveringen, begin 2015 op Netflix)
Van de makers van Babylon 5 en The Matrix. Over acht totaal verschillende mensen van over de hele wereld, wiens gedachten plotseling met elkaar gelinkt zijn.

Dark Matter (13 afleveringen, in 2015 op Syfy)
Van de makers van de Stargate spin-offs. Een groep mensen wordt wakker op een ruimteschip. Ze hebben geheugenverlies en weten niet wie ze zijn of wat hun missie is.

Heroes Reborn (13 afleveringen, in 2015 op NBC)
Reboot van het Heroes (2006-2010) universum.

Killjoys (10 afleveringen, in 2015 op Space en Syfy)
Van de producenten van Orphan Black. Drie interplanetaire premiejagers moeten criminelen opsporen in een politiek onstabiel sterrenstelsel, dat aan de vooravond staat van een oorlog.

Childhood’s End (6 afleveringen, in 2015 op Syfy)
Gebaseerd op het gelijknamige boek van Arthur C. Clarke. Buitenaardse wezens komen naar de aarde voor een vreedzame invasie.

The Expanse (10 afleveringen, in 2015 op Syfy)
Boek verfilming. Zo’n 200 jaar in de toekomst gaat Detective Miller op zoek naar een vermiste vrouw. Hij ontdekt een samenzwering.

Welke series kijk jij het meeste naar uit?

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
31 okt 2014 12:38 #2 door audaces
audaces antwoordt op het onderwerp: Naar welke nieuwe series kijken jullie uit?
Ik zelf ben erg benieuwd naar:

- Missie Aarde (zou erg leuk kunnen worden, mits goed gedaan)
- Ascension (klinkt erg interessant)
- Childhood’s End (ik hoop dat ze het boek mooi kunnen verfilmen)

Op Heroes Reborn zit ik eerlijk gezegd totaal niet meer te wachten. Daar ben ik destijds al helemaal op afgeknapt. Erg jammer, want het eerste seizoen was zo goed.

Meer
09 nov 2014 10:10 #3 door agravain
agravain antwoordt op het onderwerp: Welke nieuwe series kijken jullie naar uit?
Naar de nieuwe Nederlandse SF serie ben ik ook benieuwd. Ik hoop dat het wat is.

Meer
14 nov 2014 10:07 #4 door audaces
audaces antwoordt op het onderwerp: Welke nieuwe series kijken jullie naar uit?
Er is inmiddels nog een nieuw project aangekondigd:

Zender HBO gaat de Foundation trilogy van Asimov verfilmen.

Meer
15 nov 2014 22:13 #5 door bramkaandorp
bramkaandorp antwoordt op het onderwerp: Welke nieuwe series kijken jullie naar uit?
Te hopen dat de eerdere geruchten dat Emmerich het zou regisseren niet kloppen.

Meer
19 nov 2014 11:14 #6 door audaces
Ik heb gelezen dat dit een project gaat worden van Jonathan Nolan (schrijver/producent van de tv-serie Person Of Interest).

Verder nog een nieuw project van HBO: Westworld, ook van Nolan. Gebaseerd op de film uit 1973. Lijkt me ook erg interessant.

Meer
21 dec 2014 21:29 - 21 dec 2014 21:32 #7 door audaces
Hier mijn recensie van de Syfy miniserie Ascension: sfseries.nl/a/ascension

Moderators: audaces