Forum (archief, 2002-2016)

Welkom

Meer weten over dit forum? Kijk dan op onze FAQ pagina: Wat is er met het forum gebeurd?

Stel jezelf even voor!

Meer
02 juni 2013 11:32 #301 door mattymat
mattymat antwoordt op het onderwerp: Stel jezelf even voor!
Hoi Diana,

Blijkbaar heb ik al die tijd over je bericht heen gekeken. Maar welkom op het forum. Leuk om te horen dat zo'n grote fan bent van bepaalde series. Ik weet zeker dat hier wel meer mensen rondkijken die om deze reden ook regelmatig de BBC aan hebben staan!

Groetjes,
Matthijs

Kick at the darkness until it bleeds light

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

• Diana van der Pluijm
  • Diana van der Pluijm's Profielfoto
07 sept 2013 12:10 #302 door Diana van der Pluijm
Diana van der Pluijm antwoordt op het onderwerp: Stel jezelf even voor!
Hallo allemaal,

Ik ben op dit forum terecht gekomen toen ik aan het zoeken was naar pagina's waar de Nederlandse Doctor Who-Fanclub genoemd werd, om te zien of deze geüpdatet moesten worden of dat ze misschien gewoon weggehaald konden worden. Waarom, zullen jullie zeggen? Nou...

Ik zal er geen lang verhaal van maken. Ik ben mijn leven lang als SF-fan geweest (in mindere mate Fantasy- en Horrorfan) en heb behoorlijk wat boeken verslonden, met name toen ik nog wat jonger was en meer tijd had. Ik ben een aantal jaren geleden weer in aanraking gekomen met Doctor Who (via Syfy), heb veel nieuwe vrienden ontmoet en dit alles heeft er toe geleid dat ik, samen met een paar andere mensen, nu bezig ben met het organiseren van een conventie voor SF, Comics, Fantasy en Horror in Nederland met de naam Imagicon.

Dat is ook de reden dat ik probeer via het internet zo veel mogelijk Nederlandse/Nederlandstalige fans te vinden en die hiervan op de hoogte te stellen, omdat ik - ja, ik heb het hoog in mijn bol - graag wil dat deze fans beseffen dat er meer is dan bijvoorbeeld de Elf Fantasy Fair en dat er wel degelijk veel mensen zijn die hetzelfde leuk vinden. Ik zoek dus naar deze (soms erg geïsoleerde) eilandjes en probeer bruggen te slaan, o.a. dus door die conventie te organiseren en op FB bijvoorbeeld alle Nederlandse Doctor Who-fans op de hoogte te brengen van het bestaan van een Nederlandse Doctor Who-club etc.

Dus... Ik vond deze site, besloot me aan te melden en zal hier nog wel wat vaker terugkomen. Wil je meer weten over mij? Vragen staat vrij! Je kunt me sowieso opsporen via de FB-pagina van Imagicon of de website of een berichtje sturen via dit forum.

Groetjes!

Meer
10 mei 2014 00:44 #303 door agravain
agravain antwoordt op het onderwerp: Stel jezelf even voor!
Hoi Diana,
welkom hier.

• Diana van der Pluijm
03 aug 2014 10:10 #304 door Diana van der Pluijm
Nogmaals bedankt. Ik weet niet waarom, maar ik heb een tijd niet in kunnen loggen, omdat de captcha voor het opvragen van mijn inlognaam niet goed werkte. Maar het werkt nu weer! Ik had gehoopt iets meer berichten aan te treffen dan voorheen, maar helaas. Het ziet er naar uit dat dit forum echt zo goed als dood is (helaas)?

Mocht iemand dit nog lezen, op Facebook is er een Imagicon-groep om te praten over de conventie, die overigens een succes was. De tweede editie komt er in elk geval aan en we hopen nog meer mensen te mogen verwelkomen dan dit jaar!

Meer
08 aug 2014 20:50 #305 door audaces
audaces antwoordt op het onderwerp: Stel jezelf even voor!
Hallo Diana

Diana van der Pluijm schreef : Ik had gehoopt iets meer berichten aan te treffen dan voorheen, maar helaas. Het ziet er naar uit dat dit forum echt zo goed als dood is (helaas)?

Eerlijk gezegd kijk ik zelf zelden meer op het forum, terwijl ik toch bijna dagelijks op de site ben. Tot enkele jaren geleden waren internet fora nog hippe shit, maar tegenwoordig communiceren de meeste fans volgens mij alleen nog via Facebook/Twitter/Tumblr. Helaas ten koste van van de goede oude forums. Wel jammer, want voor mijn gevoel kon je op een forum toch beter (en diepgaander) discussiëren over dingen dan bijvoorbeeld op Twitter. Maar goed, da’s weer een andere discussie & gedane zaken nemen toch geen keer.

Diana van der Pluijm schreef : Mocht iemand dit nog lezen, op Facebook is er een Imagicon-groep om te praten over de conventie, die overigens een succes was. De tweede editie komt er in elk geval aan en we hopen nog meer mensen te mogen verwelkomen dan dit jaar!

Ik ben in ieder geval blij dat jullie conventie een groot succes is geworden. Na het einde van Utopia zijn er voor mijn gevoel toch geen echt leuke Nederlandse conventies meer geweest, dus dat was zeker een gemis.
Ik hoop dat jullie het nog ver gaan schoppen. :)

Meer
10 aug 2014 11:53 #306 door agravain
agravain antwoordt op het onderwerp: Stel jezelf even voor!
Klopt Audaces,
dit merk ik op vrijwel alle fora waar ik op zit. Deze zijn, sinds de opkomst van twitter, facebook etc allemaal erg rustig geworden. Ook ik vind dit erg jammer.

Meer
10 aug 2014 14:48 #307 door audaces

Agravain schreef : Klopt Audaces, dit merk ik op vrijwel alle fora waar ik op zit. Deze zijn, sinds de opkomst van twitter, facebook etc allemaal erg rustig geworden. Ook ik vind dit erg jammer.

Inderdaad, je ziet het op bijna alle fan fora. Het stomme is dat de site zelf (gezien het aantal hits voor nieuwe artikelen) nog steeds goed bezocht wordt. Alleen laat men het forum nu compleet links liggen.

• Diana van der Pluijm
12 aug 2014 23:36 #308 door Diana van der Pluijm
Niet alle fora zijn dood. Met name de grotere fora, waar gewoon meer mensen komen, blijven goed bezocht worden. Die houden zichzelf in stand, omdat mensen zien dat er veel gepost wordt en dan aangetrokken worden om mee te lezen en zelf te posten.

Wel jammer, want voor mijn gevoel kon je op een forum toch beter (en diepgaander) discussiëren over dingen dan bijvoorbeeld op Twitter. Maar goed, da’s weer een andere discussie & gedane zaken nemen toch geen keer.

Dat valt op zich wel mee. Met name op Facebook, in een groep, kun je zeer diepgaande discussies voeren die verder gaan dan eventjes reageren op elkaar en paragrafen lang kunnen zijn. Twitter, daar kom ik eigenlijk nauwelijks tot nooit, omdat ik het te vluchtig vind en Tumblr... Tja. Tumblr.

Ik ben in ieder geval blij dat jullie conventie een groot succes is geworden. Na het einde van Utopia zijn er voor mijn gevoel toch geen echt leuke Nederlandse conventies meer geweest, dus dat was zeker een gemis.
Ik hoop dat jullie het nog ver gaan schoppen.

Dank je! We zijn inmiddels bezig met onderwerpen inventariseren voor panels en hopen begin september een internationale gast aan te kondigen.

Heb ik nog een heel ander vraagje: Hoe heb jij (of iemand anders) het voor elkaar gekregen om die facebook- en twitter-tabjes aan de zijkant te maken? Ben professioneel nieuwsgierig, want ik onderhoud de website van Imagicon, die overigens volledig vernieuwd is. ;-)

Meer
13 aug 2014 21:12 - 27 okt 2014 20:01 #309 door audaces

Heb ik nog een heel ander vraagje: Hoe heb jij (of iemand anders) het voor elkaar gekregen om die facebook- en twitter-tabjes aan de zijkant te maken?

Daarvoor heb ik dit gebruikt.

• Diana van der Pluijm
13 sept 2014 19:12 #310 door Diana van der Pluijm
Dames en heren, hier is hij dan!

Onze eerste Eregast voor Imagicon 2015 is de wereldberoemde Britse schrijver Alastair Reynolds. De SF-lezers kennen hem als de schrijver van dikke boeken vol spannende space-opera zoals Revelation Space, House of Suns en Blue Remembered Earth, maar ook van zijn vele korte verhalen. Whovians kennen hem mogelijk van zijn Doctor Who-boek The Harvest of Time. Op Imagicon kom je alles van hem te weten!

Kun je niet wachten, dan kun je vast terecht op www.alastairreynolds.com/

Moderators: audaces